2024-10-17, 15:15
Moderator
easy_dans avatar
Då släpper vi sidospåren och återgår till trådens ämne, Allsvenskan 2024

/Mod
Citera
2024-10-17, 15:37
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Oavsett lagsympatier så bör enbart herrallsvenskan i fotboll diskuteras i denna tråd.
On Topic: Ser fram emot derbyt på söndag. Blir det KoTs sista?

Tror att det absolut är KoTs sista derby, vid förlust förmodligen deras sista match, eventuellt sista halvlek om det står 2-0 efter 30 minuter.
Citera
2024-10-17, 16:06
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Tror att det absolut är KoTs sista derby, vid förlust förmodligen deras sista match, eventuellt sista halvlek om det står 2-0 efter 30 minuter.

Går ju nåt jävla rykte om Jens Gustafsson och känns ju sådär.. Vi har en svacka och ni är inne i en topp... räknar med 0-4, därefter kaos och avbruten match.
Citera
2024-10-17, 16:09
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Glöm inte att de flesta bajare var mer taggade på att kvala till UWCL än derbyt mot oss tydligen. Hoppas de inte gått ner sig allt för mycket nu.

Villket resultat önskar du dig på söndag? Djurgårdstorsk och fullständigt horhus hade väl inte vart heltokigt
Jag står ju fortfarande fast vid min ståndpunkt att vraken gått och blivit eeeeeextremt uppkäftiga. En rejäl käftsmäll med en replik till Bajens Kentatifo hade varit så extremt mycket karma som det bara går, men det känns spontant som att alla resultat är önskvärda i en sån här match. Oavgjort och båda tappar poäng i toppstriden, förlust och förnedring innebär stukat självförtroende säsongen ut. Ja, alla tänkbara fall är bra för Storebror.
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Damerna är i princip klara för europakval även nästa säsong om dom inte tappar 30+ mål på dom 3 sista matcherna.

Igår gick det däremot åt helvete men det var ju inte Djurgårn vi mötte precis.
30 mål på 3 matcher känns inte som helt omöjligt givet vilken sport vi talar om.
Citera
2024-10-17, 16:39
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Oavgjort och båda tappar poäng i toppstriden, förlust och förnedring innebär stukat självförtroende säsongen ut. Ja, alla tänkbara fall är bra för Storebror.
Och jag som enfaldigt trodde att storebrorstvillingen ville ha en chans på Europaplats och därmed SJÄLVKLART önskade ett kryss i derbyt på söndag.
Citera
2024-10-17, 17:23
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Jag står ju fortfarande fast vid min ståndpunkt att vraken gått och blivit eeeeeextremt uppkäftiga. En rejäl käftsmäll med en replik till Bajens Kentatifo hade varit så extremt mycket karma som det bara går, men det känns spontant som att alla resultat är önskvärda i en sån här match. Oavgjort och båda tappar poäng i toppstriden, förlust och förnedring innebär stukat självförtroende säsongen ut. Ja, alla tänkbara fall är bra för Storebror.

30 mål på 3 matcher känns inte som helt omöjligt givet vilken sport vi talar om.
Verkshöjden finns väl inte riktigt där i diffens led. Maximalt en duk lika kreativ som död och hat åt AIK. Efter tio år av derbysvek finns det väl knappt en gårdare som vågar planera något ifall de skulle vinna. Snarare nya fyrverkerier och bangers vid 2-0 underläge.

Håller med om att vrak överallt har blivit kaxigare men det sammanfaller ju också med när Hammarby började rycka upp sig innan sommaren. De har ju också allt att vinna medan blåränderna har ju maximal ångest och spelarna har nog vart risiga i kistan sen senaste omgången.

Som du konstaterar så kvittar det ju dock för oss eftersom de ligger på samma poäng.
Citera
2024-10-17, 17:33
Avslutad
Taha placerar sig topp-3 när det kommer till spelare med mest lyckade dribblingsförsök bland de 60 bästa ligorna runt om i världen. Han är verkligen toppklass när det kommer till den delen av spelet, sen att han lyckas med det i en kass liga och att det fullständigt saknas slutprodukt låter vi vara osagt.
Citera
2024-10-17, 17:37
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Efter pandemin så blir man alltså knulldocka när man har 2 vinster, 3 oavgjorda och 2 förluster? Vad gör det er, vår horsyrra eller?

Skönt att ändå kunna köra statistik som gynnar en, inte sant? Den visan går ju att köra åt båda hållen:
Historiskt så har DIF 12 SM-Guld mot Bajens 1. SM-Guldet är iallafall i de flestas ögon något av en framgångsfaktor för en klubb, men jag antar att sånt inte räknas i Bajen. Totalt har DIF 53 segrar mot Bajens 52 vilket är jävligt jämnt skägg, vi blir lika på söndag om ni knallar hem det.
Ska vi gå in på ännu mer historia så tror jag ni är det laget som vi har gjort flest mål på oftast, 9-1, 8-1, 7-1 och 6-0. 2006 var vi på väg mot ännu en storseger och ledde lekande lätt mot er med 0-3 i halvtid innan ni bröt matchen, den hade garanterat potential för att bli en ny rekordmatch annars.

Tillbaks till verkligheten. Ja, det är nog rätt hygglig chans att kitteln kokar över om vi ligger under med 2-0 och risken är påtaglig.
Var hittar du den statistiken?

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Rivaliteten_mellan_Djurg%C3%A5rdens_IF_och_Hammarb y_IF

Enligt wikipedia har vi 54-53 i alla tävlingar 2022. Sen dess har vi vunnit ytterligare två derbyn. Ni må vara starkare sportsligt rent historiskt, men det gör bara derbystatistiken ännu sjukare.
Citera
2024-10-17, 17:38
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Och jag som enfaldigt trodde att storebrorstvillingen ville ha en chans på Europaplats och därmed SJÄLVKLART önskade ett kryss i derbyt på söndag.
Hur tänkte du nu? En förlust hjälper oss förmodligen mer att nå Europaplatsen än ett kryss eftersom det är DIF/Bajen som är närmsta konkurrenterna om tredjeplatsen och 0 poäng är färre än 1 + den mentala smällen som inte ska underskattas när man befinner sig i en slutspurt. Roligt nog tror jag dock att vi kommer snubbla på vårt eget ben innan vi når Europaplatsen. Att förlora mot Häcken sådär var fan katastrofalt.
Citera
2024-10-17, 17:46
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Verkshöjden finns väl inte riktigt där i diffens led. Maximalt en duk lika kreativ som död och hat åt AIK. Efter tio år av derbysvek finns det väl knappt en gårdare som vågar planera något ifall de skulle vinna. Snarare nya fyrverkerier och bangers vid 2-0 underläge.

Håller med om att vrak överallt har blivit kaxigare men det sammanfaller ju också med när Hammarby började rycka upp sig innan sommaren. De har ju också allt att vinna medan blåränderna har ju maximal ångest och spelarna har nog vart risiga i kistan sen senaste omgången.

Som du konstaterar så kvittar det ju dock för oss eftersom de ligger på samma poäng.
Ja, du har förmodligen rätt. Hade dock varit kul om dom hade pungkulorna till att trycka upp typ Thåström i liknande pose att trycka upp i ansiktet på RoddBull vid seger. Bajens Kentatifo är nog den största förnedringen jag någonsin sett, och måste naturligtvis besvaras.
Citera
2024-10-17, 17:49
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Hur tänkte du nu? En förlust hjälper oss förmodligen mer att nå Europaplatsen än ett kryss eftersom det är DIF/Bajen som är närmsta konkurrenterna om tredjeplatsen och 0 poäng är färre än 1 + den mentala smällen som inte ska underskattas när man befinner sig i en slutspurt. Roligt nog tror jag dock att vi kommer snubbla på vårt eget ben innan vi når Europaplatsen. Att förlora mot Häcken sådär var fan katastrofalt.
Hmm.. jag tänkte fel, det är ju bara i "bäst i stan"-ligan som ni tjänar mest på ett kryss. Men det är inte så bara, visserligen
Citera
2024-10-17, 18:25
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Taha placerar sig topp-3 när det kommer till spelare med mest lyckade dribblingsförsök bland de 60 bästa ligorna runt om i världen. Han är verkligen toppklass när det kommer till den delen av spelet, sen att han lyckas med det i en kass liga och att det fullständigt saknas slutprodukt låter vi vara osagt.
Något som man inte bör lämna osagt är hur skön han är för att vara en dribbler. Dessa brukar vanligtvis vara hjärndöda divor men Taha är en fin pådrivare och sprider mycket positivitet på planen. Och även om hans slutprodukt kan bli bättre så går han inte i samma fälla som 99% av alla hjärndöda dribblers därute som aldrig har vett på att sluta dribbla utan blir alltid av med den till slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in