2024-10-19, 21:49
Medlem
Kundalinis avatar
Dagens mest bizarra nyhet är kanske den om den satanistiska sekten 764, som tydligen terroriserar nån del av Hässelby, och som enligt SVT kan kopplas till två knivhuggningar av åldringar och ytterligare sex överfall på äldre i området, överfall som filmats och publicerats på Telegram.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...kt-pa-telegram

Jag har aldrig hört talas om den här grupperingen tidigare, men 764 är tydligen ett välkänt fenomen sedan tidigare, och utgörs av nån underlig blandning av nazi-incel-pedofil-sadister:

https://www.wired.com/story/764-com-...dator-network/

I Wiredartikeln citeras "Anna", som groomats och utnyttjats av medlemmar av gruppen: “They want to make you suffer. And for you to take your own life. They really are very sadistic people.”

Inte helt olikt Dumpen-anhängarna låter det som.

Vad säger Hässelbyborna? Är detta på riktigt eller är det ytterligare en hysterisk masspsykos a la 80-talets Rollspels- & Svarta Mässor-panik?
Citera
2024-10-19, 21:51
Medlem
GIMP-SUITs avatar
Det är på riktigt, är med i deras chattgrupper, och det finns tråd. Deras senaste inlägg tyder på att dom ska börja döda katter.
Citera
2024-10-19, 21:57
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Inte några riktiga satanister, varför de ens kallar sig för det övergår mitt förstånd - och uppenbarligen deras!

De är snarare missanpassade posers varav någon lider av antisocial personlighetsstörning.

Vilsna tonåringar.
Citera
2024-10-19, 22:20
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Dagens mest bizarra nyhet är kanske den om den satanistiska sekten 764, som tydligen terroriserar nån del av Hässelby, och som enligt SVT kan kopplas till två knivhuggningar av åldringar och ytterligare sex överfall på äldre i området, överfall som filmats och publicerats på Telegram.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...kt-pa-telegram

Jag har aldrig hört talas om den här grupperingen tidigare, men 764 är tydligen ett välkänt fenomen sedan tidigare, och utgörs av nån underlig blandning av nazi-incel-pedofil-sadister:

https://www.wired.com/story/764-com-...dator-network/

I Wiredartikeln citeras "Anna", som groomats och utnyttjats av medlemmar av gruppen: “They want to make you suffer. And for you to take your own life. They really are very sadistic people.”

Inte helt olikt Dumpen-anhängarna låter det som.

Vad säger Hässelbyborna? Är detta på riktigt eller är det ytterligare en hysterisk masspsykos a la 80-talets Rollspels- & Svarta Mässor-panik?

Du kan ju kika i den här tråden: (FB) Stockholm: Knivattack på man i Hässelby - upplagt på Telegram (2024-09-11)

Betroddmedlem72 som startade tråden är killen som nu är misstänkt för knivhuggningarna.
Citera
2024-10-19, 22:29
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Inte några riktiga satanister, varför de ens kallar sig för det övergår mitt förstånd - och uppenbarligen deras!

De är snarare missanpassade posers varav någon lider av antisocial personlighetsstörning.

Vilsna tonåringar.
Du är dåligt påläst.

Alla är förstås inte satanister, men de som är det är ”riktiga” i betydligt högre grad än den mer abstrakta satanism som satanister som har LaVeyansk satanism som inriktning.

De tror på en entitet som enligt dem existerar och finns på riktigt.
Senast redigerad av Eponumos 2024-10-19 kl. 22:33.
Citera
2024-10-19, 22:36
Medlem
Gosifs avatar
Arga människor av nån orsak. Ge sig på gamlingar är inte svaret.
Citera
2024-10-19, 22:40
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Du kan ju kika i den här tråden: (FB) Stockholm: Knivattack på man i Hässelby - upplagt på Telegram (2024-09-11)

Betroddmedlem72 som startade tråden är killen som nu är misstänkt för knivhuggningarna.

Vilket desperat uppmärksamhetsbehov. Den inre tomheten måste vara oerhört plågsam.
Citera
2024-10-19, 23:17
Medlem
xXEmMEXxs avatar
Det märkliga med allting är att det finns flera olika sorters typer av människor i denna världen, men på något sätt så är det alltid slav vs slav men aldrig slav vs ledningen.

Om dessa människor är så pass psykiskt rubbade varför finns det inte någon som utför något mot regeringen? Varför ska alltid slavar lida?
Citera
2024-10-20, 00:05
Moderator
Chantres avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Organiserad brottslighet
/Moderator
Citera
2024-10-20, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Du är dåligt påläst.

Alla är förstås inte satanister, men de som är det är ”riktiga” i betydligt högre grad än den mer abstrakta satanism som satanister som har LaVeyansk satanism som inriktning.

De tror på en entitet som enligt dem existerar och finns på riktigt.

Helt riktigt! Vad jag har hunnit läsa mig till så verkar 764 vara O9A för Gen Z. Man skulle i så fall kunna placera de här dåden på en svensk tidslinje som sträcker sig minst tillbaka till mordet på Josef Ben Meddour 1997. Lite suggestivt att att en av gärningsmännen, Jon Nödtveidt, tog sitt liv under ritualistiska former i just Hässelby.
Senast redigerad av SYNNERHETEN 2024-10-20 kl. 07:05. Anledning: stavfel
Citera
2024-10-20, 17:44
Medlem
Dissociatives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SYNNERHETEN
Helt riktigt! Vad jag har hunnit läsa mig till så verkar 764 vara O9A för Gen Z. Man skulle i så fall kunna placera de här dåden på en svensk tidslinje som sträcker sig minst tillbaka till mordet på Josef Ben Meddour 1997. Lite suggestivt att att en av gärningsmännen, Jon Nödtveidt, tog sitt liv under ritualistiska former i just Hässelby.

Då måste jag även nämna MLO, som Jon i första hand var verksam i. Men ja det fanns väl en viss koppling till 09A. Nexion 218 och Liber Azerate är också värda att kolla upp för den som är intresserad.
Citera
2024-10-20, 17:59
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xXEmMEXx
Det märkliga med allting är att det finns flera olika sorters typer av människor i denna världen, men på något sätt så är det alltid slav vs slav men aldrig slav vs ledningen.

Om dessa människor är så pass psykiskt rubbade varför finns det inte någon som utför något mot regeringen? Varför ska alltid slavar lida?

De är inte bara rubbade, de är lata också. Kniva gamlingar på stan behöver ingen större planering. Riksbankschefen kräver lite jävla organisation och eftertänksamhet också. Knappast något de här oskulderna klarar av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in