Citat:
@Dr Tinnitus och @Tickeletu
Jag finner det väldigt nöjsamt att läsa era inlägg med alla era påståenden, kränkningar, förlöjligande och personliga påhopp. Det är precis som att ni till varje pris KRÄVER att ALLA skall ha samma övertygelse som er. Ni sitter där i era sandlådor och kastar sand runt om kring er och envisas med att ju NI har rätt och alla andra som har en övertygelse om att det finns en Andevärld och att vi kan kommunicera med de som befinner sig i en annan dimension har FEL! Vidare så kräver ni att vi skall hålla ned om att alla mediala människor bluffar och bara gör detta för att skinna folk på pengar.
Låt mig fråga er två hur mkt ni tjänar i timmen efter skatt? Det skall bli väldigt intressant att få ta del av det och självklart inte berätta vad ni jobbar med. Trots att jag skulle aldrig understå mig att gå ner på samma nivå som er.
Jag finner det väldigt nöjsamt att läsa era inlägg med alla era påståenden, kränkningar, förlöjligande och personliga påhopp. Det är precis som att ni till varje pris KRÄVER att ALLA skall ha samma övertygelse som er. Ni sitter där i era sandlådor och kastar sand runt om kring er och envisas med att ju NI har rätt och alla andra som har en övertygelse om att det finns en Andevärld och att vi kan kommunicera med de som befinner sig i en annan dimension har FEL! Vidare så kräver ni att vi skall hålla ned om att alla mediala människor bluffar och bara gör detta för att skinna folk på pengar.
Låt mig fråga er två hur mkt ni tjänar i timmen efter skatt? Det skall bli väldigt intressant att få ta del av det och självklart inte berätta vad ni jobbar med. Trots att jag skulle aldrig understå mig att gå ner på samma nivå som er.
Vad har min inkomst med saken att göra…?
Jag är övertygad om att många av de som tror sig ha mediala förmågor faktiskt tror de har någon övernaturlig gåva, och alltså inte avsiktligt lurar folk. De förstår ofta inte de enkla mekanismer och tekniker det handlar om, förstår inte Barnumuttalanden, eller hur de lurar sig själva.
Sen finns det förstås gott om avsiktliga bluffmakare med….
Så, du som hävdar att du har dessa förmågor, varför sitta här och slösa tid och kraft på oss skeptiker, när du kan visa vetenskapen och världen att du verkligen har de förmågor du hävdar, och sopa hem några miljoner som du kan skänka till nåt välgörande ändamål. Men i vanlig ordning så kommer du bara med pinsamma försök till bortförklaringar utan att på minsta vis kunna ge seriösa argument mot vetenskapens hållning i saken.