Citat:
Ursprungligen postat av
Bulllen
Tack, det har du rätt i!
För "många" år sedan tror jag att tryckt media och prenumererad tidning var ett media där reklamköpare av alla slag kunde träffa sin målgrupp oavsett hur de "sköt". På 2000-talet har det blivit ett allt smalare spektrum och tryckt och prenumererad media har fått en allt äldre målgrupp. Inget ont i det eftersom äldre målgrupper oftast har mer pengar. Då blev målgruppen reklamköpare mindre men samtidigt mer exakt.
Nu tror jag att man för ett bra tag sedan har passerat zenit och även de äldre och resursstarka som prenumererar och köper tryckt media eller betalar för en nätbaserad lokaltidning är så pass liten att reklamköparna tittar på andra reklamplatser.
Jag tror att det är rätt kört för många mindre lokala aktörer som gått från tryckt till nätbaserat och eventuellt upplevt en liten renässans när folk började inse att det inte gör ont att prenumerera på nätbaserat. Nu är den hajpen liten över och jag tror att det kommer ske utrensningar och förtunningar innebärande att stora aktörer köper upp mindre och (dåligt) integrerar dem i sina ordinarie utbud.