2024-10-21, 13:09
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
De är inga satanister.
De är edgelords som pushar gränser. Ger sig på svaga. Riktiga fittor.
Citera
2024-10-21, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykpatient33
Det är typ byggt för att det ska bli så. Med självinitiering och decentralisering och en jättestor samling texter, zines, ritualböcker, bilder, videos, som folk fastnar i och läser och läser.. avsiktligt inte berättar om det är O9A eller inte, de har liksom monopoliserat den här aspekten av mänskligheten genom att skapa så mycket material, så allting som är på det här sättet "är O9A". O9A är liksom bara en idé, kultur, zines, etstetik, memes.. Det var tempel och sånt förr i tiden, men det är inte det längre.

Jag tror de tog inspiration från Grant Morrisson, Genesis P. Orrige, och så vidare, de var ju samtida, på samma plats, med tanken att skapa en kultur och påverka genom den. Inte agera direkt själva utan skapa mytbildning, lure, en stor kropp texter som lore-nördar fastnar i och sprider vidare.. det är medvetet så? Chockfaktorn och att vi pratar om det här på flashback är en del av det, fler och fler får höra om det.

Om man vill ta bort glamouren och den lockande mystiken så måste man börja kalla det för nåt annat, något torrt och nedvärderande/frånstötande, men utan att ljuga ändå korrekt och informativt benämna det. Förslag: "Nätpsykopati."

Du är inte ensam om att dra slutsatsen om att propagandamaterialet som genereras av de här grupperna handlar mer om estetik och för att skapa mytbildning:
Citat:
.
The guide doesn’t hide what it is and the first tactic shared is titled “Just Terror Tactics Truck Attacks.” This phraseology as well as the description of the ideal vehicle and how to acquire it is borrowed directly from ISIS’s Publication Rumiyah, issues #3 and 9. The second tactic described is how to carry out an attack with a bladed or blunt weapon. These are items that are easy to obtain and an attack tactic that a minor could easily leverage. They do also suggest carrying out a mass shooting or a terrorist attack, but do not provide instructions on how to do so.
[...]
The quality of the instructional manuals are poor and borrow heavily from existing instructional material found in Rumsiyah, the Anarchist Cook Book, IRA Green Book, as well as common instructional material about making poisons.
[...]
More than anything the NLM instructional guides serve to fill an aesthetic function, as well as a cultural ploy, whereby the creation of instructional material is what’s expected from a “terrifying terrorist”

Samtidigt tänker jag att det kanske inte är en slump att bitar av ISIS manualer används. De är väl ett av många exempel på hur en grupp ska bedriva asymmetriskt motstånd mot övermäktiga fiender i form av statsapparater med omfattande övervakning, och det får mig att tänka att det kanske är såhär organiserat motstånd ser ut och kommer se ut i väst under det 21a århundradets första halva. Fokus ligger på decentraliserade nätverk som inte med lätthet låter sig utplånas, och vars förmåga ligger i att sprida terror och propaganda. Om det inte kan se ut på något annat sätt, så kan det inte avfärdas som hot för att det inte uppfyller våra förväntningar på vad en fiende ska vara.

Jag håller också med om att inte elda på glamour och mystik (även om jag ska erkänna att jag har en böjelse för det fantastiska och får hålla mig lite), men att jag inte tror att "nätpsykopati" är rätt, då det ger oss andra mer distans till de här människorna än vi behöver och förtjänar, samt att det missar vad som verkar vara en dynamik där offer i någon mån blir förövare. Det här är manipulativa grupper/sekter, och vi ska inte överskatta vår egen och andras förmåga att stå över sådant. Särskilt inte när det i många av de här fallen rör sig om barn.
Senast redigerad av SYNNERHETEN 2024-10-21 kl. 14:13.
Citera
2024-10-21, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykpatient33
Det är typ byggt för att det ska bli så. Med självinitiering och decentralisering och en jättestor samling texter, zines, ritualböcker, bilder, videos, som folk fastnar i och läser och läser.. avsiktligt inte berättar om det är O9A eller inte, de har liksom monopoliserat den här aspekten av mänskligheten genom att skapa så mycket material, så allting som är på det här sättet "är O9A". O9A är liksom bara en idé, kultur, zines, etstetik, memes.. Det var tempel och sånt förr i tiden, men det är inte det längre.

Jag tror de tog inspiration från Grant Morrisson, Genesis P. Orrige, och så vidare, de var ju samtida, på samma plats, med tanken att skapa en kultur och påverka genom den. Inte agera direkt själva utan skapa mytbildning, lure, en stor kropp texter som lore-nördar fastnar i och sprider vidare.. det är medvetet så? Chockfaktorn och att vi pratar om det här på flashback är en del av det, fler och fler får höra om det.

Om man vill ta bort glamouren och den lockande mystiken så måste man börja kalla det för nåt annat, något torrt och nedvärderande/frånstötande, men utan att ljuga ändå korrekt och informativt benämna det. Förslag: "Nätpsykopati."

Intressant hållning. Jag ska ge den lite mer eftertanke innan jag vräker ur mig något. Som en parentes tror jag inte nätpsykopati är ett rättvist begrepp.
Citera
2024-10-21, 15:47
Medlem
Det många missar är att dessa satanister är väl utbredda i hela världen. Dem är kollegor och dina familjemedlemmar. Helt till synes normala barn och vuxna är egentligen sammankopplade i ett stort satanistiskt nätverk och det mesta du hör om gangstalking grundar sig i en verklighet. Man ska inte tro på ett skit som står här på flashback, inte om detta heller då flashback är fyllt av dessa individer som är ute efter att vidare splittra och förvirra hur saker egentligen ligger till.

Detta går djupare än de allra flesta förstår. De som tror sig vara satanister som inte vet om att magi finns på riktigt och utövas av de allra mest otippade typerna är också bara pawns i systemet, för att dölja sanningen som är extremt bisarr och obehaglig.
Citera
2024-10-21, 15:48
Medlem
Finns ju sen länge rykten om att ”eliten” (Sverige, USA mm)
Sysslar med sånt lite ockultism, offrande, ritualer o sånt
Är det samband?
Citera
2024-10-21, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babakush123
Det många missar är att dessa satanister är väl utbredda i hela världen. Dem är kollegor och dina familjemedlemmar. Helt till synes normala barn och vuxna är egentligen sammankopplade i ett stort satanistiskt nätverk och det mesta du hör om gangstalking grundar sig i en verklighet. Man ska inte tro på ett skit som står här på flashback, inte om detta heller då flashback är fyllt av dessa individer som är ute efter att vidare splittra och förvirra hur saker egentligen ligger till.

Detta går djupare än de allra flesta förstår. De som tror sig vara satanister som inte vet om att magi finns på riktigt och utövas av de allra mest otippade typerna är också bara pawns i systemet, för att dölja sanningen som är extremt bisarr och obehaglig.
Det var denna tankegång jag hade.. Mmm
Citera
2024-10-21, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIMP-SUIT
Det är på riktigt, är med i deras chattgrupper, och det finns tråd. Deras senaste inlägg tyder på att dom ska börja döda katter.
Riktigt svinigt. Satanister har inte ihjäl oskyldiga djur för skojs skull eller främlingar utan anledning. Bland de sydamerikanska gängen, mexikanska kartellerna, ms13 osv så har demon dyrkan och ritualmord börjat bli en grej, och då syftar jag inte ens på De la muerte.
Citera
2024-10-21, 16:06
Medlem
Citat:

Satanism är Church of Satan, det finns inget nätverk. Luciferianer är heller inte satanister, du tänker på djävulsdyrkare.
Citera
2024-10-21, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memekrig
Satanism är Church of Satan, det finns inget nätverk. Luciferianer är heller inte satanister, du tänker på djävulsdyrkare.

Läs Liber Azerate
Citera
2024-10-21, 17:01
Medlem
trueforgoods avatar
Fy fan vilka fjantiga råttor. Skulle jag få tag i ett sånt här as som knivat en gamling i ryggen vrider jag nacken av fanskapet på studs och tar straffet. Det lär knappast vara svårt med dessa förmodade benrangel till patetiska människor.
Citera
2024-10-21, 17:17
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Du är dåligt påläst.

Alla är förstås inte satanister, men de som är det är ”riktiga” i betydligt högre grad än den mer abstrakta satanism som satanister som har LaVeyansk satanism som inriktning.

De tror på en entitet som enligt dem existerar och finns på riktigt.

Du är dåligt påläst.

Generellt skiljer man på djävulsdyrkare = teister, som tonåringarna i den här sekten, och satanister = ateister (som inte bryter mot lagen).

De här tonåriga kräkmedlen som knivhugger åldringar i ryggen förtjänar strängast möjliga straff.
Citera
2024-10-21, 17:24
Citat:
Läs Liber Azerate

Tonåring som skrivit en bok, knappast ett globalt nätverk.

Förmodligen sådan skit som 764 hämtat inspiration ifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in