2024-10-15, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Är ändå ganska nyfiken på varför bara bränna underdelen och inte hela kroppen? Samt att bh:n var sönder skuren,

det går att spekulera i och om si och så i evigheter. människor med tillgång till _LÅNGT_ mycket mer material än någon annan i den här tråden, har stött och blött detta, så i slutändan känns det klokast i att luta sig mot sådant som man faktiskt kunnat fastställa

han kanske blev avbruten medan han var i färd med att bränna? förbipasserande bil/ljud (likn) som gjorde att det inte blev mer, mest troliga scenariot är att det uppstår en konflikt vid rastplatsen, "CS" blir skadad/medvetslös "TA" får panik och stuvar in "CS" i bilen, "TA" åker och fortsätter super, inväntar mörkret och sedan åker "TA" till rastplatsen där "CS" sedan skjuts (det finns en del som tyder på att hon kan ha vaknat till och försökt fly, och det är väl inte helt osannolikt med tanke på ingångshålet som är i ryggen)
Citera
2024-10-15, 11:07
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
ja, han försökte bränna kroppen (lyckades sisådär) det andra är dina egna fria fantasier. har således ingen som helst plats i en sådan här tråd utan fiktion kan du posta på din 'blogg' eller facebook vägg så tvingas bara människor som har samröre med dig se skiten.

tig

^ 100%

finns (mig veterligen) ingen som helst grund för tillmälet "psykopat" i det här fallet (annat än ditt tyckande då) och angående att han inte 'berättar' ? skam, eller den mer troliga förklaringen? han minns troligen inte exakt, utan allt finns som fragment i hans huvud.

Precis: SKAM.
Toni var väldigt mån om sitt anseende - han vile frsmstå som ordentlig och skötsam. Och han skämdes för sina hemligheter: att inte kunna hantera sitt drickande utan söp sig istället redlös i ensamhet, depressionen, impotensen etc…väldigt omanliga problem i hans värld.

Nej jag tror inte heller att han är psykopat (ett f.ö missbrukat uttryck), inte ens narcissist. Skuld och skam, passiv-aggressivitet och feghet. En alkoholist som inte klarade skammen att bli påkommen rattfull och rädslan att förlora körkortet.
Senast redigerad av T34Panzer 2024-10-15 kl. 11:44.
Citera
2024-10-15, 11:18
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sosse2002
Du är inte insatt öht. Toni sexmördade Caroline och skändade hennes kropp.

Nej, det finns ingenting i FUP som antyder att det var ett sexmord. Det är rena spekulationer.

Ja kroppen skymfades då han dels flyttade på den minst en gång och dessutom försökte bränna upp den - med diesel, och därför den inte förstördes fullständigt. eftersom gruvarbetaren Toni uppenbarligen hade dålig koll på flampunkter.
Citera
2024-10-15, 11:19
Medlem
Svenskodlats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Jo dom kände varandra har jag för mig

Gick ett rykte om att hans son var tillsammans med Caroline.
Citera
2024-10-15, 11:19
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K8-ta
Var kommer "sanningen" att han sexmördade Carolin från?

Gissning/hittepå från några i tråden. Som uppenbarligen inte läst FUP.
Citera
2024-10-15, 11:40
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskodlat
Gick ett rykte om att hans son var tillsammans med Caroline.

Endast ett rykte -utan någon substans efter all konstens undersökningar. Men ihärdigt underblåst under många år av vissa pro-Toni konton här.
Citera
2024-10-15, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Precis: SKAM.
Toni var väldigt mån om sitt anseende - han vile frsmstå som ordentlig och skötsam. Och han skämdes för sina hemligheter: att inte kunna hantera sitt drickande utan söp sig istället redlös i ensamhet, depressionen, impotensen etc…väldigt omanliga problem i hans värld.

Nej jag tror inte heller att han är psykopat (ett f.ö missbrukat uttryck), inte ens narcissist. Skuld och skam, passiv-aggressivitet och feghet. En alkoholist som inte klarade skammen att bli påkommen rattfull och rädslan att förlora körkortet.

"feg" och "rädd" är nog de orden som summerar "TA" bäst. och det bestående intryck man fått av honom när man tagit del av all information från fallet.
Citera
2024-10-15, 22:19
Medlem
Citat:
ja, han försökte bränna kroppen (lyckades sisådär) det andra är dina egna fria fantasier. har således ingen som helst plats i en sådan här tråd utan fiktion kan du posta på din 'blogg' eller facebook vägg så tvingas bara människor som har samröre med dig se skiten.

tig

^ 100%

finns (mig veterligen) ingen som helst grund för tillmälet "psykopat" i det här fallet (annat än ditt tyckande då) och angående att han inte 'berättar' ? skam, eller den mer troliga förklaringen? han minns troligen inte exakt, utan allt finns som fragment i hans huvud.

Du kan hålla en normal samtalston. Mannen var dömd till livstid och du sitter och lajvar att han var oskyldig. Dömd i domstol.
FUP finns öppet för alla som vill göra sin egna bedömning. Varför var hon naken? Det får du gärna svara på.
Citera
2024-10-15, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosse2002
Du kan hålla en normal samtalston. Mannen var dömd till livstid och du sitter och lajvar att han var oskyldig. Dömd i domstol.
FUP finns öppet för alla som vill göra sin egna bedömning. Varför var hon naken? Det får du gärna svara på.

nej, det tänker jag inte göra. du har visat med all önskad tydlighet att du absolut inte är värd att behandlas på annat vis. varför? för du kommer med falska påståenden, både angående fallet men också om motdebattörer. om du är läskunnig och har läst FUP så finns det redan förklarat _varför_ hon var naken.

jag har aldrig någonsin ens för en sekund påstått att "T.A" är oskyldig till detta mord, tvärtom jag är helt övertygad om att han mördade "C.S" genom att skjuta henne två gånger. det som det däremot inte finns något som helst stöd för är att det skulle röra sig om någon form av "sexualmord"
Citera
2024-10-16, 02:37
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
det går att spekulera i och om si och så i evigheter. människor med tillgång till _LÅNGT_ mycket mer material än någon annan i den här tråden, har stött och blött detta, så i slutändan känns det klokast i att luta sig mot sådant som man faktiskt kunnat fastställa

han kanske blev avbruten medan han var i färd med att bränna? förbipasserande bil/ljud (likn) som gjorde att det inte blev mer, mest troliga scenariot är att det uppstår en konflikt vid rastplatsen, "CS" blir skadad/medvetslös "TA" får panik och stuvar in "CS" i bilen, "TA" åker och fortsätter super, inväntar mörkret och sedan åker "TA" till rastplatsen där "CS" sedan skjuts (det finns en del som tyder på att hon kan ha vaknat till och försökt fly, och det är väl inte helt osannolikt med tanke på ingångshålet som är i ryggen)

Han sköt henne 2 gånger i ryggen & ett i huvudet.

Jag är ytterst ställsam över att har eller hans son någon inblandning sexuellt i detta. Jag kan inte släppa tanken att det är något han döljer.
Citera
2024-10-16, 06:40
Medlem
Läs FUP. Läs tidigare i denna tråd. Karln är i nivå med Anders Eklund och Lisa Holms mördare. Skillnaden är att Caroline var tio år äldre men fortfarande väldigt ung och att Tony hann elda upp underkroppen innan hon hittades.
Tony kommer att ha ett miserabelt liv efter detta, det är tur det.
Citera
2024-10-16, 12:18
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Han sköt henne 2 gånger i ryggen & ett i huvudet.

Jag är ytterst ställsam över att har eller hans son någon inblandning sexuellt i detta. Jag kan inte släppa tanken att det är något han döljer.

Det förbryllar mig varför så många försöker krångla till det mer än nödvändigt.

T.A är en nedsupen alkis som trots allt försöker och dölja missbruket för omvärlden.
Någon form av incident uppstår i eller omkring rastplatsen som får sinnet att rinna på T.A.
Det kan vara en uppkäftigt kommentar om hur TA körde likväl som en anklagelse om att TA kör bil berusad. Det är påståenden vi aldrig får svar på eftersom offret är den enda som hade kunnat svara på frågan.
T.A tar en serie idiotiska beslut efter flera dagars hårt supande.
Där är både dödsskjutningen,transporten och sätta eld på offret enbart händelser där TA försöker vara handlingskraftig trots att skallen är marinerad av alkohol.
Vi har sett det såååå många gånger. Svårare än så är det inte.

Under förhöret när polisen sätter press på T.A gällande sonen att denne skulle gripas och förhöras:
Det skapade panik hos T.A eftersom han blev livrädd för att fakta skulle komma fram vad han hade ställt till med.
Han ville alltså undvika att skämmas in för sonen.

Svårare än så är det inte.

Relationer, sex och alla påståenden som har florerat i tråden är att anses som fabler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in