2024-10-17, 17:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av krambakter
Nej genom att ha följt LD sen 2007 då hon hängde på familjeliv och sen genom hennes blogg och poddar och andra medier. Man hinner snappa upp ett och annat då.

Det beror väl på vad man menar med "fattig". De var arbetslösa båda två. Levde på försörjningsstöd. I bästa fall. Hyrde fuktskadade lägenheter i andra hand för höga månadshyror. Bildbevis finns på bloggen. Enligt LD hade de knappt råd med kläder och hon åt en gång om dagen och vägde 45 kg. Lyx var att dela en pizza på fredagen. Men Oskar hade, vad jag förstår, föräldrar med hyfsat stabil ekonomi, som hjälpte till i viss mån, och som jag tror lånade ut nån lägenhet till dem. Så visst, helt strandsatta var de kanske inte. Och om Oskar verkligen kunde kallas "fattig" kan kanske diskuteras.
Citera
2024-10-17, 17:25
Avslutad
Citat:
Oskar har aldrig varit fattig. Att inte vara rik är inte att vara fattig. De jobbade båda två och levde billigt i hyresrätt innan barnen. De har aldrig haft det kärvt ekonomiskt tillsammans.

"Kärvt ekonomiskt tillsammans" vill jag nog påstå att de haft de. Här anser jag att du har fel. Jag har endast följt LD sen 2010 men jag håller inte med. Ingen av dem hade jobb när de flyttade till Stockholm. LD har beskrivit hur de satt på golvet och åt i möglig lägenhet med damm som forsade ner från taket och att hon levde på kaffe, cigg och bananer.
Citera
2024-10-17, 18:40
Medlem
Citat:
För att hon har varit rätt så frikostig med detaljer ur deras gemensamma vardag inklusive ekonomiska situation sen hon blev aktiv på sociala medier. Går att googla sig till om man är intresserad av annat än vilda spekulationer

Så det LD beskrivit i bloggar och på sociala medier är hela sanningen? Du misstänker inte att hon överdrivit för att få sympatier och verka som en av pöbeln?
Jag undrar hur du kan vara så säker på din sak utan att känna henne personligen?
Citera
2024-10-17, 18:41
Medlem
Är O ihop med någon längre? Vem isf?
Citera
2024-10-17, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilithseyes
Det beror väl på vad man menar med "fattig". De var arbetslösa båda två. Levde på försörjningsstöd. I bästa fall. Hyrde fuktskadade lägenheter i andra hand för höga månadshyror. Bildbevis finns på bloggen. Enligt LD hade de knappt råd med kläder och hon åt en gång om dagen och vägde 45 kg. Lyx var att dela en pizza på fredagen. Men Oskar hade, vad jag förstår, föräldrar med hyfsat stabil ekonomi, som hjälpte till i viss mån, och som jag tror lånade ut nån lägenhet till dem. Så visst, helt strandsatta var de kanske inte. Och om Oskar verkligen kunde kallas "fattig" kan kanske diskuteras.

Ja just jaaaa! Ja jag minns just det inlägget (med bilderna) där hon berättar om hur det började och hur de fått det bättre. Men jag har för mig att anledningen till att de flyttade ihop och då till Stockholm var ju för att Oskar fått jobb hos bröderna.

LD fick ju också jobb nån gång efter flytten och då började de spara ihop till handpenning för bostadsrätten de köpte och om jag minns rätt, levde väldigt snålt för att kunna göra det. Fast jag är osäker på tiden här så det kan möjligtvis vara att de var panka en längre period i början?
Senast redigerad av krambakter 2024-10-17 kl. 18:51. Anledning: Osäker på ”fakta”
Citera
2024-10-17, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilithseyes
"Kärvt ekonomiskt tillsammans" vill jag nog påstå att de haft de. Här anser jag att du har fel. Jag har endast följt LD sen 2010 men jag håller inte med. Ingen av dem hade jobb när de flyttade till Stockholm. LD har beskrivit hur de satt på golvet och åt i möglig lägenhet med damm som forsade ner från taket och att hon levde på kaffe, cigg och bananer.

Ok jag medger att jag kan haft fel, det var så jävla länge sen och jag minns mest dramat över hennes höga maträkningar.
Citera
2024-10-17, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenis84
Är O ihop med någon längre? Vem isf?

Ja en typ 35 årig blond kvinna med barn. Hon och O har tydligen stirrat på varandra i två år och är kära med varandra.
Citera
2024-10-17, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thekrash
Så det LD beskrivit i bloggar och på sociala medier är hela sanningen? Du misstänker inte att hon överdrivit för att få sympatier och verka som en av pöbeln?
Jag undrar hur du kan vara så säker på din sak utan att känna henne personligen?

På vilket sätt får hon mer sympatier av att INTE ha det kärvt ekonomiskt?
Citera
2024-10-17, 19:54
Medlem
Citat:
På vilket sätt får hon mer sympatier av att INTE ha det kärvt ekonomiskt?

Sa jag det?
Jag uppfattar det som att hon beskrivit en ekonomisk klassresa från att hon och O har haft det knappt och att de har kämpat ihop till det livet de hade.
Det är ganska symptomatiskt att så fort LD fick kritik på sociala medier om att hon levde lyxigt, så replikerade hon med att berätta hur hon och O faktiskt haft lite pengar och dåligt boende från början.
Ett smart retorikst grepp som skapade ett narrativ om att LD och O var "self made" och att hon minsann inte fick detta serverat på selverfat utan visste hur det var att vara fattig (vilket ger mer sympatier än om hon bara fått allt serverat).

Saken är den att det hör till vanligheterna att vara arbetslös i 20-årsåldern till och från, att man måste vända på slantarna och bo dåligt. Jag har alltid uppfattat det som att LD har levt ett helt vanligt förekommande liv med O, från ung med ekonomisk osäkerhet till väletablerad vuxen, men i LDs och Os fall hade de turen med sig och de blev svinrika. På så vis kunde LD leva utan den vanliga stressen om att skaffa sig utbildning och arbetslivserfarenhet. Sen blev det som det blev…sorgligt
Senast redigerad av Thekrash 2024-10-17 kl. 19:58.
Citera
2024-10-17, 20:47
Medlem
coconutoils avatar
Nu sörjer hon Yahya Sinwar
Senast redigerad av coconutoil 2024-10-17 kl. 21:18.
Citera
2024-10-17, 20:49
Medlem
KallePiggs avatar
Hon gillar seriemördare.

Vad förvånad jag blir.

En kvinna som gillar seriemördare.
Citera
2024-10-17, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thekrash
Sa jag det?
Jag uppfattar det som att hon beskrivit en ekonomisk klassresa från att hon och O har haft det knappt och att de har kämpat ihop till det livet de hade.
Det är ganska symptomatiskt att så fort LD fick kritik på sociala medier om att hon levde lyxigt, så replikerade hon med att berätta hur hon och O faktiskt haft lite pengar och dåligt boende från början.
Ett smart retorikst grepp som skapade ett narrativ om att LD och O var "self made" och att hon minsann inte fick detta serverat på selverfat utan visste hur det var att vara fattig (vilket ger mer sympatier än om hon bara fått allt serverat).

Saken är den att det hör till vanligheterna att vara arbetslös i 20-årsåldern till och från, att man måste vända på slantarna och bo dåligt. Jag har alltid uppfattat det som att LD har levt ett helt vanligt förekommande liv med O, från ung med ekonomisk osäkerhet till väletablerad vuxen, men i LDs och Os fall hade de turen med sig och de blev svinrika. På så vis kunde LD leva utan den vanliga stressen om att skaffa sig utbildning och arbetslivserfarenhet. Sen blev det som det blev…sorgligt

Så du tänker att hon fabricerat hela sin story om var hon kommer ifrån, uppväxten osv?

Håller med om att livet med Oskar verkar vara helt vanligt liv från början. Så funkar det väl väl för de flesta i början av livet. Men innan honom håller jag inte med om, alltså utifrån det hon berättat vilket du då menar är påhitt eller överdrifter (?), att hennes liv ska ha varit nåt annat än kämpigt. Både ekonomiskt och annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in