2025-08-10, 21:49
  #133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gandalf.1
@Dr Tinnitus och @Tickeletu
Jag finner det väldigt nöjsamt att läsa era inlägg med alla era påståenden, kränkningar, förlöjligande och personliga påhopp. Det är precis som att ni till varje pris KRÄVER att ALLA skall ha samma övertygelse som er. Ni sitter där i era sandlådor och kastar sand runt om kring er och envisas med att ju NI har rätt och alla andra som har en övertygelse om att det finns en Andevärld och att vi kan kommunicera med de som befinner sig i en annan dimension har FEL! Vidare så kräver ni att vi skall hålla ned om att alla mediala människor bluffar och bara gör detta för att skinna folk på pengar.
Låt mig fråga er två hur mkt ni tjänar i timmen efter skatt? Det skall bli väldigt intressant att få ta del av det och självklart inte berätta vad ni jobbar med. Trots att jag skulle aldrig understå mig att gå ner på samma nivå som er.

Vad har min inkomst med saken att göra…?

Jag är övertygad om att många av de som tror sig ha mediala förmågor faktiskt tror de har någon övernaturlig gåva, och alltså inte avsiktligt lurar folk. De förstår ofta inte de enkla mekanismer och tekniker det handlar om, förstår inte Barnumuttalanden, eller hur de lurar sig själva.
Sen finns det förstås gott om avsiktliga bluffmakare med….

Så, du som hävdar att du har dessa förmågor, varför sitta här och slösa tid och kraft på oss skeptiker, när du kan visa vetenskapen och världen att du verkligen har de förmågor du hävdar, och sopa hem några miljoner som du kan skänka till nåt välgörande ändamål. Men i vanlig ordning så kommer du bara med pinsamma försök till bortförklaringar utan att på minsta vis kunna ge seriösa argument mot vetenskapens hållning i saken.
Citera
2025-08-10, 22:20
  #134
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Fantastiskt, ännu ett ”tungt” bevis i form av en anekdot…..

Vad kostade ”sittningen”….?
Varför ser inte denne ”mästare” till att sopa hem några miljoner i ett svep eller så, istället för att småpalta med hundringar/tusingar, och samtidigt slå igen käften på skeptiker och dra ner brallorna på vetenskapen….?

Du… har du funderat på hur många som säkerligen skulle känna igen sig om nån nämnde nåt om stök i nån kökslåda…. Och hur ovanlig var maträtten?

Sen så är det extremt vanligt med sådana vittnesmål som ditt, men om det finns en inspelning på sittningen så visar det sig alltid att vad som faktiskt sades av medium och sittaren, skiljer sig väsentligt från vad det vittnas om….

Maträtten är inte svenne utan är baserad på rödbetor och som farmor gjorde, mediumet visste också att jag hade ont i en äggstock för två år sedan. Hur förklarar du att farmor är stolt över min konst och hur hon berättade hur jag ska kommunicera med henne genom att tända ett ljus? Gjorde det och ljuslågan poppar upp och ner när jag pratar via ljuset. Efter sett CN och varit på sittning så vet jag att livet fortsätter efter "döden" . En underbar vetskap.
Citera
2025-08-10, 22:58
  #135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Maträtten är inte svenne utan är baserad på rödbetor och som farmor gjorde, mediumet visste också att jag hade ont i en äggstock för två år sedan. Hur förklarar du att farmor är stolt över min konst och hur hon berättade hur jag ska kommunicera med henne genom att tända ett ljus? Gjorde det och ljuslågan poppar upp och ner när jag pratar via ljuset. Efter sett CN och varit på sittning så vet jag att livet fortsätter efter "döden" . En underbar vetskap.

Hur förklarar du varför man inte heller får Nobelpriset genom att som dig kläcka ur sig anekdoter….?

Jag springer 1 km på 4 sekunder, du måste ju tro det är sant eller hur, för det är ju en anekdot, och måste det ju vara sant….
Citera
2025-08-10, 23:10
  #136
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Hur förklarar du varför man inte heller får Nobelpriset genom att som dig kläcka ur sig anekdoter….?

Jag springer 1 km på 4 sekunder, du måste ju tro det är sant eller hur, för det är ju en anekdot, och måste det ju vara sant….

Det känns som att du och din självbild är i gungning för att CN är framgångsrik och att medium skrämmer dig. Vi är alla andar och vår kropp är typ "bilen", vissa små vissa stora. Vad anser du om religioner? Bara för att du inte kan se andevärlden betyder inte att den inte finns! Kan du se Wifi?

Att CN skrämmer dig och du blir osäker det får du jobba med. När mediterade du sist? När jordade du dig med naturen?
__________________
Senast redigerad av argaangelica 2025-08-10 kl. 23:14.
Citera
2025-08-11, 06:16
  #137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Det känns som att du och din självbild är i gungning för att CN är framgångsrik och att medium skrämmer dig. Vi är alla andar och vår kropp är typ "bilen", vissa små vissa stora. Vad anser du om religioner? Bara för att du inte kan se andevärlden betyder inte att den inte finns! Kan du se Wifi?

Att CN skrämmer dig och du blir osäker det får du jobba med. När mediterade du sist? När jordade du dig med naturen?

Ja man kan vetenskapligt påvisa WiFi, därför vet vi att det finns….

Bara för att du och andra tror att andevärlden finns, betyder inte att den därför per automatik existerar.

Religion bygger till stor del bara på tro etc men så länge det inte används för att skada eller förtrycka folk så kan det vara ok, människan har helt enkelt ett inneboende behov av att tro på något därför har mänskligheten skapat religioner

Du glömde att kommentera min löpprestation, att jag klarar 1 km på 4 sekunder. Tror du mig…? Om inte, varför…?
Citera
2025-08-11, 10:30
  #138
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Du glömde att kommentera min löpprestation, att jag klarar 1 km på 4 sekunder. Tror du mig…? Om inte, varför…?
Till din fördel så är ju löpning en aktivitet som bevisligen existerar i verkligheten.
Detsamma kan inte sägas om aktiviteten att prata med döda.
Så jag tar för givet att folk är konsekventa här i sina krav på bevisning och köper ditt påstående rakt av.
Citera
2025-08-11, 11:30
  #139
Medlem
Gandalf.1s avatar
Din inkomst är relevant eftersom du är så fokuserad på att vi medium tjänar sådana enorma summor genom att blåsa människor. Jag tar 600kr/60min.
Minus skatt och moms. Vad blir kvar då? Då ser du ganska tydligt att det inte rör sig om några miljoner jag drar in om året. Jag tar aldrig emot fler än två kunder om dagen och tar heller inte emot kunder mer än max tre dagar i en vecka. Jag håller kurser ca 1-2 ggr per år och gör det tillsammans med en kollega så vi delar på den inkomsten. Vi tar i snitt ca 3000kr/klient och även där så försvinner det genom skatt och moms. Dessutom så är det omkostnader av lokalhyra, trycksaker, frukost, fika etc som äter upp inkomsten. Vi har aldrig mer än tio klienter på en kurs. Kursen pågår från fredag 18-20 lör-sö ,8-18.
Alltså 22 timmar effektiv tid. Dessutom så har jag alltid samtal med eleverna innan kurs för att stämma av och se så att eleven är lämplig att gå kursen. Avsätter en halvtimme per elev så ca 5 timme går åt där. Då är vi uppe på 27 timmar á max 30000kr minus skatt, moms, omkostnader. Delat på två.

Så där har jag nu redovisat hur mkt jag tjänar på min verksamhet.

Sen JA det finns mängder av dessa så kallade kändis medium som tar fruktansvärda priser för sina sittningar och kurser och som satt i system att ta hutlösa priser och tjänar miljoner. Det är upp till dom och bevisligen så är efterfrågan enormt stor. Bevisligen så är gruppen som är övertygad om att det finns en Andevärld och att vi kan kommunicera med dom enormt stor. Andelen som tror blir större och större hela tiden och om nu det absolut inte finns något så är det ju märkligt att så många är övertygade om motsatsen.
Du pratar om vetenskapliga bevis. Då kan du ju söka efter dom på Lunds universitet som har en som du säkerligen vet en paranormal forsknings enhet där. Det finns liknande enheter på många olika ställen runt om i världen.
Usa har inom försvaret forskat och använt sig av fjärrskådning tex under kalla kriget. Man ser det man VILL se och du vill se att det inte finns bevis för paranormala fenomen och att det går att kommunicera med Andevärlden.
Varje gång jag ger exempel så kastar du ändå tillbaka att jag är förvirrad och sjuk i huvudet och hänvisar till Barnaumuttalande osv. När jag förklarar hur jag jobbar så bortförklarar du iaf det och hänvisar till att varför jag inte ställer upp på någon test och chans att vinna massa miljoner. Jovisst skulle jag kunna ta miljonerna men låt säga att jag ställer upp och bevisar att det finns en Andevärld. Det livet som skulle bli efteråt med den klappjakt ifrån er skeptiker och all publicitet som skulle bli är absolut inget jag skulle vilja vara med om.
Jag har haft tillräckligt med tid i rampljuset i mina dagar och hamnat i hajpen över att blivit känd. Det är inte mitt sätt att jobba på och som jag sagt tidigare så är pengar för mig ett onödigt ont och inget jag strävar efter.
Jag strävar efter så mycket mer och större än så. Det låter säkert konstigt i era ögon då ni strävar efter att tjäna och ha så mkt pengar som möjligt och skaffa er status. Det är raka motsatsen till mig.
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Vad har min inkomst med saken att göra…?

Jag är övertygad om att många av de som tror sig ha mediala förmågor faktiskt tror de har någon övernaturlig gåva, och alltså inte avsiktligt lurar folk. De förstår ofta inte de enkla mekanismer och tekniker det handlar om, förstår inte Barnumuttalanden, eller hur de lurar sig själva.
Sen finns det förstås gott om avsiktliga bluffmakare med….

Så, du som hävdar att du har dessa förmågor, varför sitta här och slösa tid och kraft på oss skeptiker, när du kan visa vetenskapen och världen att du verkligen har de förmågor du hävdar, och sopa hem några miljoner som du kan skänka till nåt välgörande ändamål. Men i vanlig ordning så kommer du bara med pinsamma försök till bortförklaringar utan att på minsta vis kunna ge seriösa argument mot vetenskapens hållning i saken.
Citera
2025-08-11, 11:55
  #140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gandalf.1
Din inkomst är relevant eftersom du är så fokuserad på att vi medium tjänar sådana enorma summor genom att blåsa människor.
Ja det är just det där sista som är relevant; ta betalt för att blåsa människor.

Citat:
Andelen som tror blir större och större hela tiden och om nu det absolut inte finns något så är det ju märkligt att så många är övertygade om motsatsen.
Det där är en logisk tankevurpa/argumentationsfel. Det har t.o.m ett namn: argumentum ad populum.

Hur många som tror på något är inte relevant för huruvida det de tror på är sant eller ej.
Det var inte sant att Jorden är platt förr i tiden bara för att alla trodde det.

Direkta belägg för ett påstående är det som behövs, inte vad folk tror.


Citat:
När jag förklarar hur jag jobbar så bortförklarar du iaf det
Du har fått förklaringar på varför dina påståenden om ”nöjda klienter” osv inte är legitima och du har inte svarat på ett enda av de inläggen. I stället har du börjat lipa om att du känner
dig påhoppad och kränkt.

Citat:
Du pratar om vetenskapliga bevis. Då kan du ju söka efter dom på Lunds universitet som har en som du säkerligen vet en paranormal forsknings enhet där. Det finns liknande enheter på många olika ställen runt om i världen.
Usa har inom försvaret forskat och använt sig av fjärrskådning tex under kalla kriget. Man ser det man VILL se och du vill se att det inte finns bevis för paranormala fenomen och att det går att kommunicera med Andevärlden.
Det är ju ingen som förnekar att man forskat kring olika påstådda paranormala fenomen. Det som poängteras är att man aldrig fått fram några evidens för att något sådant existerar.


Citat:
Jovisst skulle jag kunna ta miljonerna men låt säga att jag ställer upp och bevisar att det finns en Andevärld. Det livet som skulle bli efteråt med den klappjakt ifrån er skeptiker och all publicitet som skulle bli är absolut inget jag skulle vilja vara med om.
Ännu fler patetiska ursäkter till varför du inte är intresserad av att bevisa dina fantasifulla påståenden.

EDIT: Du verkar ha missförstått å det grövsta vad skepticism är för något. Det är inte så att en skeptiker är emot vissa specifika fenomen, oavsett vilka bevis som finns. Skulle du visa vetenskapligt att du kan prata med döda människor så skulle alla skeptiker självklart tro på detta.

Att folk är skeptiska till mediums påstådda förmågor beror ju just på det; att det saknas bevisning.
__________________
Senast redigerad av Tickelitu 2025-08-11 kl. 12:25.
Citera
2025-08-11, 12:11
  #141
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gandalf.1
Din inkomst är relevant eftersom du är så fokuserad på att vi medium tjänar sådana enorma summor genom att blåsa människor. Jag tar 600kr/60min.
Minus skatt och moms. Vad blir kvar då? Då ser du ganska tydligt att det inte rör sig om några miljoner jag drar in om året. Jag tar aldrig emot fler än två kunder om dagen och tar heller inte emot kunder mer än max tre dagar i en vecka. Jag håller kurser ca 1-2 ggr per år och gör det tillsammans med en kollega så vi delar på den inkomsten. Vi tar i snitt ca 3000kr/klient och även där så försvinner det genom skatt och moms. Dessutom så är det omkostnader av lokalhyra, trycksaker, frukost, fika etc som äter upp inkomsten. Vi har aldrig mer än tio klienter på en kurs. Kursen pågår från fredag 18-20 lör-sö ,8-18.
Alltså 22 timmar effektiv tid. Dessutom så har jag alltid samtal med eleverna innan kurs för att stämma av och se så att eleven är lämplig att gå kursen. Avsätter en halvtimme per elev så ca 5 timme går åt där. Då är vi uppe på 27 timmar á max 30000kr minus skatt, moms, omkostnader. Delat på två.

Så där har jag nu redovisat hur mkt jag tjänar på min verksamhet.

Sen JA det finns mängder av dessa så kallade kändis medium som tar fruktansvärda priser för sina sittningar och kurser och som satt i system att ta hutlösa priser och tjänar miljoner. Det är upp till dom och bevisligen så är efterfrågan enormt stor. Bevisligen så är gruppen som är övertygad om att det finns en Andevärld och att vi kan kommunicera med dom enormt stor. Andelen som tror blir större och större hela tiden och om nu det absolut inte finns något så är det ju märkligt att så många är övertygade om motsatsen.
Du pratar om vetenskapliga bevis. Då kan du ju söka efter dom på Lunds universitet som har en som du säkerligen vet en paranormal forsknings enhet där. Det finns liknande enheter på många olika ställen runt om i världen.
Usa har inom försvaret forskat och använt sig av fjärrskådning tex under kalla kriget. Man ser det man VILL se och du vill se att det inte finns bevis för paranormala fenomen och att det går att kommunicera med Andevärlden.
Varje gång jag ger exempel så kastar du ändå tillbaka att jag är förvirrad och sjuk i huvudet och hänvisar till Barnaumuttalande osv. När jag förklarar hur jag jobbar så bortförklarar du iaf det och hänvisar till att varför jag inte ställer upp på någon test och chans att vinna massa miljoner. Jovisst skulle jag kunna ta miljonerna men låt säga att jag ställer upp och bevisar att det finns en Andevärld. Det livet som skulle bli efteråt med den klappjakt ifrån er skeptiker och all publicitet som skulle bli är absolut inget jag skulle vilja vara med om.
Jag har haft tillräckligt med tid i rampljuset i mina dagar och hamnat i hajpen över att blivit känd. Det är inte mitt sätt att jobba på och som jag sagt tidigare så är pengar för mig ett onödigt ont och inget jag strävar efter.
Jag strävar efter så mycket mer och större än så. Det låter säkert konstigt i era ögon då ni strävar efter att tjäna och ha så mkt pengar som möjligt och skaffa er status. Det är raka motsatsen till mig.

Kort svar….

Nej, mig veterligen har USA inte använt remote viewing under kalla kriget, möjligen försökte de, men då det inte är en fungerande metod så är det ju inget som egentligen existerar heller.

Däremot har USA forskat i RW, CIA, men lade ner projektet efter att ha slösat miljoner på att till slut inse att det helt enkelt inte fungerar….

Du kan läsa mer i länkarna…
https://en.wikipedia.org/wiki/Remote_viewing

178 sidor värdering av projektet
https://www.cia.gov/readingroom/docs/CIA-RDP96-00791R000200180005-5.pdf
Citera
2025-08-11, 12:32
  #142
Medlem
hippilis avatar
Har frågat förut och förut ingen vågat svara så jag frågar igen.

Varför kan inget medium hitta mördade personer som ingen har hittat som exempelvis vilma där kroppen är försvunnen?

Det har gått flera år och den har fortfarande inte blivit hittad,

Det finns många fler som man kan läsa om i olika trådar som är försvunna i många år, var är då dessa så kallade medium som kan bevisa genom att gå fram och förklara var dessa ligger gömda?

Är dom rädda för att folk ska se att det är påhittat och att medium är något som är för att lura anhöriga med sagor och tjäna pengar?

Jag har aldrig sett en video där spöken tomtar troll har blivit filmade som bevis att dom finns, tycker dom borde skämmas att lura anhöriga på så känsliga saker och på pengar och sedan när det väl gäller att dom får chansen att hitta folk någon har gömt springer dom hem och gömmer sig skämmes ta mig fan sånt här gör mig irriterad.

Finns en tråd Helena Andersson som försvann 1992 där är en tråd till att tala om var hon finns, upp till bevis det är många trådar med folk som är försvunna, eller blir det att gråta att det inte funkar att göra så?

Ha, bevisa att det funkar eller sluta att bluffa valet är erat 😠
__________________
Senast redigerad av hippili 2025-08-11 kl. 12:37.
Citera
2025-08-11, 13:00
  #143
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Har frågat förut och förut ingen vågat svara så jag frågar igen.

Varför kan inget medium hitta mördade personer som ingen har hittat som exempelvis vilma där kroppen är försvunnen?

Det har gått flera år och den har fortfarande inte blivit hittad,

Det finns många fler som man kan läsa om i olika trådar som är försvunna i många år, var är då dessa så kallade medium som kan bevisa genom att gå fram och förklara var dessa ligger gömda?

Är dom rädda för att folk ska se att det är påhittat och att medium är något som är för att lura anhöriga med sagor och tjäna pengar?

Jag har aldrig sett en video där spöken tomtar troll har blivit filmade som bevis att dom finns, tycker dom borde skämmas att lura anhöriga på så känsliga saker och på pengar och sedan när det väl gäller att dom får chansen att hitta folk någon har gömt springer dom hem och gömmer sig skämmes ta mig fan sånt här gör mig irriterad.

Finns en tråd Helena Andersson som försvann 1992 där är en tråd till att tala om var hon finns, upp till bevis det är många trådar med folk som är försvunna, eller blir det att gråta att det inte funkar att göra så?

Ha, bevisa att det funkar eller sluta att bluffa valet är erat 😠
Jag har också delat med mig av samma fundering löjligt många gånger till medium och troende och aldrig fått ett vettigt svar.

Varför kan andarna dra skämt, men inte berätta vart deras kropp finns?

Varför kan andarna säga att de hade svårt att andas när de dog, men inte säga sitt personnummer?

Varför kan andarna säga sitt förnamn, men inte samtidigt säga sitt efternamn?

Varför kan andarna inte säga sitt kontonummer, adress, telefonnummer, registreringsnummer på sin bil, lösenord eller något specifikt överhuvudtaget taget som skulle visa att mediet faktiskt har kontakt på riktigt?
Varför är allting allmänna vaga påståenden i klass med horoskopen i en damtidning?

Hur kommer det sig egentligen att det är omöjligt att skilja på någon som påstår sig prata med döda människor från någon som bara står och gissar och hittar på?
Citera
2025-08-11, 14:47
  #144
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tickelitu
Jag har också delat med mig av samma fundering löjligt många gånger till medium och troende och aldrig fått ett vettigt svar.

Varför kan andarna dra skämt, men inte berätta vart deras kropp finns?

Varför kan andarna säga att de hade svårt att andas när de dog, men inte säga sitt personnummer?

Varför kan andarna säga sitt förnamn, men inte samtidigt säga sitt efternamn?

Varför kan andarna inte säga sitt kontonummer, adress, telefonnummer, registreringsnummer på sin bil, lösenord eller något specifikt överhuvudtaget taget som skulle visa att mediet faktiskt har kontakt på riktigt?
Varför är allting allmänna vaga påståenden i klass med horoskopen i en damtidning?

Hur kommer det sig egentligen att det är omöjligt att skilja på någon som påstår sig prata med döda människor från någon som bara står och gissar och hittar på?
Det blev tyst i tråden alla som inbillar sig att medium funkar och är på riktigt försvann, ja det var ju väntat att när det gäller att bevisa att medium fungerar gömmer dom sig för att bluffen är känslig men jag kan skriva frågan igen en annan dag, inga problem alls
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in