2024-10-16, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Det kan vara en uppkäftigt kommentar om hur TA körde likväl som en anklagelse om att TA kör bil berusad.

jag tror en kombination av båda, han har backat eller liknande, när "C.S" lämnar toaletterna, hon har sagt något, han kliver ur, hon känner spritlukten och säger hon skall anmäla. "T.A" tappar fattningen och antingen knuffar eller slår till henne.

Citat:
Ursprungligen postat av Sosse2002
Karln är i nivå med Anders Eklund och Lisa Holms mördare.

du är uppenbarligen inte riktigt kry.

Citat:
Det förbryllar mig varför så många försöker krångla till det mer än nödvändigt.

för att dom sett ÅT HELVETE för mycket 'true crime' serier och läst alldeles för lite FUPar.
Senast redigerad av dip 2024-10-16 kl. 18:50.
Citera
2024-10-17, 10:02
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Det förbryllar mig varför så många försöker krångla till det mer än nödvändigt.

T.A är en nedsupen alkis som trots allt försöker och dölja missbruket för omvärlden.
Någon form av incident uppstår i eller omkring rastplatsen som får sinnet att rinna på T.A.
Det kan vara en uppkäftigt kommentar om hur TA körde likväl som en anklagelse om att TA kör bil berusad. Det är påståenden vi aldrig får svar på eftersom offret är den enda som hade kunnat svara på frågan.
T.A tar en serie idiotiska beslut efter flera dagars hårt supande.
Där är både dödsskjutningen,transporten och sätta eld på offret enbart händelser där TA försöker vara handlingskraftig trots att skallen är marinerad av alkohol.
Vi har sett det såååå många gånger. Svårare än så är det inte.

Under förhöret när polisen sätter press på T.A gällande sonen att denne skulle gripas och förhöras:
Det skapade panik hos T.A eftersom han blev livrädd för att fakta skulle komma fram vad han hade ställt till med.
Han ville alltså undvika att skämmas in för sonen.

Svårare än så är det inte.

Relationer, sex och alla påståenden som har florerat i tråden är att anses som fabler.

Jag hade köpt ditt resonemang till hundra procent, om det inte varit för de besvärande omständigheterna att kroppen var bränd på underkroppen och BH:n sönderskuren och avtagen. Dessa omständigheter, liksom tigandet, föranleder misstankar om att det finns något sexuellt motiv bakom, helt eller delvis. Lägg till detta att han inte orkat hålla uppe fasaden som "mönsterfånge" under hela fängelsetiden, det är en direkt parallell till hans misslyckande att inte lyckas hålla uppe fasaden som "god medborgare". Jag befarar att han är en tickande bomb och betydligt farligare än en alkis som tar en serie misslyckade beslut.

Men tolka inte mitt inlägg som annat än ett diskussionsinlägg - jag angriper dig inte utan tycker tvärtom att din inställning att saker inte bör krånglas till mer än nödvändigt i grunden är ett mycket vettigt resonemang.
Citera
2024-10-17, 11:11
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Jag hade köpt ditt resonemang till hundra procent, om det inte varit för de besvärande omständigheterna att kroppen var bränd på underkroppen och BH:n sönderskuren och avtagen. Dessa omständigheter, liksom tigandet, föranleder misstankar om att det finns något sexuellt motiv bakom, helt eller delvis. Lägg till detta att han inte orkat hålla uppe fasaden som "mönsterfånge" under hela fängelsetiden, det är en direkt parallell till hans misslyckande att inte lyckas hålla uppe fasaden som "god medborgare". Jag befarar att han är en tickande bomb och betydligt farligare än en alkis som tar en serie misslyckade beslut.

Men tolka inte mitt inlägg som annat än ett diskussionsinlägg - jag angriper dig inte utan tycker tvärtom att din inställning att saker inte bör krånglas till mer än nödvändigt i grunden är ett mycket vettigt resonemang.

TA sköt Sten*vall med två skott. Ett i ryggen och ett i huvudet.
Jag tror att det första skottet var i ryggen baserat på någon sorts aggressiv yttring efter att Sten*vall hade kommenterat förmodligen bilkörning/fylla.
De kommer till rastplatsen samtidigt och någon form av diskussion uppstår.
T.A marinerad av alkohol blir både förnärmad och aggressiv och plockar ut bössan ur bilen för att hota CS. Hon springer i riktning mot skogen för att undkomma TA.
Han skjuter henne då i ryggen för att sen avlossa ytterligare ett skott i huvudet.
TA försöker därefter vara rationell vilket inte går helt bra eftersom han både är stressad och som sagt märkt av alkohol efter flera dagars hårt supande.

Det framgick av utredningen att TA hade spridit ut olika typer av hylsor, en arbetshandske från en kollega vi gruvan.
TA gjorde också ett försök med hjälp av fotogen att bränna kroppen för att få bort alla bevis men detta lyckades inte helt. Förmodligen beroende på att det krävs ganska mycket brännbar vätska för att elda upp en kropp helt och hållet.
BH:n i fråga kan också vara någon form av "smart handling" från TA i syfte att försöka skjuta utredningen i någon helt annan riktning.
Nu är det ganska länge sedan som jag läste FUP och det är fullt möjligt att det kan vara något faktafel i samband med att han flyttade på kroppen etc.
Det jag försöker och säga är att vi kanske inte kan hitta logiska svar på allt TA gjorde eftersom han helt enkelt inte var klar nog i huvudet själv till följd av alkoholen.
Att TA inte har lyckats uppföra sig under sin tid i fängelset tror jag heller egentligen inte är så konstigt.
Han håller en hyggligt hög svansföring eftersom han inte ser sig själv som den alkoholist han faktiskt var vid tillfället.
Samtidigt så är han en fånge som inte har stått för sina handlingar och fick säkert en hel del skit för det vilket han har tagit strid för med bråk som följd.
Kvinnomördare står ju inte så högt i kurs innanför fängelseväggarna och har man dessutom valt att inte stå för sina handlingar fullt ut så blir nog tillvaron lite värre ändå.
Den snart 70 åriga TA som nu möter friheten kommer med all säkerhet få det besvärligt utanför murarna då han snart inser att många gamla bekanta inte är helt förtjusta att umgås med honom igen. Han slutar i en stuga i skogen ensam och nersupen.
Citera
2024-10-17, 13:17
Medlem
Citat:
De kommer till rastplatsen samtidigt och någon form av diskussion uppstår.

du har rört till begreppen här lite. (så innan någon hoppar på dig och använder det som slagträ) "T.A" befann sig på rastplatsen för att slänga sopor. "C.S" anlände (troligen) till rastplatsen strax innan, hon stannade (troligen) för att använda toaletten då det var lång resväg kvar fortfarande till ishotellet i jukkasjärvi

någon skjutning skedde inte på rastplatsen där dom först möttes. utan "C.S" mördades (högst troligen) senare på kvällen samma dag som hon 'försvann'

ja, någon dispyt uppstod (högst troligen) på rastplatsen, och "TA" skadade då "C.S" på något sätt som gjorde att hon sedan placerades av "T.A" i hans bil och fördes bort från platsen. vart vet man inte exakt men (högst troligen) återvänder "T.A" med "CS" i bilen till sin stuga och fortsätter sitt supande.

(personligen tror jag att "T.A" historia om att han 'knuffat/slagit' till "C.S" så att hon ramlat stämmer delvis. jag tror inte att hon 'dött' där, jag tror däremot kanske att "T.A" trott att så varit fallet i sitt inte helt nyktra tillstånd, fått panik och stuvat in henne i bilen och åkt därifrån)

resten av det du skrev stämmer huvudsakligen.
Senast redigerad av dip 2024-10-17 kl. 13:22.
Citera
2024-10-17, 16:56
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
du har rört till begreppen här lite. (så innan någon hoppar på dig och använder det som slagträ) "T.A" befann sig på rastplatsen för att slänga sopor. "C.S" anlände (troligen) till rastplatsen strax innan, hon stannade (troligen) för att använda toaletten då det var lång resväg kvar fortfarande till ishotellet i jukkasjärvi

någon skjutning skedde inte på rastplatsen där dom först möttes. utan "C.S" mördades (högst troligen) senare på kvällen samma dag som hon 'försvann'

ja, någon dispyt uppstod (högst troligen) på rastplatsen, och "TA" skadade då "C.S" på något sätt som gjorde att hon sedan placerades av "T.A" i hans bil och fördes bort från platsen. vart vet man inte exakt men (högst troligen) återvänder "T.A" med "CS" i bilen till sin stuga och fortsätter sitt supande.

(personligen tror jag att "T.A" historia om att han 'knuffat/slagit' till "C.S" så att hon ramlat stämmer delvis. jag tror inte att hon 'dött' där, jag tror däremot kanske att "T.A" trott att så varit fallet i sitt inte helt nyktra tillstånd, fått panik och stuvat in henne i bilen och åkt därifrån)

resten av det du skrev stämmer huvudsakligen.

Tack för rättelsen.
Kan vara så att jag rör till det lite eftersom det har gått några år.
Oavsett så tror jag händelseförloppet i stort är som det har gått till och förhoppningsvis kan vi släppa alla teorier om sonens inblandning etc.
Citera
2024-10-18, 22:11
Medlem
Migerationsverkets avatar
Intressant läsning det här
Citera
2024-10-19, 14:45
Medlem
Prinzezzans avatar
Finns det någon vänlig själ här, som skulle kunna lägga ut FUP i tråden? Ingen av de länkar jag hittat funkar.

Tack på förhand!
Citera
2024-10-19, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Finns det någon vänlig själ här, som skulle kunna lägga ut FUP i tråden? Ingen av de länkar jag hittat funkar.

Tack på förhand!

https://mega.nz/file/9akynKSB#EcjOAETZ3TMRO8sJGlaiHAn46Hleb39sra9zbaSHt J8
Citera
2024-10-19, 16:26
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
https://mega.nz/file/9akynKSB#EcjOAETZ3TMRO8sJGlaiHAn46Hleb39sra9zbaSHt J8

Tack så mycket!
Citera
2024-10-23, 06:23
Medlem
lindblomsgröns avatar
Någon som vet om han har släppts nu och var han kan tänkas flytta till?
Citera
2024-10-23, 22:40
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Någon som vet om han har släppts nu och var han kan tänkas flytta till?

TA släpptes fri den 12 oktober.
Han verkar ha fått skyddad identitet
Citera
2024-10-24, 01:03
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
TA släpptes fri den 12 oktober.
Han verkar ha fått skyddad identitet

Ok då har han säkert flyttat långt från sin tidigare bostadsort. Skrämmande hur många som går lösa inte har han blivit efter dessa år. Samtidigt konstigt att man kan bli sådan helt tvärt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in