2024-11-08, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsvag
Läst tråden och detta program verkar legendariskt! Vilka avsnitt ska man börja med? Vill ha något riktigt extremt!!!

Avsnittet med det första Örebro-paret.. Säsong 1. Dom döljer inte sin besvikelse..
Citera
2024-11-08, 11:21
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steinn
Visst är detta också familjen som får ett grönmålat golv i hela nedre planet av huset? Golvet ser bara målat ut rakt på, olackat & obehandlat. Till en barnfamilj..
Jo precis, vill minnas att de även målade golvet grönt. Lena har någon märklig hang-up kring att rum ska se ut som naturen - grönt på golv och väggar, och gult i tak som solen.

Tänk att be om vitt och beiget och så får man GULT och GRÖNT. Det är sååå sjukt.
Citera
2024-11-08, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Jo precis, vill minnas att de även målade golvet grönt. Lena har någon märklig hang-up kring att rum ska se ut som naturen - grönt på golv och väggar, och gult i tak som solen.

Tänk att be om vitt och beiget och så får man GULT och GRÖNT. Det är sååå sjukt.

Exakt. Gult & grönt... alla hus förutom det sista nu har väl nån form av gult & grönt? Otroligt oproffsigt jobb av den så kallade inredaren & än värre, experten, Lena Nyholm....
Citera
2024-11-16, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valle123
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...a-gick-det-sen

Någon som har plus och vill dela?
olåst liknande artikel

jag är inte alls insatt i programmet men kan det bli sämre?

ber om att inte få radhus - får radhus

bad om tre sovrum - får två och en kall gäststuga
Citera
2024-11-16, 23:46
Medlem
Av en slump ser jag att legomannen har lagt en del på fb offentligt där han skriver
Inlägg 1:

Vi var med i ett program 2022 och köpte inte själv vårt hus. Men det vi fick var ett läckande tak där vi hade fått en renovering från början. Man trodde först att det var vi själv som orsakat skadan men som tur var fick vi en summa på försäkringen. Vi var tvungen att ta Max taket på 20000kr då vi var helt tomma på pengar då de hade fått alla våra pengar. Skulle vi anlita någon som skulle fixa läckan hade vi fått lägga till 20000kr och det var inga pengar vi hade. Men tillslut fick jag tummarna loss och tog mig ann helvetes projektet och fixade till rummet. Hyfsat nöjd om jag får säga det själv
😎😅

Inlägg 2

Ja ibland blir man lurad av vad man ser på tv. Vi har haft väldigt mycket problem med detta huset(som var färdigt att flytta in i enligt Lena). Allt ifrån 5siffriga reperationskostnader till att vi tillslut fick köpa en ny värmepanna för över 100000kr. Vi har haft läckande termostater och det regnade in i vårt ena rum och mycket annat.
Vi fick sms genom en smsgrupp som bestod av tv-teamet och mig och Veronica där vi kunde se vad som skrevs och vad den andre parten svarade. Men när det gällde det otroligt stora beslutet om vi kunde tänka oss flytta till ett par/kedje/radhus så skickade de enbart till Veronica som hade fullt upp på sitt jobb och bara vidarebefordrade sms till mig. Jag skrev att radhus går bort om det inte är ett gavelradhus men att par/kedjehus funkar om det finns parkering i anslutning till huset. Och helt ärligt så hade vi inte sett att det fanns radhus på Riseberga utan mer par/kedjehus men Veronica förstod nog inte skillnaden eller gick på att det gällde ett par/kedjehus eftersom det var det vi kände till i området. Men Veronica var stressad på jobbet och svarade bara produktionen att det funkar sålänge det finns parkering i anslutning till huset. Och i och med detta ”godkände” vi att de kunde köpa ett radhus, och svaret var vi tvungna att kolla på när det kom fram att de köpt ett radhus, och då var det försent att påpeka det.

Vi var väldigt nöjda med hela tv-teamet som filmade/intervjuade oss mm och Lena inredde huset jättefint. Tyvärr fick vi väldigt lite för pengarna, och detta är inget hus som passar oss tyvärr
Citera
2024-11-16, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
olåst liknande artikel

jag är inte alls insatt i programmet men kan det bli sämre?

ber om att inte få radhus - får radhus

bad om tre sovrum - får två och en kall gäststuga

Bra sammanfattat. Man kan läsa mer detaljerat om det här :
https://www.expressen.se/noje/kritik...viaplays-svar/
Citera
2024-11-17, 09:13
Medlem
Citat:
Tack glömde länken
Citera
2024-11-18, 11:11
Medlem
Citat:

Men hur i hela helvete blev det rumsmässigt för Öviks-paret?! 3 sovrum som krav..
Dom fick 1 sovrum ute i en gäststuga utan el & 1 sovrum i det stora rummet på övervåningen som dom enligt artikeln byggde om i efterhand. Lena gjorde då som jag förstår det inte ens en vägg som delade av det rummet uppe?! Blir ett rum ett sovrum bara för att man ställer en säng i det menar hon eller?! I slutändan fick dom alltså totalt 1 sovrum med dörr, byggde till ytterligare 1 efter programmet men är ändå 1 sovrum kort nu då dom fått litet?

Det kan ju omöjligt vara så att Viaplay kan få köra detta ytterligare 1 säsong med dessa lurendrejare Lena Nyholm & Sebastian Stojanovic......
Citera
2024-11-18, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steinn
Men hur i hela helvete blev det rumsmässigt för Öviks-paret?! 3 sovrum som krav..
Dom fick 1 sovrum ute i en gäststuga utan el & 1 sovrum i det stora rummet på övervåningen som dom enligt artikeln byggde om i efterhand. Lena gjorde då som jag förstår det inte ens en vägg som delade av det rummet uppe?! Blir ett rum ett sovrum bara för att man ställer en säng i det menar hon eller?! I slutändan fick dom alltså totalt 1 sovrum med dörr, byggde till ytterligare 1 efter programmet men är ändå 1 sovrum kort nu då dom fått litet?

Det kan ju omöjligt vara så att Viaplay kan få köra detta ytterligare 1 säsong med dessa lurendrejare Lena Nyholm & Sebastian Stojanovic......

Det lär ju inte bli flera säsonger med tanke på kritiken och resultatet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in