2024-10-20, 21:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Jeg er tilbøyelig til å være enig med deg. Det blir liksom for mange sjakktrekk.
Jamen, det er jo nettopp altfor mange sjakktrekk krypto-opplegget viser. Hvisatte, omatte, foratte og fordiatte.
Citera
2024-10-20, 21:41
Medlem
Citat:
Det andre er at folk og amatører tror at TH satt i dyp bekymring og dype problemer fordi AEH ville skilles. Sånn var det ikke.

TH ville bare ha bort AEH for enhver pris for å beskytte seg selv etter sin dumhet i ektepakten fra desember 1993.
Citera
2024-10-20, 21:45
Medlem
Hvis Tom Hagen var et troverdig kidnappingsoffer skulle han ha satt himmel og jord i bevegelse for å imøtekomme krav om kommunikasjon med bitcoin-beløp i hht kodene i trusselbrevet.

Men Tom Hagen satte seg på bakbena og ville ikke høre på Krise- og gisselforhandlertjenesten i politiet som ba han "svare" med bitcoinbeløp for å få i gang en slags kommunikasjon med Motparten.

Politiet fant spor av at Anne-Elisabeth var blitt utsatt for grov vold, og laboratoriet som analyserte prøvene jobbet "dag og natt" i et forsøk på å avklare om Anne-Elisabeth var blitt drept, eller om hun fremdeles kunne være i live.

Politiet ble nødt til å overstyre Hagen, og sende bitcoin selv. Fordi det hastet helt enormt med å få i gang en form for kommunikasjon. Det var uavklart om Anne-Elisabeth kunne være i live.

Mens Tom Hagen hadde all verdens tid, og nektet å imøtekomme bitcoin-kravene fordi han ville tvinge Motparten over på en annen kommunikasjonsplattform som var bedre egnet enn kodebeløpene.

Allerede da hadde Hagen reagert så avvikende fra forventede normal-reaksjoner at det var sterkt mistenkelig.

Tre-fire dager etter forsvinningen hadde Hagen ved egen innsats klatret helt til topps på mistenkt-listen.

Nå er det mulig han fikk noe slingringsmonn, folk kan reagere veldig forskjellig og noen helt uadekvat, i akutte krisesitusjoner.

Hvis Hagen senere hadde forstått og akseptert at politiet ble helt nødt til å sende bitcoin selv, så ville han ha rodd seg inn igjen. Og kunne ha fremstått som mer normal.

Men neida, han ble rasende på politiet. Og da var det vel kjørt for han.

Da disse svindel-ektepaktene og Anne-Elisabeths snakk om skilsmisse og internettsøk etter leiebolig på Gjøvik kom frem, så la politiet sammen to og to og fikk fire. Partnerdrap. Konedrap.
Senast redigerad av kornblomst 2024-10-20 kl. 21:49.
Citera
2024-10-20, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
At jeg endrer hypotese hvis det kommer opp noe nytt som peker i en annen retning 🙂

Herlig!

Det er akkurat den holdningen som bringer verden videre;

«Hypotesen min er ikke sann, men den er sannsynlig.»

«For å gjøre den enda mer sannsynlig, må jeg utsette den for falsifiseringsforsøk.»

Jeg aner ikke hva politiet har gjort, men de sa på pressekonferansen at de hadde etterforsket THs uskyld.

Jeg tenkte - det var på tide - og konklusjonen deres, og riksadvokatens, er at TH er uskyldig.

For meg holder det - kanskje særlig fordi jeg har trodd det var sånn siden jeg logget meg på denne tråden.

Jeg skjønner at det ikke er så enkelt for deg; tipper du helst vil ha en ny troverdig teori om hvem den skyldige er, før du slutter å tro at TH er skyldig.

I så måte så minner jeg om to måter å leve livet på.

Den ene er at folk er OK helt til det motsatte er bevist.

Det andre er at folk er imot deg helt til de har bevist det motsatte.

Jeg lever etter første hypotese; folk er OK.

Andre jeg kjenner lever etter den andre hypotesen - folk må først bevise at de er OK.

Det er fritt valg.
Citera
2024-10-20, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Det er selvfølgelig slik man begår ikke et drap gratis heller, eller gjør man det?

Selvfølgelig, og hvis for eksempel en kryptoamatørgjeng bestilte et drap, så måtte de hoste opp det meste på forhånd.

Hva om bestillerne var amatører mens de som bortførte eller drepte var proffe?
Citera
2024-10-20, 21:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nicobar
Ingenting som tyder på sammenbrudd av Monero
Kan forøvrig handles på de fleste kryptobørser, hvorav Kraken er den mest kjente :

https://btcdirect.eu/en-eu/monero-price
Dette har jeg skrevet om tidligere:
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Citera
2024-10-20, 21:51
Medlem
Citat:
Herlig!

Det er akkurat den holdningen som bringer verden videre;

«Hypotesen min er ikke sann, men den er sannsynlig.»

«For å gjøre den enda mer sannsynlig, må jeg utsette den for falsifiseringsforsøk.»

Jeg aner ikke hva politiet har gjort, men de sa på pressekonferansen at de hadde etterforsket THs uskyld.

Jeg tenkte - det var på tide - og konklusjonen deres, og riksadvokatens, er at TH er uskyldig.

For meg holder det - kanskje særlig fordi jeg har trodd det var sånn siden jeg logget meg på denne tråden.

Jeg skjønner at det ikke er så enkelt for deg; tipper du helst vil ha en ny troverdig teori om hvem den skyldige er, før du slutter å tro at TH er skyldig.

I så måte så minner jeg om to måter å leve livet på.

Den ene er at folk er OK helt til det motsatte er bevist.

Det andre er at folk er imot deg helt til de har bevist det motsatte.

Jeg lever etter første hypotese; folk er OK.

Andre jeg kjenner lever etter den andre hypotesen - folk må først bevise at de er OK.

Det er fritt valg.

Det er ikke noe personlig i dette for meg, jeg driter i hvem som har gjort det.

Jeg bruker bare sunn logikk og ikke ønsketenkning.
Citera
2024-10-20, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jamen, det er jo nettopp altfor mange sjakktrekk krypto-opplegget viser. Hvisatte, omatte, foratte og fordiatte.

Kanskje ikke.

Tenk om f.eks. RU og en eller to til sitter og koker ihop at det er mulig å tjene raske penger på å kidnappe (åpen for drepe) AEH?

Hva om den samme gjengen deretter bestiller kidnapping/drap på nettet?

Og hva om de hadde tjent seg til en million eller hva det nå koster og casher ut til de som skal utføre?

Og de som skal gjennomføre er dønn proffe?
Citera
2024-10-20, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Det er ikke noe personlig i dette for meg, jeg driter i hvem som har gjort det.

Jeg bruker bare sunn logikk og ikke ønsketenkning.

Sunn logikk, svikter selv de dyktigste forskere.
Absolutt alle går i bekreftelsessyndrom-fella.

Derfor er det alltid smart å tenke: «Dette vet jeg ikke. Men jeg finner det sannsynlig. Og jeg er åpen for alle ærlige forsøk på å motbevise det jeg tror på nå.»
Citera
2024-10-20, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
TH ville bare ha bort AEH for enhver pris for å beskytte seg selv etter sin dumhet i ektepakten fra desember 1993.

Min gode Braskamin - du kjenner for få milliardærer.
Citera
2024-10-20, 22:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Dette har jeg skrevet om tidligere:
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Gammelt dette, Monero er fortsatt fullt gangbart , i de fleste kryptobørser er Monero i handelen
Citera
2024-10-20, 22:02
Medlem
Citat:
Hvis RU er medskyldig - hvem har han hatt med seg?

Mange brikker faller på plass, dersom en person i nær forbindelse til TH er innblandet. Jeg ser for meg at ideen om å kidnappe AE har kommet i ruset tilstand, av personer som føler at de har rett på en del av THs formue. Jeg er helt enig med deg i at amatører står bak. RU passer etter min mening perfekt med den gjerningsmannsprofilen jeg så for meg da saken ble offentliggjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in