2024-10-11, 23:54
Medlem
prokaryotkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjackOhej
Jag är jäkligt skeptisk till allt det där, men jag ska lätt prova en gång iallafall! Har lite folk som har gått bort igenom åren och det hade varit intressant o se om han eller något annat medium kan överraska mig.

Spela in ALLT "mediumet" säger så även om du dras med i stundens hetta så kan du analysera det efteråt och se vilket strunt det är. De flesta som gör på det sättet brukar skämmas som hundar när det uppdagas hur de lät sig eggas upp av bluffmakaren.
Citera
2024-10-13, 18:08
Medlem
Christoffer är certifierat medium och kan kommunicera de döda. Tyvärr finns det mycket skojare i branschen som drar ned ryktet för äkta medium som till exempel Christoffer Norén.
Citera
2024-10-14, 13:02
Medlem
Kärringen va på hans sians igår i Mölndal. Och efter det han berättade för henne, detaljerna och att han nämner mig vid namn som inte ens va med räckte för att få mig att sluta tvivla! Ingen jävla Jörgen (lipen)Gustafsson här! Va skönt!
Citera
2024-10-19, 13:51
Medlem
vonDys avatar
Skeptiskt till s.k medium största allmänhet.
Vet inte riktigt vad jag ska tro om CN.

Kollat en del på det han lägger ut på YT - och visst, han är ju väldigt träffsäker.
Men, som andra skrivit redan, hur mycket bakgrundsinfo har han fiskar upp innan?

Folk som anmäler sig till sittningar/storseanser är ju inte anonyma?
Och mycket om oss alla, kan man hitta om man snokar lite.
Är man dessutom skicklig på att brodera ut, vad som passar in lite på gemene man, så blir man betraktad som seriös?

Majoriteten av de som söker svar, sörjer ju också någon närstående, som man önskar kontakt med?

Ett ”R” i ett namn ( exempelvis), kan vara Erik,Rikard,Per etc, etc. Och kvitto på mediumets trovärdighet?
I sorg griper man efter alla halmstrån.

Något jag lagt märke till med CN är, hur ofta han förmedlar att ;

Man ska köpa ny säng

Håller på att/ ska renovera

Djur av olika arter, sätter sig på fönsterbleck/i trädgårdar/ på gatan osv.

( Välkänt grepp hos medium generellt?
” Vet då, att fjärilen som satte sig på bilrutan är mamma..Hon är med. Och vill att du ska sluta köra för fort”
Och så, lite förlösande skratt. )

Som skrivet, jag vet inte.
Men intressant.

Ni som varit på CN:s seanser, vilka uppgifter lämnade ni när ni bokade?
Citera
2024-10-20, 16:04
Medlem
Jag undrar om varje person som deltar på hans storsianser får fylla i formulär innan.
Jag vet att en del medium i Amerika eller England eller var det var fick fylla i vem dom önskade kontakt med, namn och person
Citera
2024-10-20, 17:30
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelson
Jag undrar om varje person som deltar på hans storsianser får fylla i formulär innan.
Jag vet att en del medium i Amerika eller England eller var det var fick fylla i vem dom önskade kontakt med, namn och person

Undrar detsamma.
Och även med ett namn, mejladress, nr kan man ju hitta en hel del bakgrundsinformation om en person.
Citera
2024-10-20, 17:34
Medlem
Citat:

Cold reading har ju nämts tidigare, en annan variant är hot reading. Då samlar man in uppgifterna från publiken i förväg genom olika metoder. Man fyller i ett formulär i början eller så har man medhjälpare i publiken som minglar och på det viset förser " mediumet" med uppgifterna.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hot_reading
Senast redigerad av hedningen001 2024-10-20 kl. 17:42.
Citera
2024-10-20, 17:48
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hedningen001
Cold reading har ju nämts tidigare, en annan variant är hot reading. Då samlar man in uppgifterna från publiken i förväg genom olika metoder. Man fyller i ett formulär i början eller så har man medhjälpare i publiken som minglar och på det viset förser " mediumet" med uppgifterna.

Nyfiken på om det också funkar så på CN;s seanser. Hur går det till före?

Någon här som varit på en?
Citera
2024-10-20, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Christoffer är certifierat medium och kan kommunicera de döda. Tyvärr finns det mycket skojare i branschen som drar ned ryktet för äkta medium som till exempel Christoffer Norén.

Att någon kallar sig certifierad eller diplomerad är helt irrelevant då det inte är någon skyddad titel. Vem som helst kan certifiera vem som helst, oftast mot en monetär ersättning.

Själv är jag certifierad navelskådare.
Citera
2024-10-20, 18:32
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Att någon kallar sig certifierad eller diplomerad är helt irrelevant då det inte är någon skyddad titel. Vem som helst kan certifiera vem som helst, oftast mot en monetär ersättning.

Själv är jag certifierad navelskådare.

Navelludd kan berätta mycket, inte att förringa!

Frågan är då, vad CN kan berätta, bortom våra ludd?
Citera
2024-10-20, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Undrar detsamma.
Och även med ett namn, mejladress, nr kan man ju hitta en hel del bakgrundsinformation om en person.

Citat:

Ja men precis. Det finns ju alla möjliga metoder. Sen visar han ju aldrig hela seanserna utan bara höjdpunkterna. Så jag undrar hur mycket fel han har jämför med rätt. Medium brukar aldrig komma över 50% rätt, utan dom brukar ligga runt 30%. Tror mycket med Christopher är coldreading med en del hotreading
Citera
2024-10-20, 22:15
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Ja men precis. Det finns ju alla möjliga metoder. Sen visar han ju aldrig hela seanserna utan bara höjdpunkterna. Så jag undrar hur mycket fel han har jämför med rätt. Medium brukar aldrig komma över 50% rätt, utan dom brukar ligga runt 30%. Tror mycket med Christopher är coldreading med en del hotreading

Var du 99% säker på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in