2023-12-16, 10:50
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Så du är nöjd med den kraftiga dominansen av manliga världsmästare i minnes-VM?
Du tycker kanske t.o.m. som ipsi att det visar att kvinnor har bättre minne än män?

https://en.wikipedia.org/wiki/World_Memory_Championships

Och detta skulle alltså vara ett exempel på att kvinnor är bättre än män, jösses!
Titta själv i Records-listan vilka som innehar de elva rekorden i minnesdiscipliner. Sex av rekorden stod kvinnor för. Tycker du att det är manlig dominans där?

Var det bara män som korats till WMSC världsmästare de 26:e-31:e mästerskapen 2017-2022? Jag googlade på vinnarnas namn för att ta reda på könet. Som västerlänning är det inte alltid lätt att veta sådant i fråga om asiatiska namn. Gör du själv sökningar på namnen så får du reda på om det var män eller kvinnor som vann dessa sex senaste mästerskapen. Om du inte orkar googla så ger jag dig svaret här:

Den största anledningen till den totala dominansen av män under minnesmästerskapen 1991-2016 är den i princip totala frånvaron av kvinnliga tävlande. Män har den lustiga egenheten att åka jorden runt och deltaga i alla möjliga lektävlingar. Plockepinn, frågetävlingar och annat trams.

Kvinnor har tusen gånger viktigare saker att ägna sig åt än att träna dygnet runt på att memorera tiotusentals decimaler i pi eller tågtidtabellens avgångstider. Till exempel att komma ihåg alla släktingars telefonnummer, födelsedagar, namnsdagar, inköpslistor, matrecept, tvättider, barnens träningstider, tandläkarbesök och föräldramöten.

Jag håller med ipsi och hennes länkade studier. Det är vetenskapliga fakta som gäller. Inte resultaten från fåniga lektävlingar där könsfördelningen bland deltagarna är skev. Som 98 män och 2 kvinnor bland de tävlande.
Citera
2023-12-16, 10:53
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Titta själv i Records-listan vilka som innehar de elva rekorden i minnesdiscipliner. Sex av rekorden stod kvinnor för. Tycker du att det är manlig dominans där?

Männen vinner VM oftast.
Svårt att bortse från det oavsett hur du än försöker.
Citera
2023-12-16, 11:29
Medlem
Citat:
Männen vinner VM oftast.
Svårt att bortse från det oavsett hur du än försöker.

Och att män vinner mest i div. tävlingar av denna sort kan alltså handla om att män dominerar som deltagare.

MAN KAN ALLTSÅ INTE ANVÄNDA DIV. SPORT/ TÄVLINGAR SOM BEVIS FÖR DITT ELLER DATT MISOGYNT SKIT.

Vill man seriöst jämföra könens olika hjärnkapaciteter, så vänder man sig till seriös forskning.
Och gäller det alltså episodiskt minne....så har man påvisat att kvinnors hjärnor generellt är något bättre på detta än mäns.

Detta betyder dock inte att du inte har ett gäng män, som är extremt bra på att minnas.
eller för den delen att kvinnor som grupp älskar lika mycket att tävla som män, eller har samma möjligheter, incitament etc. etc att göra detta som gruppen män verkar ha.

Kvinnor som grupp, hur mycket mer begåvade de än är på att minnas, kanske helt enkelt inte är lika ivriga på att tävla i ämnet som män.

Men vi vet alla vid det här laget....du är för pantad, tramsig, för mycket av troll eller idiot för att klara greppa detta.
Citera
2023-12-16, 11:39
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och att män vinner mest i div. tävlingar av denna sort kan alltså handla om att män dominerar som deltagare.

MAN KAN ALLTSÅ INTE ANVÄNDA DIV. SPORT/ TÄVLINGAR SOM BEVIS FÖR DITT ELLER DATT MISOGYNT SKIT.

Oj vad du tar i, är jag misogyn för att jag berättar att män vinner i allt de tävlar i och därför är bäst?
Verkligheten är misogyn?

Citat:
Vill man seriöst jämföra könens olika hjärnkapaciteter, så vänder man sig till seriös forskning.
Och gäller det alltså episodiskt minne....så har man påvisat att kvinnors hjärnor generellt är något bättre på detta än mäns.

Fast forskning utan data som styrker slutsatserna är inte "seriös forskning", du missade det.
Du har inga data som styrker att kvinnor har bättre minne än män.
Citera
2023-12-16, 11:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av runx
Orsaken till att jag kommenterade ditt exempel är att jag upplever det som en önskan om att ge sken av någon teoretisk rättvisa, där grupp A har högre medelvärde medan grupp B har fler framstående individer. Jag menar att det inte är rimligt att förvänta sig att distributioner av tillräckligt stora populationer förhåller sig på det sättet.
Det är en önskan du har tolkat in på egen hand
Citera
2023-12-16, 12:30
Medlem
Citat:

Oj vad du tar i, är jag misogyn för att jag berättar att män vinner i allt de tävlar i och därför är bäst?
Verkligheten är misogyn?

Fast forskning utan data som styrker slutsatserna är inte "seriös forskning", du missade det.
Du har inga data som styrker att kvinnor har bättre minne än män.

Män vinner nu inte i "allt de tävlar i". varför ljuger du? Du har fått mängder av källor på att detta inte stämmer redan ändå fortsätter du tramset?

Detta är seriös forskning enligt alla de regler som faställer just seriositet,

att du sen sitter här och kacklar om att de inte skulle vara det, får vara ditt problem.
'
Citera
2023-12-16, 13:43
Medlem
Skulle nog vara smink och sånt där.
Citera
2023-12-16, 15:20
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Män vinner nu inte i "allt de tävlar i". varför ljuger du? Du har fått mängder av källor på att detta inte stämmer redan ändå fortsätter du tramset?

Detta är seriös forskning enligt alla de regler som faställer just seriositet,

att du sen sitter här och kacklar om att de inte skulle vara det, får vara ditt problem.
'

Nej det är ingen seriös forskning utan data som styrker slutsatserna och det har ni misslyckats att redovisa.
Citera
2023-12-16, 15:21
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allans.kompis
Skulle nog vara smink och sånt där.

Inte ens det, kolla in ladyboys i Asien, de är bättre på det än vad tjejerna är.
Citera
2023-12-16, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redbullz
Kom i en diskussion med min flickvän om detta idag.
Hon sa att killar är starkare fysiskt men tjejer är starkare psykiskt. Bullshit tycker jag. Tjejer är 10 gånger lättare att trycka ner och har mycket lägre självförtroende i allmänhet.

Jag började provocera henne till en början. Men hur fel det än är att säga rakt ut så har alltid tanken funnits där i bakhuvudet.

Män är bättre än kvinnor på allt

Detta är inget påhopp utan vill bara att någon övertalar mig eller bevisar att jag har fel
Det är nog inte knepigare än att det finns inga människor som är bättre än kvinnor och män.
Citera
2023-12-16, 15:35
Medlem
Citat:
Nej det är ingen seriös forskning utan data som styrker slutsatserna och det har ni misslyckats att redovisa.

hahahah.

"data som stryker" något är just innebörden av seriös forskning.
Jag har lagt med en länk med forskningsreultat gällande frågan om kvinnors bättre imunförsvar från fullt seriös källa...
Citera
2023-12-16, 15:45
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
hahahah.

"data som stryker" något är just innebörden av seriös forskning.
Jag har lagt med en länk med forskningsreultat gällande frågan om kvinnors bättre imunförsvar från fullt seriös källa...

Nu var det den påstådda överlägsenheten i minne vi diskuterade, var finns datat, den sidan du länkade till redovisade inget data, helt oseriöst.

Och när det gäller immunförsvaret, varför är kvinnorna sjukskrivna mer än männen då? Verkligheten talar emot alla påståenden du kommer med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in