Citat:
Ursprungligen postat av
Truefighter
Intressant teori det måste jag ge dig! 😂
I slutändan tror jag inte att post covid TA småsparare kan förändra så mycket dock!
De har inte en stor kassa för sakens skull även om det så klart är bra med extra cash. Men tycker ändå om din alternativa teori och ser den som underhållande ändå. Att tänka utanför boxen är en merit i sig och du gör det med en massa humor. Folk behöver sånt i dessa mörka tider. 👍
TA-idioterna har blivit MÅNGA och traden är normalt bara en liten del av totala antalet aktier i ett företag, så det kan lätt skapas TA-signaler. Det är mycket värre i USA, vilket syns på idiotiskt genomsnittsPE.
Vet inte hur det är nu med tradingrobotarna, men förr kunde jag köpa så att det blev TOMT på köp eller säljsidan i en del aktier. Storfräsarna kan såklart göra sånt även i större aktier än vad jag kunde. Och det verkat inte vara olagligt i USA att manipulera kurser = skapa TA-signaler.
Citat:
Ursprungligen postat av
Truefighter
De har inte en stor kassa för sakens skull även om det så klart är bra med extra cash.
Både de och min kompis, som blivit mångmiljonär bara på egna aktieaffären från att ha startat med ganska lite pengar, har stor kassa istället för i aktier, eftersom de är i grunden FA-investerare, hittar inte köpvärda och för att börsen är övervärderad så den BORDE gå ner. Men man vet inte hur länge TA-idioterna kan hålla uppe överpriserna

Och jag ligger HELT utanför börsen
Citat:
Ursprungligen postat av
Truefighter
Men tycker ändå om din alternativa teori och ser den som underhållande ändå. Att tänka utanför boxen är en merit i sig och du gör det med en massa humor. Folk behöver sånt i dessa mörka tider. 👍
Genom åren har jag kommit med ganska många outofboxideer, både:
/uppfinningar/konstruktioner, men jag gjorde klar bara en av dem eftersom jag blev förbannad på att Skatteverket inte godkände avdrag för prototypmatrialkostnaderna!
Nyligen byggde jag en produktionsutrustning med min modifieringside, som kommer att göra sådan produktion ganska mycket billigare. Den fungerar säkert, men oklart om den kommer att kunna producera toppkvalitet.
/Ideer inom anställningar och egna företag. Som anställd såg en del av "mina" maskiner lustiga/annorlunda ut efter mina modifieringar, men den med störst skillnad gjorde 3 gånger mer per timme än andra gjorde.
En hel del inom egna företag. T ex skulle bara sådana som jag våga försöka starta mitt första heltidsföretag med bara 20 000

men det gick.
/Mina mycket annorlunda träningsmetoder som sportcoach, blev utskrattade - till de såg resultaten. Och nu rekomenderar Riksförbundet en del av mina utskrattade metoder

/Gällande aktier o d har det varit en hel del. T ex i början tjänade jag "säkra" pengar genom att göra tvärt emot
Hittat fynd genom att tänka minst ett steg innan marknaden.
Jag har blivit idiotförklarad flera gånger förr då jag varnat för kommande allmänna ras eller enskilda stora övervärderingar. De som idiotförklarade mig sa inget efter att jag fick rätt
Återstår att se om jag får rätt även i att Bitcoin är en bubbla

den största någonsin.
Jag säger ofta saker lite skämtsamt,
men varningarna för ras har varit menat allvarligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Klas-Vegas
Många talar om att den tillfälliga höstkorrigeringen kan starta nu. Mycket är tydligen överköpt. Normalt blir det skakigt inför val.
Men festen skall tydligen fortsätta in i 2025. Man trycker pengar för att hålla igång hjulen.
Ja. Nästan allt inom aktier och krypto är övervärderat.