• 1
  • 2
2015-06-22, 15:38
Medlem
hairypotter88s avatar
Snubblade över denna videon när jag satt och surfa lite förut på youtube.

https://www.youtube.com/watch?v=n98LOFQwUGA

Någon som injicerar Testo sub-q här på fb?
Det verkar trots allt vara ganska sällsynt om att man hör folk i Sverige som gör det.

Preppade för 2-3år sedan man har kört på rent ett tag nu men tänkte köra en lätt liten Testo E 500mg E5D cycle i 12 veckor och undrar om man ska våga ge sig på att injicera sub-q istället för IM.

Främt varför är ju för att jag inte tycker det är så kul att sätta stora saftiga nålar i muskeln så det knastrar och kommer blod, sub-q är ju väldigt mycket smidigare om man är lite fjollig som sagt.

Har dock läst att den kan bli klumpar under huden om man injicerar för mycket på samma plats.
Så här tänkt köra typ 1ml/250mg i vardera ben var 3:e dag typ

Någon som har några funderingar/tips/info kring detta med sub-q?
Citera
2015-06-22, 17:33
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hairypotter88
Snubblade över denna videon när jag satt och surfa lite förut på youtube.

https://www.youtube.com/watch?v=n98LOFQwUGA

Någon som injicerar Testo sub-q här på fb?
Det verkar trots allt vara ganska sällsynt om att man hör folk i Sverige som gör det.

Preppade för 2-3år sedan man har kört på rent ett tag nu men tänkte köra en lätt liten Testo E 500mg E5D cycle i 12 veckor och undrar om man ska våga ge sig på att injicera sub-q istället för IM.

Främt varför är ju för att jag inte tycker det är så kul att sätta stora saftiga nålar i muskeln så det knastrar och kommer blod, sub-q är ju väldigt mycket smidigare om man är lite fjollig som sagt.

Har dock läst att den kan bli klumpar under huden om man injicerar för mycket på samma plats.
Så här tänkt köra typ 1ml/250mg i vardera ben var 3:e dag typ

Någon som har några funderingar/tips/info kring detta med sub-q?

Hur ska du ha det? 500mg e5d eller 500mg e3d? Skapligt stor skillnad.. Testa å tryck igenom 1 ml olja i nålen på en insulinspruta. Du verkar ju ha glömt logiken på tunnelbanan.
Om du är nojig för en blå nål så kanske du ska avstå AAS men om du vägrar så känns det ju som att testo base är mer rimligt för dig.

För övrigt finns det redan trådar och inlägg om att sätta testo sub-q. Kanske borde testa sökfunktionen.

Mvh
Citera
2015-06-22, 18:09
Medlem
hairypotter88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Hur ska du ha det? 500mg e5d eller 500mg e3d? Skapligt stor skillnad.. Testa å tryck igenom 1 ml olja i nålen på en insulinspruta. Du verkar ju ha glömt logiken på tunnelbanan.
Om du är nojig för en blå nål så kanske du ska avstå AAS men om du vägrar så känns det ju som att testo base är mer rimligt för dig.

För övrigt finns det redan trådar och inlägg om att sätta testo sub-q. Kanske borde testa sökfunktionen.

Mvh

Kommer ihåg varför jag höll mig borta ifrån att skriva på f12, otrevliga snorungar som inte kan hantera sina hormoner. Har knappt hittat några trådar om sub-q här på flashback för den delen heller.

Jag är mycket medveten om att det kan ta längre tid och det är därför jag efterfrågade folk om att dela lite synpunkter på det hela och erfarenheter på att sätta sub-q, skippa dina fräsiga fraser nästa gång din pajas och visa lite respekt.

Förövrigt menade jag 250mg e3d och 500mg e5d så det blir 600mg e6d, det är inte långt ifrån.
Senast redigerad av hairypotter88 2015-06-22 kl. 18:20.
Citera
2015-06-22, 18:36
Medlem
qdqdqs avatar
Som Karl säger vågar du inte trycka in en blå nål i muskeln, som knappt känns om man gör rätt. Då bör du nog hålla dig borta ifrån aas.
Citera
2015-06-22, 18:47
Medlem
hairypotter88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qdqdq
Som Karl säger vågar du inte trycka in en blå nål i muskeln, som knappt känns om man gör rätt. Då bör du nog hålla dig borta ifrån aas.
Helt jävla orelevant, även om jag ska sätta IM som jag har gjort i flera års tid för några år sedan så vill jag fortfarande veta vad folk tycker om själva grejen med Sub-Q.
Citera
2015-06-22, 19:22
Medlem
Citat:
Helt jävla orelevant, även om jag ska sätta IM som jag har gjort i flera års tid för några år sedan så vill jag fortfarande veta vad folk tycker om själva grejen med Sub-Q.

Intressant fråga även för dom som vill undvika ärrvävnad och PIP som förstör träningen.
Har sätt en studie som visade på skillnader i blodnivåer av hormon beroende på vilken muskel man injiserar i, med högre nivåer för större muskler som gluteus och lägre för mindre som deltoid. Borde finnas liknande jämförelser för IM vs SC vs IV av mediciner kanske (kör dock helst inte AAS IV..).
Annars borde man kunna köra lättflytande oljor liknande Alpha Pharmas IM med brun nål vilket inte borde kännas mycket heller.
Absorptionen och blodnivån av hormonet skulle jag vara mest orolig för om du väljer testa SC.
Citera
2015-06-22, 19:35
Medlem
Citat:
----------
Förövrigt menade jag 250mg e3d och 500mg e5d så det blir 600mg e6d, det är inte långt ifrån.

Tänkte bara förklara för dig hur du räknar veckodos på prepp:

250mg e3d = 250mg /3 dagar = 83,333333mg om dagen
83,3333333mg multiplicerat 7 dagar = totalt 583,3333333333 mg i veckan

500mg e5d = 500mg/3 dagar/5 = 100mg om dagen = totalt 700mg i veckan.

Fortfarande rätt stor skillnad. (20.1% mer i veckan med 500mg e5d kontra 250mg e3d)
Senast redigerad av urbo 2015-06-22 kl. 19:38.
Citera
2015-06-22, 22:14
Medlem
hairypotter88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urbo
Tänkte bara förklara för dig hur du räknar veckodos på prepp:

250mg e3d = 250mg /3 dagar = 83,333333mg om dagen
83,3333333mg multiplicerat 7 dagar = totalt 583,3333333333 mg i veckan

500mg e5d = 500mg/3 dagar/5 = 100mg om dagen = totalt 700mg i veckan.

Fortfarande rätt stor skillnad. (20.1% mer i veckan med 500mg e5d kontra 250mg e3d)

Det vet jag mycket väl om, men knappast någon större skillnad tycker jag, fattar dock inte varför man ens snackar om detta då det är ganska orelevant till vad jag efterfrågade när jag startade tråden.
Citera
2015-06-23, 01:38
Medlem
bad-boys avatar
Det går att köra med en 3ml pump och orange 0,5 gånger 16mm nål, jag satte senast idag 1,5ml med det rakt in i glute, tror dock att det hamnar ytligt då i muskeln då jag trycker den rakt in till max.

sätter jag större mängd (över 2ml) kör jag antingen orange 0,5 gånger 25mm eller blå 0,6 gånger 30mm.
Citera
2015-06-23, 02:37
Medlem
Citat:
Visa respekt för att få respekt kompis, du kunde bara sagt att det förmodligen tar lång tid att trycka 1 ml olja i en insulin spruta that's it det hade räckt.

Men istället så var du tvungen att vara lite frän att kaxa och leka macho på flashback din jävla pajas, du är ju knappast den första heller här på f12, och snälla slut lek admin, han tar bort tråden isåfall så får jag leta lite bättre om det vore så, last reply.
Pajjasen är känd för sitt sätt att vara respektlös, han har inte fått bra uppfostran
Citera
2015-06-23, 12:13
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Visa respekt för att få respekt kompis, du kunde bara sagt att det förmodligen tar lång tid att trycka 1 ml olja i en insulin spruta that's it det hade räckt.

Men istället så var du tvungen att vara lite frän att kaxa och leka macho på flashback din jävla pajas, du är ju knappast den första heller här på f12, och snälla slut lek admin, han tar bort tråden isåfall så får jag leta lite bättre om det vore så, last reply.

Citat:
Ursprungligen postat av HulkQvist
Pajjasen är känd för sitt sätt att vara respektlös, han har inte fått bra uppfostran

Tragiska jävlar ni är alltså. Börja gråta på internet för någon påpekade frånvaron av din logik.

Vad jag är känd som eller inte är så jävla irrelevant. Vad som däremot är relevant är huruvida jag kommer med felaktiga påståenden eller dumma tips, och så länge så inte är fallet så vore det ju strålande om ni växte upp lite och slutar bete er som muppar.

Mvh
Citera
2015-06-23, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Tragiska jävlar ni är alltså. Börja gråta på internet för någon påpekade frånvaron av din logik.

Vad jag är känd som eller inte är så jävla irrelevant. Vad som däremot är relevant är huruvida jag kommer med felaktiga påståenden eller dumma tips, och så länge så inte är fallet så vore det ju strålande om ni växte upp lite och slutar bete er som muppar.

Mvh
Din keffa pajjas, är du sån jävla expert på allt vafan gör du här då? Du hänger här och sprider dina skämt på ett respektlöst sätt. Kan ge mig fan på du har inte ens fullständiga betyg från gymnasiet
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in