Citat:
Ursprungligen postat av
Steff83
Är det skador på.underlivet kan väl åklagaren höja misstankegraden? Och utfärda en europeisk arresteringsorder? Då har han ingen chans och måste infinna sig i Sverige och delta i förfarandet såvida han inte vill sabba för sig totalt med sin karriär.
Mitt fetade: Finns det vedimerat någonstans eller har det bara blivit en
trådsanning, jag har i.a.f. inte hittat trovärdig länk att damen ifråga skulle ha skador i ettan eller om det var tvåan. Såg någonstans i tråden att det skrevs typ Södersjukhuset som källa, ja i.s.f. har någon brutit mot sekretessen om det kommer från sjukhuset och undersökningen, det är ju ett allvarligt brott Mb*ppe är misstänkt för med hyfsad straffskala och sjukhuset har ALLTID tystnadsplikt. Givetvis kan anmälaren själv yppat detta till utomstående men inte har polis/åklagare torgfört detta vad jag kunnat hitta om fallet.
Åklagaren vill nog ha jävligt torrt på fötterna innan man ändrar misstankegraden, idag skäligen misstänkt vilket är den lägre i skalan, det är ju liksom inte ett vardagsfall utan här är det en världskändis i världens största bollsport, ber förmodligen spansk polis i.a.f. ha inledande förhöret och delgivning. Kan knappast tro att svensk polis åker ned själva utan det blir sannolikt spansk polis som blir den förlängda armen tills vidare.