2024-10-15, 22:39
Medlem
Vad tyckte ni om kvällens ” https://nyheter24.se/noje/tv/1356443...n-i-programmet
Malmö- huset ?
Senast redigerad av Tezz-l 2024-10-15 kl. 23:02.
Citera
2024-10-16, 07:22
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Vad tyckte ni om kvällens ” https://nyheter24.se/noje/tv/1356443...n-i-programmet
Malmö- huset ?

Bortsett från pappans något udda och märkliga besatthet av Lego…

Jag gillar verkligen det Lena gjorde med matsalen/vardagsrummet, föräldrarnas sovrum, och mammans egna rum. Så snyggt! Det nya köket däremot? Nä, inte min smak.

Att de inte gjorde något åt den trånga hallen var dock en besvikelse. Överlag så kändes radhuset väldigt trångt för en tvåbarnsfamilj, så jag undrar hur länge de kommer bo kvar?
Citera
2024-10-16, 09:23
Medlem
Nä varken köket eller mammans rum tilltala mig.
Citera
2024-10-16, 10:05
Medlem
Citat:
Malmö- huset ?

Gillar ändå renoveringen faktiskt & familjen verkar genuint nöjda.

Dock tycker jag att dom är så dåliga på att redovisa var pengarna går renoveringenmässigt. Det danska redovisar tydligt vad allt kostar medan svenska versionen säger 0. Bara att budgeten inte räcker. Men det enda dom - oftast gör - är att måla. Lena måste tjäna fina pengar direkt till sin egen ficka känns det som....
Citera
2024-10-16, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steinn
"Experten" Lena Nyholms senaste inlägg på Instagram känns som ett hån mot alla deltagarna.
Hur kan någon vara så blind för vad hon utsatt deltagarna för? Tänker då främst givetvis på Örebro-paret.

Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Fruktansvärt respektlöst att leka med människors största affär.
Det hade varit en helt annan sak om det gällde en sommarstuga, dvs någonting som är utöver livspusslet, då skulle jag mer kunna köpa spektaklet, men detta, att ta allt en familj äger och leka och görra narr av dom, det är riktigt fult.
Mångsysslaren aka datanissen, som köpt ett eget drömboende...

Jag trodde att Lena fick sparken efter första säsongen. Maken till kass inredare.
Har två inredare i min bekantskapskrets och de båda tycker att Lena gör misstag efter misstag i alla olika steg och val. En erfaren inredaren och stylist gör inte sådana solklara nybörjarfel som Lena gör.

Allt hon gör ser i princip likadant ut. Däri ligger problemet. Hon tar sin egna smak och applicerar den på objekten. Hon försöker dock manipulera tittarna och husägarna att tro att det minsann är husägarnas smak.
Citera
2024-10-16, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Jag trodde att Lena fick sparken efter första säsongen. Maken till kass inredare.
Har två inredare i min bekantskapskrets och de båda tycker att Lena gör misstag efter misstag i alla olika steg och val. En erfaren inredaren och stylist gör inte sådana solklara nybörjarfel som Lena gör.

Allt hon gör ser i princip likadant ut. Däri ligger problemet. Hon tar sin egna smak och applicerar den på objekten. Hon försöker dock manipulera tittarna och husägarna att tro att det minsann är husägarnas smak.

Håller med dig till fullo. Detta är dock typ 1a säsongen. Alla avsnitten i denna säsong spelades in samtidigt som dom som sändes förra omgången. OM det skulle bli en säsong 3 kan vi ju verkligen hoppas att Lena fått sparken...
Citera
2024-10-16, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carolas_manager
Från inredarens FB

”Kära, intelligenta, bra människor till vänner!
Kan någon ge några konkreta förslag och tips på hur lilla jag på något sätt kan förhindra, eller åtminstone förminska, SD´s popularitet?
Kan man på riktigt göra något? Eller är det helt omöjligt att nå pantskallarna alls…
Börjar bli riktigt orolig i själen nu när valåret börjat!
Jag vet inte om jag pallar leva i ett land där ett parti som så solklart är sådana jävla idioter får utrymme att bestämma om mig och mitt liv.
Hur gör vi??”

Säger sig ha studerat på Södertörn också. Det är en fullblodsdåre vi har att göra med i den här totalt värdelösa skitserien.

Ja, en godhetsknarkande Södertörn-tant alltså. Det förklarar allt.
Hoppas hon får sparken nästa säsong! Usel på sitt jobb!
Citera
2024-10-16, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steinn
Håller med dig!
Tror mycket beror på att inredaren i det danska är inkännande, proffsig & har reda sitt varumärke. Varje hus ser också olika ut, passar den familj som ska bo där. I det svenska så försöker ju Lena Nyholm bara etablera sitt eget varumärke, kör stenhårt på sin egen stil & alla hus ser mer eller mindre likadana ut...

Ja, i den danska versionen är inredaren ett proffs, som lyssnar in och läser av ägarnas önskemål.
I Sverige har vi tyvärr Lena, som gör raka motsatsen. Hon låtsas lyssna på ägarna, men applicerar i alla hus bara sin egna smak.
Citera
2024-10-16, 22:30
Medlem
Citat:
Jag förstår inte riktigt vitsen med att va med i programmet heller . De får inte vart eller vad eller hur de vill ha . De betalar all inredning och renovering själva . Varför inte köpa ett hus själva och leja hantverkare / inredare som gör om som de vill ha det ?
Jag skulle inte vilja ha som en skog inne i mitt hus . Flum .
Så ser man norska stugfixarna , de gör så jäkla snyggt , lyxigt och fint och massa smarta lösningar på jättekort tid ! Dem skulle jag gärna anlita .

Citat:
Ursprungligen postat av Melkersson500
Årets säsong verkar bli lika katastrofal som den förra. En torftig budgetkopia på den danska motsvarigheten.

Citat:
Ursprungligen postat av Melkersson500
Årets säsong verkar bli lika katastrofal som den förra. En torftig budgetkopia på den danska motsvarigheten.

Jag instämmer.

Jag ser ingen som helst anledning för folk att vara med i programmet. Ägarna får betala ALLT själva, utom "experternas" råd (buda på fel hus och kass inredningsstil). Jag ser inga som helst fördelar för folk att ska till programmet, man har ju inget att vinna.

Programidén är kul, men genomförandet uselt. Till stor del på grund av en usel inredare och för snål tv-kanal.
Citera
2024-10-16, 23:17
Medlem
Fyfan vilka svin dom är det är ju helt otroligt. Gång på gång blir jag lika irriterad. Hade blivit sjukt besviken om jag gick med på att bränna mina hårt förtjänade pengar på dessa inkompitenta "experter". Att dom inte skäms...
Citera
2024-10-16, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Programidén är kul, men genomförandet uselt. Till stor del på grund av en usel inredare och för snål tv-kanal.

Citat:
Ursprungligen postat av Komsojebac
Fyfan vilka svin dom är det är ju helt otroligt. Gång på gång blir jag lika irriterad. Hade blivit sjukt besviken om jag gick med på att bränna mina hårt förtjänade pengar på dessa inkompitenta "experter". Att dom inte skäms...

Programidén är svinbra! Den danska versionen är riktigt trevlig att kolla på. Bra inredare, bra mäklare & noll irritation från mig som tittare, bara bra tv.

Kan inte ens sätta mig in i hur deltagarna måste känna. Visst ser det glatt ut i slutet på varje avsnitt, men hur mycket besvikelse tror vi klipps bort så att Lena & gänget får glänsa & se proffsiga ut?

PS. Ännu en familj nu igår som inte hade nån videosnutt med efter programmet med hur dom hade det i huset nu...
Citera
2024-10-16, 23:25
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Malmö- huset ?
Hah, skapligt dryg kommentar av inredaren Lena:
"– Jag blir jätteförvånad för det här är ett fantastiskt hus. Det är fräscht och fint och man skulle kunna flytta rakt in. Jag skulle det i alla fall som inte är lika bortskämd och kräsen, säger inredaren Lena Nyman"

Den här människan, alltså...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in