Citat:
Ursprungligen postat av
Statistenidittliv
Varför skulle de vara infektionsskänsligare än män? Flytningar är i princip ingenting om man nu inte lider av någon könssjukdom och mens har man inte större delen av tiden.
Varför män känner att de inte behöver sköta basal hygien som om de inte utsöndrade något vet jag inte. Men äckligt är det.
Jaja kvinnor är så usla på allt. Kanske dags att börja ge kvinnor medborgarlön så de kan sitta hemma och skita ut ungar? Behövs det fler barn ger man mer pengar per unge, behövs det färre ger man mindre pengar per unge.
Lever vi på samma planet? Om kvinnor inte sköter sin nedre hygien, får de infektioner och allehanda besvär. Och kvinnor har mkt kortare urinrör än män, vilket skapar problem osv. Inte bara urinröret utan även slidan behöver skyddas aktivt från infektioner, som i värsta fall är livsfarliga.
Vilken del av manskroppen är lika infektionskänslig? Ingen del alls är svaret.
Män är helt enkelt bättre skyddade och mer robusta och har aldrig ett akut behov av att sköta sin hygien.
Kvinnor är historiskt sett bättre på hygien än män, och det finns biologiska skäl till det.
Nu flyttar du målstolpar. Jag sa inte att kvinnor har mens och flytningar jämt. Däremot krävs det att kvinnor sköter sin hygien
när de har mens osv, och intimhygienen leder till en allmän hygienisk medvetenhet. Otroligt självklart. Det ligger i kvinnokulturen att sköta hygienen.
Ja sa inte att kvinnor är usla på allt. Jag sa bara att de inte är bättre på någonting som är mätbart. På de två stora tävlingsarenorna (arbetslivet och idrotten) är kvinnor inte bättre än män på någonting.
Det som kvinnor är bättre på än män (omsorg empati se andras behov intuition osv) går ju inte att tävla i.
Och kvinnor är såklart bättre på att multitaska än män.
Däremot har kvinnor otroligt svårt att SLUTA multitaska, så när de ska prestera, plåttrar de sönder alltihop och sitter samtidigt och messar barnen och bästisen och kusinerna och beställer påsksaker som ska matcha gardinerna som morsan gav i julklapp.
Och samtidigt tokfokuserar männen på en eller två saker, och får pengar och makt...