2024-10-16, 21:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Han har iaf råd med bra advokater med tanke på hur mycket han fick i bonus och givetvis månadslönen. men jag tror faktiskt att just PSG historien som ligger och skvalpar på ca 450 mille som PSG är skyldig honom enligt tvisten. Bara det kan vara en stark anledning att s.a.s. sätta dit honom och hans krav på PSG hamnar i en helt annan dager. Sverige gjorde ju sitt bästa för att få dit Julian Assange fast det gick aldrig till domstol. Nu har ju Sverige inget för att Mb*appe åker dit för våldtäkt men det kan finnas andra väldigt starka intressen att han fälls.

Har jävligt svårt att tro/förstå att denna Mb*ppe utsätter sig för risk likt denna överhuvudtaget, men kanske efter några shots så tappar man konsekvenstänket. Han verkar ju haft bl.a. egna livvakter och säker en hord med folk ikring sig, borde då inte dessa tillse att deras skyddsobjekt inte utsätter sig för risk. Undrar var detta landar ???

Möjligen var hans såkallade vakter också påverkade av shots och narkotika och vem vet vad de gjorde när de var ensamma i rummet..förmodligen hade hans gorillor också kvinnor med sig…
Citera
2024-10-16, 21:08
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Vad har PSG-affären med detta att göra, menar du? Hur skulle denna soppa kunna få PSG att undslippa betala redan intjänad lön (utgånget kontrakt) till Mbappé?

PSG har kanske en klausul hur man skall uppföra sig. Typ inte dra en skam över sin klubb så länge det finns löneanspråk eller anställningsavtal.

Det kallas uppförandekod i Sverige.

Swedbank drog ju in Bonnessons bonus på många miljoner då hon blev dömd i rätten.

Det bestämde, den fete. GP alltså. SO i Swedbank.
Citera
2024-10-16, 21:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ErlingBrautHaaland
det är han säkert men i rätten skall det finnas bevis för brottet och du kan inte dömmas till att vara ett svin av en domstol

Exakt, så är det!
Citera
2024-10-16, 21:10
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
PSG har kanske en klausul hur man skall uppföra sig. Typ inte dra en skam över sin klubb så länge det finns löneanspråk eller anställningsavtal.

Det kallas uppförandekod i Sverige.

Swedbank drog ju in Bonnessons bonus på många miljoner då hon blev dömd i rätten.

Det bestämde, den fete. GP alltså. SO i Swedbank.

Ja, jag funderade över detta, men kan knappast gälla ett redan avslutat kontrakt...
Citera
2024-10-16, 21:14
Medlem
Citat:
Det är du som bryr dig om vad jag kallar uppenbara luder som du inte ens känner, för luder - varför bryr du dig om detta? Ja, du får kalla mig för svin - tror du jag bryr mig om vad en random användare på Flashback, som inte känner mig, anser?

Snälla, du vänder på problematiken - om inte kvinnor bjöd ut sig, så skulle tillgången sina, eller hur...

Bättre att de tar på sig så vi män kan behärska oss.
Sharia åt alla!!!
Citera
2024-10-16, 21:14
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErlingBrautHaaland
Ja kolla billybutt dömd utan bevis, fransmannen från svenska akademien dömd de påstod att de våldtagits och efter de sk våldtäkterna följde kvinnorna med på resor och påstod att de följde med för att de var skräckslagna närdd i själva verket ville ha kontrakt med bokförläggare.

Det enda underliga fallet är martin timell som friats från att ha tafsat på någons arsel i en bubbelpool för 15 år sedan. Varför martin inte dömdes vet jag inte men media dömde honom och han blev av med jobbet pga våldtäkten.

Ja och Fredrik Virtanen. De bara försvann fort efter metoo och ingen av dem var ens åtalade, utom i folkdomstolen förstås.
Citera
2024-10-16, 21:16
Medlem
Citat:
Snälla, du vänder på problematiken - om inte kvinnor bjöd ut sig, så skulle tillgången sina, eller hur...

problemet är "apflocken" ,det är bara kolla på dina beskrivningar. du har fortfarande inte förklarat varför du stör dig på vad andra människor gör med sin kropp, eller gillar göra med sin kropp?

det är side-eye 'weirdo' beteende på hög nivå, vi är "djur" och du går och stör dig på 'hur gör djur' ?

skiljer på kvinnor och 'kvinnor' ? du har grava problem, och det är synd att internet finns så att du har ett forum för att uttrycka dessa saker, för du kan inte göra det ute i samhället utan konsekvenser, och det vet vi båda två

Citat:
Ursprungligen postat av Mullret

"45 miljoner euro/pund" det hittar PSG's ägare under soffdynorna hemma. det är inte '450 miljoner euro/pund'
Senast redigerad av dip 2024-10-16 kl. 21:19.
Citera
2024-10-16, 21:17
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
varför bryr du dig? hur stör det din existens om/vad andra gör? blir du bombad 24/7 av alla dessa 'horor' som försöker lura ned dig fördärvet? det tvivlar jag på. en spade för en spade? som att kalla dig ett svin då menar du?

var arg på dina 'mans vänner' istället som köper alla dessa 'tjänster' tillgången skulle inte finnas om inte efterfrågan gjorde det, vad säger det om oss som "män" som ser till så att dessa 'hemska horor' kan försörja sig på detta vis?

en dum apflock.

Världen är full av horor som vill snärja kändisar för pengar. Det mesta tyder på att det är så i det här fallet också.
Citera
2024-10-16, 21:20
Medlem
mrmiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Menar du att det alltså är så att även fast man anmäler någon för våldtäkt så måste man inte genomgå undersökning på sjukhus?
Klart du inte måste. Du kan inte tvingas till en läkarundersökning. Det är såklart offrets eget bevisläge som försvagas om det inte görs.
Citera
2024-10-16, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
hade jag varit av kvinnligt kön hade jag haft en OF i förrgår. som att printa pengar, vi män är så fruktansvärt jävla dumma och apliknande, att vi betalar vad som helst för minsta lilla som fastnar i våra huvuden.

ligger knappast på kvinnorna att vissa män är för dumma för att förstå att det är en illusion//fantasi som säljs. och dom som ej gör det hade bara hittat någon annan anledning att hata kvinnor, eftersom det egentligen inte alls bottnar i hur någon är klädd eller vad dom gör på sin fritid.

Oj nej jag skulle aldrig kunna. Men många kan uppenbarligen. Långt ifrån en majoritet skulle jag ändå tro. Tillåtet även för män, det är väl bara att prova för den som vill.
Citera
2024-10-16, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Svarar dig bara denna gång. Orkar inte argumentera med såna som du som hoppar över några steg när du tänker. Och dina antaganden stämmer heller inte. Ex är jag inte någon homosexuell man, utan en heterosexuell kvinna.

Ang. det fetstilta: Kvinnor är ansvariga för sina egna beslut, det är inte enbart männens fel att det finns en efterfrågan. Att det finns en sådan är underförstått, därav att jag skrev enbart om utbudet.

Vi diskuterar vad kvinnor gör kontra vad de skulle kunna göra försörjningsmässigt idag, inte förr i tiden. Uppenbarligen vill ju vissa kvinnor leva på ett visst sätt trots att bättre alternativ finns.

Det vi kan enas om är förbud mot sexhandel. Men det är en utopi som aldrig kommer inträffa. Detta pga både män och kvinnor.

Angående det aktuella fallet är det pga hur många kvinnor livnär sig på män, lurar män på olika sätt för ekonomisk vinning som jag tror att det är en falsk anklagelse gentemot Mbappé.

Jag har inte sagt att kvinnor inte är ansvariga för sina beslut.

Antar att jag hoppar över alla dina personangrepp?

Du kan ju försöka se hur det går om kvinnor tar bort utbudet av sex från män. Ingen porr, ingen prostitution, inga tvångsgiften, enbart sex av fri vilja med fullt samtycke.

Rätt många skulle då inte ha något av detta. Vad tror du skulle hända då? Det skulle bli uppror. Män är redan förbannade för att kvinnor bestämmer över sin egen sexualitet. De är förbannade för att kvinnor har rätt att skiljas. De är förbannade för att kvinnor kan försörja sig själva och därmed inte tvingas bli beroende av en man oavsett hur han behandlar henne. De är vrålarga både på Sveriges förbud mot sexköp och vår samtyckeslag. Väldigt många män anser att sex är en rättighet, och kan de inte hitta en partner så vill de kunna köpa sex i så fall.
Citera
2024-10-16, 21:30
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmilton
Klart du inte måste. Du kan inte tvingas till en läkarundersökning. Det är såklart offrets eget bevisläge som försvagas om det inte görs.

Hur kan polisen gå vidare då? Då måste det väl finnas andra vittnen? Annars kan man ju anmäla vem som helst man befunnit sig ensam med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in