2024-10-20, 23:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
"This is fun, I could do this all day" kommenterade han enligt BBC.
Så ställer sig då en miljonär och kränger några pommes en kvart och tycker detta är ju skoj.

Det som är slit för andra i långa pass och svårt att försörja familjen på.

Undrar om han kommer uppskattas lika mycket som av arbetarna i Michigan då han nyss sa att ett barn kunde göra deras arbete?
Citera
2024-10-20, 23:58
Medlem
Kedoxs avatar
Sitter Demokraterna på nån desperat bomb?
Rätt vanligt i politiken att man letar upp någon skandal eller olämpligt beteende man känner till sedan länge men släpper några veckor innan valet för att det skall ligga färskt på näthinnan innan folk går och röstar.

Det har gjorts mot SD här i Sverige och "grab them by the pussy" var väl en sådan grej.

Vad kan de tänkas ha nu? Har de ingen bomb om Donald kan det vara något som att Eric Trump enligt vittnesmål antastade en tjej på en fest 2007 och hon nu gråter ut i en intervju.
Citera
2024-10-21, 00:01
Medlem
Pungsvings avatar
Att en gammal gubbe med sunt förnuft kan förarga så många. Folk är rubbade.
Citera
2024-10-21, 00:03
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Rätt vanligt i politiken att man letar upp någon skandal eller olämpligt beteende man känner till sedan länge men släpper några veckor innan valet för att det skall ligga färskt på näthinnan innan folk går och röstar.

Det har gjorts mot SD här i Sverige och "grab them by the pussy" var väl en sådan grej.

Vad kan de tänkas ha nu? Har de ingen bomb om Donald kan det vara något som att Eric Trump enligt vittnesmål antastade en tjej på en fest 2007 och hon nu gråter ut i en intervju.
Här är en bomb demokraterna kan fälla:

(FB) Biden borde avgå som president nu! (innan valet). Då vinner Harris valet!
Citera
2024-10-21, 00:07
Medlem
Citat:

"The Access Hollywood Tape" publicerades en hel månad före valdagen 2016, men jag skulle nog gissa att båda sidor sitter på ett eller ett par "virala stories" som de håller i beredskap för att släppa någon vecka före valdagen i syfte att försöka skjuta motståndarens kandidat i sank. Eller i alla fall skada dennes trovärdighet..
Citera
2024-10-21, 00:13
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
"This is fun, I could do this all day" kommenterade han enligt BBC.
Smart kampanj! Blir viralt.
Citera
2024-10-21, 00:15
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
"The Access Hollywood Tape" publicerades en hel månad före valdagen 2016, men jag skulle nog gissa att båda sidor sitter på ett eller ett par "virala stories" som de håller i beredskap för att släppa någon vecka före valdagen i syfte att försöka skjuta motståndarens kandidat i sank. Eller i alla fall skada dennes trovärdighet..
Men det är sent nu. Förtidsröstningen jar ju börjat. Jag tror alla skandaler redan ligger på bordet.
Citera
2024-10-21, 00:22
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:

Jo, jag förstår ATT men gör det men det är oärlig journalistik.
De skiter fullkomligt i innehållet och det moraliska i det de släpper, de vill bara att det påverkar röstboskap och ingenting annat, slå ned en kandidat.

Liksom, man har en sunkig moralisk kompass som journalist om man vetat att någon gjort vedervärdiga saker men sitter och ruvar på det i flera år bara för att ge skjuts till föredragen kandidat genom att ställa motståndaren i dålig dager.
En äkta journalist hade släppt sitt scoop så fort den gjort allt nödvändig research och har på fötterna.

Men det lär bli roliga veckor framöver. Nu lär pajkastningen intensifieras och man går med fullt artelleri ifrån båda hållen och släppa allt men har tuvat på.

Tycker demokraterna är värre och mer oärliga vad gäller detta men republikanerna är inga duvungar heller. Trump tjatade t.ex hela kampanjen 2016 om att crooked Hillary skulle ställas inför rätta och kastas i fängelse. Men sekunden efter vinsten var det bara "We thank senator Clinton for a good campaign" och sen inte ett ljud mer.
Citera
2024-10-21, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Men det är sent nu. Förtidsröstningen jar ju börjat. Jag tror alla skandaler redan ligger på bordet.
2020 var det extremt mycket förtidsrstande/poströstande, det hängde ihop med de speciella omständigheterna då (covid och att det därmed hade blivit bättre möjligehter att gå och poströsta). Jag tippar att det blir högt förtidsröstande även i år, men poängen med att ha en spdan här "late surprise" är också att motståndaren inte ska ha tillräckligt med tid att kunna svara övrtygande på den, den ska helst komma Pang Bom någon vecka före valdagen.
Citera
2024-10-21, 00:27
Medlem
Citat:
Jo, jag förstår ATT men gör det men det är oärlig journalistik.
De skiter fullkomligt i innehållet och det moraliska i det de släpper, de vill bara att det påverkar röstboskap och ingenting annat, slå ned en kandidat.

Liksom, man har en sunkig moralisk kompass som journalist om man vetat att någon gjort vedervärdiga saker men sitter och ruvar på det i flera år bara för att ge skjuts till föredragen kandidat genom att ställa motståndaren i dålig dager.
En äkta journalist hade släppt sitt scoop så fort den gjort allt nödvändig research och har på fötterna.

Men det lär bli roliga veckor framöver. Nu lär pajkastningen intensifieras och man går med fullt artelleri ifrån båda hållen och släppa allt men har tuvat på.

Tycker demokraterna är värre och mer oärliga vad gäller detta men republikanerna är inga duvungar heller. Trump tjatade t.ex hela kampanjen 2016 om att crooked Hillary skulle ställas inför rätta och kastas i fängelse. Men sekunden efter vinsten var det bara "We thank senator Clinton for a good campaign" och sen inte ett ljud mer.
Det är nog ibland inte redaktionerna som avgör att "vi släpper det så sent som mljligt" utan någon närmare knuten till partiet som söker upp en sympatiskt inställd tidning och erbjuder dem materialet.
Citera
2024-10-21, 00:37
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Det är nog ibland inte redaktionerna som avgör att "vi släpper det så sent som mljligt" utan någon närmare knuten till partiet som söker upp en sympatiskt inställd tidning och erbjuder dem materialet.

Jo så är det nog. Att det är partivänliga organ som orkestrerar det hela säger sig självt.
Tror dock att med den bevakning som är på en kandidat så är det sällan bara ett ställe som sitter på diverse uppgifter.
Lär nosas fram om någon redaktion sitter på en video eller dylikt de tänkt publicera, då tror jag säkerligen partirepresentanter kan gå in med rätt stora pengapåsar för att de INTE ska släppa detta i december 2023 utan snarare närmare valet.

Det är ett intressant spel hursomhelst och jag förundras hur så många amerikaner kan vara så hängivna till en kandidat, som om de är beredda att gå i döden för denne.
Där tycker jag genomsnittseuropen ändå är lite mera nykter. Vi är mer medvetna om att vi kommer bli fuckade på ett eller annat sätt vad vi än röstar på men att det finns grader i helvetet. Känns som vi mera väljer utifrån "minst dåligt" än "bäst".
Citera
2024-10-21, 01:26
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
2020 var det extremt mycket förtidsrstande/poströstande, det hängde ihop med de speciella omständigheterna då (covid och att det därmed hade blivit bättre möjligehter att gå och poströsta). Jag tippar att det blir högt förtidsröstande även i år, men poängen med att ha en spdan här "late surprise" är också att motståndaren inte ska ha tillräckligt med tid att kunna svara övrtygande på den, den ska helst komma Pang Bom någon vecka före valdagen.
Jag hoppas du har rätt. Kamala behöver nåt guld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in