2024-10-21, 17:10
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Bama?? Er noen i Norge siktet siktet for de gigantiske Cola beslagene hos Banan Mathiesen?? Det va ukjent for meg, men har ikke fulgt med. Jeg trodde de hadde sagt at dette ikke var ment for Norge, og at det var tilfeldig at det dukket opp der.

BMW X3 er en normal familiebil. Ikke noen typisk bil forbundet med gatebil, råning eller tuning. Men når det er sagt, er det fort mulig dette var en Nissan x-trial med bmw x3 emblem.

Poenget mitt er å har alltid vært at Irene så noe. Irene er troverdig.

Ingen er siktet for BAMA-beslagene, nei. Men tviler på det er tifeldig at de havnet der.
Forsendelsene med bananer skulle vel åpenbart dit, og tviler på kokainen havnet i akkurat
de containerne ved en tilfeldighet.

Når det gjelder denne høyst uvanlige BMW-modellen med sølvfarget bensinlokk
og "prangende grill" så er det vel åpenbart at en slik bil ikke er en "normal familiebil".
Flashy BMW-er er jo blant yndlingsbilene til gatebilmiljøet på Østlandet, og har lenge
også vært foretrukket av kriminelle.

Og hvor får du det fra at det plutselig kan være en Nissan? Har ikke hørt det før nå.
Vi har jo lett høyt og lavt i nummerregisteret etter den BMW'en, men aldri etter noen Nissan
såvidt jeg kan huske.
Citera
2024-10-21, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det er mye i saken som ikke har kommet frem. Venner av AE har fortalt en del, men også flere i familien har bekreftet hvordan TH var mot AE, både fysisk og psykisk. Indisierekken mot TH er enorm. Dessverre har riksadvokaten bare feid alt sammen under teppet. Det spørs om ikke avgjørelsen vil virke mot sin hensikt. Nå er det mange som vil fortelle og flere er tydeligvis allerede i gang. Sannheten vil seire tilslutt.

Indisierekken er enorm og nullet av en Riksadv0kat velger å få det til å se ut som om beviser er lagt frem som særlig taler for drapsmannens uskyld. Måtte enhver som har noe å bidra med i en eller annen retning nå bare ause det ut, uten frykt for noe som helst. Gi dette offeret et ansikt.

Stakkars Fru Hagen.
Citera
2024-10-21, 17:21
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Nå må du slutte å leke trådens advokat. TH er ikke frikjent, etterforskningen mot han er kun henlagt.

Og kan åpnes igjen hvis det kommer inn nye bevis.
Du har rätt i att en förundersökning kan återupptas utan några särskilda hinder, medan man normalt inte kan åtala en misstänkt igen efter ett frikännande enligt principen Ne bis in idem. Men i Norge kan för det första, precis som i Sverige, en gjenoptakelse ske både till men och till gunst för den dömde efter en lagakraftvunnen dom. En frikänd kan alltså inte vara absolut säker på att inte fällas i en ny rättegång i Norge.

Och för det andra innebär en nedlagd förundersökning normalt att bevisläget för aktoratet är sämre än vid en friande dom. Vid en friande dom har ju bevisen åtminstone bedömts vara tillräckliga för ett åtal. Om förundersökningen läggs ned har de bedömts att inte räcka ens så långt.
Citera
2024-10-21, 17:32
Medlem
Citat:
Det er mye i saken som ikke har kommet frem. Venner av AE har fortalt en del, men også flere i familien har bekreftet hvordan TH var mot AE, både fysisk og psykisk. Indisierekken mot TH er enorm. Dessverre har riksadvokaten bare feid alt sammen under teppet. Det spørs om ikke avgjørelsen vil virke mot sin hensikt. Nå er det mange som vil fortelle og flere er tydeligvis allerede i gang. Sannheten vil seire tilslutt.

Håller helt med dig. Även om man inte hör eller ser vad som sker bakom stängda dörrar har både familj och vänner landat i situationen samt tagit del av vad som skrivs och jämför med vad de vet.

Är ganska säker på att vissa blivit medvetna om mycket efterhand som tiden gått.

Sen ska man komma ihåg att det finns många rättvisor förutom den rent juridiska.

TH kan bli mycket ensam och isolerad på äldre dagar. Ett psykiskt fängelse är också ett fängelse.

Precis som att en fri mördare likväl är en mördare.
Citera
2024-10-21, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Bama?? Er noen i Norge siktet siktet for de gigantiske Cola beslagene hos Banan Mathiesen?? Det va ukjent for meg, men har ikke fulgt med. Jeg trodde de hadde sagt at dette ikke var ment for Norge, og at det var tilfeldig at det dukket opp der.

BMW X3 er en normal familiebil. Ikke noen typisk bil forbundet med gatebil, råning eller tuning. Men når det er sagt, er det fort mulig dette var en Nissan x-trial med bmw x3 emblem.

Poenget mitt er å har alltid vært at Irene så noe. Irene er troverdig.

Enig! Irene er troverdig. Og tidspunktet for obersvasjonen er som hånd i handske.
Så hvorfor ta risikoen ved å kjøre her med offeret i baksetet på høylys dag? Fordi de måtte? Br*kkeveien er en blindvei… Planen var nok å kjøre raskt gjennom dette partiet, men så måtte de bråbremse pga annen bil inn fra siden. Og der sto Irene.
Citera
2024-10-21, 17:37
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Ikke det minste i tvil om hvorfor valget falt på å ta henne av dage i hennes eget hjem.
Så enkelt är det inte. Det må så vara att det blir svårare att hitta bindande DNA om man dräper någon i sitt eget hem. Men det blir i gengäld betydligt svårare att göra sig av med liket.
Citera
2024-10-21, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Så enkelt är det inte. Det må så vara att det blir svårare att hitta bindande DNA om man dräper någon i sitt eget hem. Men det blir i gengäld betydligt svårare att göra sig av med liket.

Det var det jeg ville frem til, muligheten for bindende dna forsvinner når gjerningspersoner bor eller besøker boligen forut for drapet. Jeg vet ikke hvorfor du hevder at det skulle være noe vanskeligere å kvitte seg med et lik fra denne boligen enn fra andre steder dersom man har lagt en plan for det. Klarte det gjorde de jo.
Citera
2024-10-21, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Indisierekken er enorm og nullet av en Riksadv0kat velger å få det til å se ut som om beviser er lagt frem som særlig taler for drapsmannens uskyld. Måtte enhver som har noe å bidra med i en eller annen retning nå bare ause det ut, uten frykt for noe som helst. Gi dette offeret et ansikt.

Stakkars Fru Hagen.

Det er kanskje verdt å merke seg at politiet på pressekonferansen sist fredag ga inntrykk av å mangle opplysninger og derfor ba om tips og kom med en sterk oppfordring til folk om å fortelle, mens riksadvokaten derimot ga inntrykk av å ha tilstrekkelig med opplysninger for sin avgjørelse.
Citera
2024-10-21, 18:05
Medlem
Citat:
Det er kanskje verdt å merke seg at politiet på pressekonferansen sist fredag ga inntrykk av å mangle opplysninger og derfor ba om tips og kom med en sterk oppfordring til folk om å fortelle, mens riksadvokaten derimot ga inntrykk av å ha tilstrekkelig med opplysninger for sin avgjørelse.

Kjenner jeg blir frustrert av hele greiene. Uten at det hjelper på noe som helst slik det nå har blitt. Men som du skriver, verdt å merke seg. Særlig dette at politet kommer med en sterk oppfordring om å fortelle. Men vil noen gjøre det.
Senast redigerad av Kokadu 2024-10-21 kl. 18:10. Anledning: Tillegg
Citera
2024-10-21, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Ingen er siktet for BAMA-beslagene, nei. Men tviler på det er tifeldig at de havnet der.
Forsendelsene med bananer skulle vel åpenbart dit, og tviler på kokainen havnet i akkurat
de containerne ved en tilfeldighet.

Når det gjelder denne høyst uvanlige BMW-modellen med sølvfarget bensinlokk
og "prangende grill" så er det vel åpenbart at en slik bil ikke er en "normal familiebil".
Flashy BMW-er er jo blant yndlingsbilene til gatebilmiljøet på Østlandet, og har lenge
også vært foretrukket av kriminelle.

Og hvor får du det fra at det plutselig kan være en Nissan? Har ikke hørt det før nå.
Vi har jo lett høyt og lavt i nummerregisteret etter den BMW'en, men aldri etter noen Nissan
såvidt jeg kan huske.

Nejda, Nissan med X3 emblem var bare ett skudd i mørket Jeg har selv trålt etter denne bilen i Norske registre, å jeg finner ingen X3 som matcher spesielt godt, mtp årsmodell og farge. Skurkene i denne saken er kreative, det kan vi være enige om. Derfor jeg bare kastet ut en annen suv med BMW emblem, ikke noe annet. En mulighet er at bilen opprinnelig har en annen farge, men er lakkert rød for anledningen.

Den prangende grillen er originalt på X3 G01. (tidligere X3 F25 har en mye mindre grill) De fleste X3 G01 er levert med svart grill (mindre prangende), men mange X3 G01 er også levert med chrome / silver grill, som gjør den til ett skinnende blikkfang. Når det gjelder dette tanklokket, så trodde jeg lenge at dette var noe som var levert med bilen som ny (kjøper kunne krysses av på utstyrslista), men det viser seg ved nærmere undersøkelser at dette er noe jalla greier som selges på AliBaba. Du sier X3 er ynglingsbilen til gatebil miljøene.. Mulig. Men det er også en svært vanlig familiebil.
Citera
2024-10-21, 18:38
Medlem
Det er også verdt å merke seg at politiet ikke ville be TH om unnskyldning på dette tidspunktet, noe som jeg tolker dithen at de fortsatt mener at TH står bak.
Citera
2024-10-21, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Det er også verdt å merke seg at politiet ikke ville be TH om unnskyldning på dette tidspunktet, noe som jeg tolker dithen at de fortsatt mener at TH står bak.

Politiet har ikke for vane å be om unnskyldning. VK fikk, han sonet uriktig på Ila i 20 år og 8 mnd. TH satt i 8 dager. TH er renvasket for anklagene. Du kan jo tolke hva du vil, det bringer ikke TH noe nærmere sentral arresten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in