2024-10-17, 22:01
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nieiki
Läst din favorit tidning idag? Aftonbladet har intervjuat kvinnorna som går till dessa festerna, och de har sagt att "tjejerna tycker det är ascoolt. De vill försöka vara den som får gå hem med den kända personen"

Med andra ord - tjejerna vill frivilligt ligga med kändisarna. Så nu är det utrett, du kan släppa din feministiska agenda
Lyxprostitution kallas det. Det är väl det deltagarna i Paradise Hotel, Love Island och allt vad fan det heter håller på med när dom inte horar runt i tv.
Citera
2024-10-17, 22:12
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Som vanligt får två personer löpa gatlopp utan större information.
Låg misstankegrad och långt till åtal. Det kan vara så att det råder delade meningar om vad som skett.
Hans advokats hotelser om förtalsanmälan är simpel då dom flesta känner till att falska påstående och anklagelser till rättsväsendet är straffbart. Samtycke för sex gäller nog i Frankrike också, så på den punkten tror jag inte det skiljer sig.
Det återstår en hel del innan man ens kan ana vad som skett, och som tur är gäller domstolens beslut och inte pöbelns.

Han har erkänt sex, synd bara han inte har det skriftliga samtycke som krävs.
Citera
2024-10-17, 22:14
Medlem
Mitt i denna fortfarande oklara pseudohändelse (mot bakgrund av vad som nu sker i övriga delar av världen) vill jag ägna några ord kring huvudpersonen Mbappé. Han kommer i skymundan nu bakom alla Stockholms lyxfnask och wannabes.
Det här är en kille som är en av världens främsta fotbollsspelare. Förutom fotbollen tror jag att han egentligen är en ordinär fransman, född i Paris med rötter i Kamerun.
Hans manager och övriga entourage styr och ställer, han har bara att följa uppgjord agenda. Och nu tog han sitt privata plan till Stockholm. Det skulle han inte ha gjort.
Inte visste han att Sverige är de militanta feministernas paradis. Inte visste han att man, mitt i all sexuell upphetsning, måste hejda sig och ingå avtal om samstämmigt samlag.
”Det är så dumt så Gud lipar åt det”, som min gammelfarmor skulle ha sagt.
Citera
2024-10-17, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Han har erkänt sex, synd bara han inte har det skriftliga samtycke som krävs.

Det krävs inte skriftligt men det krävs ett ja eller ett aktivt deltagande. Det finns människor som har svårt att tolka signaler eller kontrollera att det är ok för sex. Ansvaret har dock personen att verkligen kolla så det är ok. Sen finns det dom som inte vill ha sex, men som ändå deltar och då är det inte ett brott.
Citera
2024-10-17, 22:30
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Det krävs inte skriftligt men det krävs ett ja eller ett aktivt deltagande. Det finns människor som har svårt att tolka signaler eller kontrollera att det är ok för sex. Ansvaret har dock personen att verkligen kolla så det är ok. Sen finns det dom som inte vill ha sex, men som ändå deltar och då är det inte ett brott.

Juridiskt sett behövs inte skriftligt, det har du rätt i. Men skriftligt i dagens samhälle är det enda som hjälper ordet inte är fler än 4 öron
Citera
2024-10-17, 22:35
Medlem
Citat:
Juridiskt sett behövs inte skriftligt, det har du rätt i. Men skriftligt i dagens samhälle är det enda som hjälper ordet inte är fler än 4 öron

Fast det är väl en erotikdödare så då kan det väl kvitta. Skriv på här att du vill knulla!
Nä, tänk nu på hur många som knullar och det händer inte ett skit efter det. Så fort man knullar så är det ju inte risk för våldtäktsanmälan.

Ta tjatsex tex det är inget brott.
Citera
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Det mest patetiska med dina och andras inlägg här är att ni karaktärsmördar en kvinna som ni inte har en aning om vem hon är, och enbart detta borde diskvalificera er från fortsatt debatt. Det kan alltså vara vilken kvinna som helst i världen som har lämnat in en anmälan, men ni VET att den kvinnan är ute efter pengar (hur fan det nu skulle gå till) och/eller uppmärksamhet. Hur ska det då inte bli när ni får veta identiteten på offret? Ja, du uttrycker hat mot kvinnor generellt och det drabbar ingen annan än dig själv i ditt mycket ensamma liv.

Brukar hemvävda, oskuldsfulla kvinnor delta i speciellt arrangerade sprit- och knarkpartyn med uppburna kändisar i slutna sällskap? Inte vad jag vet.

Om det, mot förmodan, visar sig att Mbappe våldtagit en stackars utsatt kvinna på riktigt så kommer säkert trådens alla skeptiska skribenter, inklusive jag, att ompröva våra omdömen om henne.

Vad anser du själv om kvinnor som anmäler en sexpartner för våldtäkt trots att sexet var frivilligt? Existerar det ens i din värld?
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:

Hjälper inte med skriftligt då kvinnan kan ändra sig när som helst..... Mannen måste då förstå att kvinnan dragit tillbaka sin samtycke omedelbart annars blir det våldtäkt
Citera
2024-10-17, 22:37
Medlem
Citat:
Eftersom samtycke inte är bindande utan kan dras tillbaka närsomhelst är skriftligheten helt ointressant. Men du drygar dig väl bara..?
Citera
2024-10-17, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Hjälper inte med skriftligt då kvinnan kan ändra sig när som helst..... Mannen måste då förstå att kvinnan dragit tillbaka sin samtycke omedelbart annars blir det våldtäkt

Överdriv inte. Det finns tillfällen där kvinnan är med från början tills han börjar med något som inte kvinnan vill tex, och hon säger nej stopp. Han fortsätter ändå och ja då kan det vara våldtäkt.
Citera
2024-10-17, 22:38
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Känns som det är en hund begraven här, en v-stjärna i fotboll av hans kaliber behöver inte våldta, sport-groupies finns det gott om. Har varit en o annan i bl.a. USA och basketstjärnor, baseball etc. som försökt göra sig pengar på liknande anklagelser och har det inte gått till åtal så har de skrivit en bok så de får in stålar vilket var bakgrunden till att anklaga en miljonär o kändis.

Jag får snarare känslan att hans konflikt med PSG om ca 450 mille har ett finger med i spelet och detta är Planerat/planterat, det skulle iaf inte förvåna mig. Kanske lite Ardin vibbar och då den gången Julian Assange påstådda våldtäkt som aldrig av andra skäl gick till rättegång, min bedömning då var att få honom fälld var lika med noll, fanns en hög av frågetecken och kontigheter, han anklagades sannolikt efter påtryckningar från USA.

Mb*ppe är ju fortfarande bara misstänkt, inte gripen, anhållen eller häktad så tabloidpressen kommer skriva spaltmil. More to come !

Det är bra att du maskar hans namn som säkert googlas miljoner gånger per dag så att inte ett svenskt forum kommer upp på sida 726836 när man söker på hans namn.
Citera
2024-10-17, 22:44
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Kvinnor är inte ansvariga för mäns beslut. Ett utbud existerar inte särskilt länge i ett vakuum, det finns en efterfrågan ockdå. En väldigt stark sådan.

Ta ett exempel: förbjud all typ av sexhandel. Det tycker jag. Varje gång detta debatteras så dyker det upp mängder med män som försvarar kvinnors rätt att ”välja själva”. Så… ni verkar inte särskilt angelägna att detta utbud ska försvinna.

Förr i tiden kunde det vara snudd på omöjligt för kvinnor att hitta en bra och trygg försörjning på egen hand. Så är det tack och lov inte längre. Men det är inte alla som har det så bra som vi här i Sverige, med hög levnadsstandard, statligt finansierad utbildning osv.

Det finns en inte obetydlig efterfrågan på barnporr också, känner du samma förståelse och frihet frön ansvar för de som stillar den efterfrågan just eftersom det finns en?

”’men barnporr är olagligt”. Ja det stämmer, men det är exakt samma efterblivna logik när du försöker skylla kvinnors horeri helt och hållet på att det ”finns ju en efterfrågan”.

Sanningen är att det handlar om (i vår del av världen där de har alla möjligheter till annan framgång) lata kvinnor utan ett uns av självrespekt som tar den vägen. Inte svårare än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in