Citat:
Ursprungligen postat av
Valvanto
Hur tänkte du nu? Vad har ni, 3 vinster i Allsvenskan sen vi kom tillbaka? Där snackar vi statistik.
Efter pandemin så blir man alltså knulldocka när man har 2 vinster, 3 oavgjorda och 2 förluster? Vad gör det er, vår horsyrra eller?
Citat:
Ursprungligen postat av
Tonyo
3 vinster på 10 säsonger eller 19 matcher är tydligen bra derbystatistik. Skönt att spöket inte existerar och Free12 har stake inför derbyt som vanligt.
Jag tror också kitteln kan koka över hos några apor om vi gör 2-0 och de vittrar ytterligare en derbyförlust. Men är ju möjligt att de bara skakar av sig den, mot oss förlorar de ju tydligen inte så ofta.
Skönt att ändå kunna köra statistik som gynnar en, inte sant? Den visan går ju att köra åt båda hållen:
Historiskt så har DIF 12 SM-Guld mot Bajens 1. SM-Guldet är iallafall i de flestas ögon något av en framgångsfaktor för en klubb, men jag antar att sånt inte räknas i Bajen. Totalt har DIF 53 segrar mot Bajens 52 vilket är jävligt jämnt skägg, vi blir lika på söndag om ni knallar hem det.
Ska vi gå in på ännu mer historia så tror jag ni är det laget som vi har gjort flest mål på oftast, 9-1, 8-1, 7-1 och 6-0. 2006 var vi på väg mot ännu en storseger och ledde lekande lätt mot er med 0-3 i halvtid innan ni bröt matchen, den hade garanterat potential för att bli en ny rekordmatch annars.
Tillbaks till verkligheten. Ja, det är nog rätt hygglig chans att kitteln kokar över om vi ligger under med 2-0 och risken är påtaglig.