Citat:
Ursprungligen postat av
ursprungligen
Man får inte plocka fridlysta blommor och de visste väl LJ?
Mystiken runt SEs dödsbo inramas väl av de beryktade "mördarvykorten" med "solnedgång till brorsan" som skulle vara ett symboliskt tecken på att SE hade släckt OP enligt somliga?
Om jag inte läst helt fel saknade dessa vykort text där vanliga vykort har text i normala fall. Jag tror aldrig det blev riktigt utrett hur dessa vykort gick att koppla till MOP. Kan detta vara någon koppling till SB-agentverksamhet och "frimärksspråket"?
Jag har inte funderat på saken men rent juridiskt kunde väl ME inte göra mer än att vädja till PE att han förstörde datorn? PE borde väl om testamente saknades ärvt både datorn, tidningsklippssamlingen, freestylen, racercykeln, tomflaskorna och bostadsrätten i Grindtorp efter SE?
Bodde ME också i Grindtorp när hon dog? Bodde de nära varandra efter skilsmässan?
Ja vykorten var ju väldigt intressanta en period. Exakt varför två bröder skickar solnedgångar till varandra utan baksidestext kan ju ses lite udda idag, dock vet vi ju väldigt lite om deras relation, förutom att den inte var särskilt bra? Någon vidare kontakt utanför bemärkelsedagar och eventuella högtider verkar det ju inte ha haft, om man ska lita på förhören med PE:s änka? Minns inte på rak arm vad ME sa om deras relation annat att den inte var "nära"?
Hade frimärksspråket använts på vykorten antar jag att både åklagare och Stuede/Blombergsson fått klassisk puls? Dock var väl vykorten komposterade sedan länge när de började rota i SE.
Minns jag rätt förvarade väl PE en del av dödsboet i sitt garage innan han fick tummen ur slängde hela rasket?
Ja han lär väl ha ärvt lyan på Grindtorpsvägen, eller om modern gjorde det? SE:s ekonomi var väl tämligen havererad när han dog? Det blev väl inte så många korvören kvar efter alla skulder? Har för mig att den ekonomiska biten utretts i tråden, när "pappren" efter SE blev tillgängliga i Excel-arket för ett par tre år sedan.
ME bodde på Grindtorp när hon dog (iaf sista bokföringsadressen), bodde där i 25 år. Minns inte på rak arm om hon och SE bodde vägg i vägg direkt, men det är ju ett gigantiskt lägenhetskomplex Grindtorp. Lite udda att de valde att bo så nära varandra efter separationen. Men de hade kanske en nära relation trots allt?