Citat:
Ursprungligen postat av
Matarakka
Mitt i denna fortfarande oklara pseudohändelse (mot bakgrund av vad som nu sker i övriga delar av världen) vill jag ägna några ord kring huvudpersonen Mbappé. Han kommer i skymundan nu bakom alla Stockholms lyxfnask och wannabes.
Det här är en kille som är en av världens främsta fotbollsspelare. Förutom fotbollen tror jag att han egentligen är en ordinär fransman, född i Paris med rötter i Kamerun.
Hans manager och övriga entourage styr och ställer, han har bara att följa uppgjord agenda. Och nu tog han sitt privata plan till Stockholm. Det skulle han inte ha gjort.
Inte visste han att Sverige är de militanta feministernas paradis. Inte visste han att man, mitt i all sexuell upphetsning, måste hejda sig och ingå avtal om samstämmigt samlag.
”Det är så dumt så Gud lipar åt det”, som min gammelfarmor skulle ha sagt.
Du börjar förståndigt i ditt resonemang, men avslutar parodiskt.
Vi talar om en GM som omsätter mer än Stureplansgruppen o svensk fotboll.
Vi snackar om ett grovt brott, som kommer att sluta i förlikning. Inblandade får sin del.
Då kan man undra, vem stämplade o vem/vilka ville förråda GM?
Gunnar Stitcher, kan sitta lugnt i båten, för han vet att det finns folk som förklarar för MÄ att förlikning är bättre än rättegång o skadestånd.
Så vad har vi då; Superskurkar som planerar brottet, (ej nåbara), en grupp nöjesentrepenörer som får sin del, (osynligt). En totalt förstörd MÄ, som aldrig får upprättelse.
I många länder skriver man på en försäkran om man skall umgås med kändisar, vilket säkert Kylians entourage gjort o missade de svenska gästerna. Skadan är nu skedd o vi väntar på åklagaren, som är så rädd för Stitcher o klubbägarna att hon inget vågar säg el handla.