2024-10-17, 18:42
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Hmm.. jag tänkte fel, det är ju bara i "bäst i stan"-ligan som ni tjänar mest på ett kryss. Men det är inte så bara, visserligen
Äsch, vem bryr sig om den just nu? Det är full fokus på Europaplatsen och publikrekord. Jag har dock en jävligt taskig känsla i magen inför IFK Skattefusk.
Citera
2024-10-17, 18:59
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Ja, du har förmodligen rätt. Hade dock varit kul om dom hade pungkulorna till att trycka upp typ Thåström i liknande pose att trycka upp i ansiktet på RoddBull vid seger. Bajens Kentatifo är nog den största förnedringen jag någonsin sett, och måste naturligtvis besvaras.
Det enda Dif kan är väl att kopiera UB och sina polare i bonnhålan Osnabrück? Deras mest kreativa idé var att slå ihop Stockholm och Osnabrück till tungrullaren Sthlmbrück. Förvänta er ingenting högoktanigt oavsett om de nu skulle lyckas skrälla på söndag.
Citera
2024-10-17, 19:06
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Det enda Dif kan är väl att kopiera UB och sina polare i bonnhålan Osnabrück? Deras mest kreativa idé var att slå ihop Stockholm och Osnabrück till tungrullaren Sthlmbrück. Förvänta er ingenting högoktanigt oavsett om de nu skulle lyckas skrälla på söndag.
Jag kan faktiskt inte komma på sist dom hade ett bra tifo. Måste ha varit på Råsunda när Fabriken skötte deras tifon, men även då hade dom flera ohyggligt dåliga tifon
Citera
2024-10-17, 19:06
Medlem
116-Sofias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag förstår att för er räknas 2015 som starten på allting, så då gör det dig 10 år. Vi andra hade spelat Allsvenskan rätt långt innan det medans ni blev uppknullade i S1

Är det så märkligt att använda flytten till Tele2 som starten på en ny era och därmed prata om derbyresultaten under den moderna eran? Rivaliteten mellan våra klubbar har uppenbarligen intensifierats sedan 2013 och sedan dess är resultaten 12 - 6 - 4 (Allsvenskan och Cupen) i Hammarbys favör.
Citera
2024-10-17, 19:42
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 116-Sofia
Är det så märkligt att använda flytten till Tele2 som starten på en ny era och därmed prata om derbyresultaten under den moderna eran? Rivaliteten mellan våra klubbar har uppenbarligen intensifierats sedan 2013 och sedan dess är resultaten 12 - 6 - 4 (Allsvenskan och Cupen) i Hammarbys favör.
2 vinster 5 senaste mot Aik. Så med Salorms logik är det inget jättedåligt facit mot någon av antagonisterna. Lägg på dubbla derbysegrar mot Bp i år och vi kan konstatera att derbykungarna i Stockholm är Dif.
Citera
2024-10-18, 02:34
Medlem
cokehyenas avatar
Alla snackar apan men apan snackar INGEN!
Citera
2024-10-18, 02:47
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Alla snackar apan men apan snackar INGEN!
Sista dagarna för bajen att brösta upp sig nu!
Citera
2024-10-18, 07:57
Medlem
Petterrors avatar
Har så otroligt positiva känslor inför söndagens derby. Känns som vi är inne i ett bättre flow än Djurgårn. Dessutom har vi bättre statistik på Tele2 än Dif. Mer poäng, mer gjorda mål och mindre insläppta. Addera känslan vi har från vårderbyt och att vi även kommer ha mer Bajare på plats den här matchen.

Bara för att förtydliga. Jag vill inte ha dom här positiva känslorna. Dom kan dra åt helvete, sist jag kände så här var hemmaderbyt 2018…
Citera
2024-10-18, 08:46
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Sista dagarna för bajen att brösta upp sig nu!
Spännande att få möta ett lag som spelar internationell fotboll.
Citera
2024-10-18, 08:51
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Liberalerna i Solna tar sig ton i frågan om vilken ålder Aik bör starta akademi.

Personligen blir jag förbannad på folk som känner att dom måste ha åsikter utan att ha minsta kunskap i ämnet.

Nu vill jag inte göra en politisk diskussion av det men ett annat parti går ut och ber liberalerna hålla käften i frågor dom inte har att göra. Min åsikt by proxy.

https://fotbollsthlm.se/aik/kd-politiker-kritiserar-solnaliberalerna-ska-vara-upp-till-aik/

(med det sagt, hata KD...och Aik)
Citera
2024-10-18, 09:38
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Spännande att få möta ett lag som spelar internationell fotboll.
Ja. Det är en ära att få möta ett lag som spelar i samma liga som The New Saints och Vikingur....

Det är ju inte direkt så att ni slagit Roma heller. Ni spelade oavgjort mot något lag som heter Slask, Dask eller något. Hursomhelst är det ingen härinne som hört talas om dom förut, så stjärnglansen är ju inte riiiiktigt där.
Senast redigerad av trazkei 2024-10-18 kl. 09:41.
Citera
2024-10-18, 12:26
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Ja. Det är en ära att få möta ett lag som spelar i samma liga som The New Saints och Vikingur....

Det är ju inte direkt så att ni slagit Roma heller. Ni spelade oavgjort mot något lag som heter Slask, Dask eller något. Hursomhelst är det ingen härinne som hört talas om dom förut, så stjärnglansen är ju inte riiiiktigt där.
Kvalificerat motstånd och okvalificerat motstånd.

Lag som kvalificerar sig och lag som inte kvalificerar sig till ligaspelet.

Kvalifikationsskillnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in