2024-10-16, 14:47
Medlem
Haha! Det där är ju bara löjligt och barnslig argumentation. Och det vet du egentligen själv. Att sakligt argumentera för vissa företeelser som berör Klumpen är inte att vara pedofil eller uppmuntra till det. Du verkar tåla lika lite kritik som Klumpen själva gör.
Citera
2024-10-16, 15:20
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Det är bara att läsa konversationerna på deras sida.
Gäddan inledder och fortsätter när denne får veta att det är barn.
Nej du har fel, som kontaktar vissa via tips. Dessa tips kan komma ifrån vad som helst, det är det ingen som har koll på.

Kolla på deras hemsida så ser du att det tyvärr stämmer.
Citera
2024-10-16, 15:24
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbckguru
Följer inte Dumpen som jag följer Paradise Hotel direkt men vad spelar det för roll om de söker upp förövaren än att låta denne dyka upp? Ser ingen skillnad på om ditt avvikande beteende är på en mötesplats eller inte.

Dumpen har nog öppnat många föräldrars ögon om vad som sker i vad dem trodde var dunkla vrån. I själva verket är det företagsledare, fritidspersonal, individer inom föreningslivet så som sportledare m.m.
Det är ulvar klädda i fåraskinn. Vissa utnyttjar sin position och trovärdighet för att komma barn närmare, andra utnyttjar sin makt i samhället för att komma åt dem. Ser man vilka som fastnat i nätet så är det ju en hel del läskiga typer som också har makt status i olika skikt i samhället. Sedan finns ju den skelögda lokföraren emellanåt som framgår som lågt begåvad.
Men det Dumpen belyser är precis det Vi som föräldrar blivit uppväckta av - de finns överallt och du kan i stort sett inte lita på någon när det gäller dina barn. I värsta fall kan du fan inte lita på din sambo/fru/man heller för den delen.
Jag har tre barn och dumpen har inte gjort ett jävla skit för mig. Men grattis om du lärt dig något.
Citera
2024-10-16, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Jag har tre barn och dumpen har inte gjort ett jävla skit för mig. Men grattis om du lärt dig något.

Ser du ens mig när du sitter så högt upp på din fiktiva häst?

Uppenbarligen är inte Dumpen ett wake-up call för alla föräldrar. Några kommer dö med sin naivitet att världen är fantastisk och att rättssystemet tar hand om allt, medan andra nu börjar bli mer vaksamma om vem de har nära sina barn.
Citera
2024-10-16, 16:33
Medlem
Varför finns det inga/väldigt få systerorganisationer till Dumpen utomlands? Tror det var lille Bertil som sökte med ficklampa och lyckades hitta något liknande nånstans åt helvete men övriga 180 länder då?
Dumpen har väl inte patent på denna freakshow?
Dumpen härjar tex i Norge, finns det inga aggressiva Saras där som kan sparka igång ett eget projekt?

Hansens show i USA finns/fanns men där kan ju Sara inte göra studiebesök och lära sig mer.

Borde vara standard att alla länder har sin egen Dampen.
Citera
2024-10-16, 16:51
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Varför finns det inga/väldigt få systerorganisationer till Dumpen utomlands? Tror det var lille Bertil som sökte med ficklampa och lyckades hitta något liknande nånstans åt helvete men övriga 180 länder då?
Dumpen härjar tex i Norge, finns det inga aggressiva Saras där som kan sparka igång ett eget projekt?

Hansens show i USA finns/fanns men där kan ju Sara inte göra studiebesök och lära sig mer.

Finns ju massor i USA, så jag skulle nog tro det finns ganska mycket.
Men som svensk ser man väl helt enkelt inte av fransosernas dumpenvariationer, eller tysklands eller tjotahejtis.
Går säkerligen att hitta bara man behärskar språket skulle jag TRO iallafall. Norrmän har lägre IQ än Sara och Patrik så där skall man nog inte hoppas på så mycket, de kan inte så mycket annat än tala bebisspråk och äta fisk.
Citera
2024-10-16, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears

Jag vill kraftigt dementera att jag lagt ner någon större möda på att leta efter systerorganisationer till dumpen

Men om du skriver i Facebookgruppen och frågar så finns det säkert dom som har koll
Citera
2024-10-16, 18:22
Medlem
entilllirares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
Finns ju massor i USA, så jag skulle nog tro det finns ganska mycket.
Men som svensk ser man väl helt enkelt inte av fransosernas dumpenvariationer, eller tysklands eller tjotahejtis.
Går säkerligen att hitta bara man behärskar språket skulle jag TRO iallafall. Norrmän har lägre IQ än Sara och Patrik så där skall man nog inte hoppas på så mycket, de kan inte så mycket annat än tala bebisspråk och äta fisk.

USA och i viss mån Storbritannien har en hel del "predator hunter"-kanaler som sagt, möjligtvis på grund av deras mycket tillåtande rättssystem för publicering och förtal. De har ju också redan Saras fiskarlag genom att brottsprovoktion är tillåtet, vilket inte på något sätt verkar ha stoppat tillväxten av nya streamare/tiggare på temat. Hur det ser ut på kontinenten vore intressant att veta.
Senast redigerad av entilllirare 2024-10-16 kl. 18:26.
Citera
2024-10-16, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Jag vill kraftigt dementera att jag lagt ner någon större möda på att leta efter systerorganisationer till dumpen

Men om du skriver i Facebookgruppen och frågar så finns det säkert dom som har koll

Ok förlåt Bertil det kanske var den andre dåren Mr Pussy men skitsamma. Det är bara att konstatera att hen misslyckades fatalt i sitt sök efter Dumpen-kopior utomlands.

Vore det standard med dessa bounty hunters utomlands så hade Sara nämnt det vid minst tusen tillfällen.
Att tillverka snuskgubbar verkar vara en svensk specialité. USA och England går lite vid sidan av men är betydligt mer rumsrena. I övrigt så syns/hörs inte dessa organisationer.

Italien kanske har ett liknande omaka par ute på vägarna?
Citera
2024-10-16, 19:55
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Det har jag svårt att tänka mig, men det spelar ingen roll heller. Dumpen har så många besökare/läsare att de inte behöver gammelmedias hjälp, de står på egna ben. Den som blir publicerad där har nog väldigt svårt att kunna återgå till ett normalt liv, och framför allt att fortsätta grooma som inget hade hänt.

Och om de skulle bli dömda för förtal spelar ingen roll heller, de kan samla in eventuella skadestånd från sina följare på en pisskvart.
Det är möjligt, men att ignorera en dom är fel, då har man fel inställning. Då är man en Trumper.

Dumpen har gjort bra och dåligt, bra att upplysa men dåligt att hantera det som en mobbingsida, där syftet är att folk ska få skratta och förfasas över människor, som har tagit en sämre lott i livet. Lite som förr där man visade missbildade människor för pengar.

Det som är mest bekymmersamt är när de lockar personer som bestämt sig för att jobba bort sitt intresse, då kan dennes arbete spolieras, och vips så har de skapat förbrytare.

Tack för det, Televerket.
Citera
2024-10-16, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Nej du har fel, som kontaktar vissa via tips. Dessa tips kan komma ifrån vad som helst, det är det ingen som har koll på.

Kolla på deras hemsida så ser du att det tyvärr stämmer.
Om det stämmer så är det ju gäddor som verkligen är framme.
Flera gäddor har ju varit dömda pedofiler sen tidigare.
Citera
2024-10-16, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
I många fall börjar konversationerns utanför det som publiceras. Så du kan inte veta vad som hänt före. Tar vi en av de senaste som jag nämnt.
De träffades på grinder, står tydligt i början av medelandet.
Personen trodde han pratade med en 19åring.

Så om man träffas på ställen för 18åringar har man inte aktivt sökt barn. Där emot så har man fortsatt efter.

Alla här inne tycket om att göra antaganden till "gäddornas" påtänta brott som att det finns massa skit, att det skulle vara faktum vad de gjort.
Det är inte bevisat, men folk antar och tar det som sanning.

Så vänder man på det, vi kan likaväl anta att dumpen tagit kontakt på andra ställen. Vi kan också tro att de pratat länge att fiskaren ville gå över till kik och att "gäddan" skall ta steget.

Varför inte, de skulle likväl kunna sagt att de är vuxna men gillar att rollspela barn.

Vi vet inte, vi kan inte göra bedömningar utan all fakta. Men ändå håller folk på med sinna antaganden som om det är ren fakta.

Folket är inte dömt och de som pressenteras är tekniskt sett inte olagligt.
Om sara får en chans till att bättra sig, borde inte dessa människor få en chans?

Dess utom kan Dumpen gå till väga på andra sätt. Men de välger att göra det såhär för att skapa känslor.

Problemet med swishandet är hur de påstår sig att det går till barn, vilket nyligen pratats om och så är inte fallet, de påstår att de tar en mager lön på 18 per månad, så är inte fallet, de på står att allt överskott går till barnen, så är inte fallet de gick rakt ner i deras ficka och sedan bullshittade de med att det va för att betala företagskostnader men företagskostnader skall tas upp i redovisningen.

Ett annat problem med swishen är ju hur de först framanar känslor och får folk upprörda så att de skall swisha. Till ända mål som inte existerar.

De påstår att allt är för barnen, men det är det inte, det är för deras egon, maktposition och tydligen svenska folkets underhållning.

I sina youtube beter de sg som ett par översittare med glopord och trakaserier.
Folk här på flashback gäddgruppen och folk i gräv beter sig som översittare.

Där är mitt största problem, det är ren å skär mobbing, det är inte ens sakrelevanta saker i de flesta fallen. Så som storlek på kek eller hur den såg ut, kropsform och om de är psykiskt sjuka eller nedsatta. Det har diskuterats fruar och hur de ser ut ren å skär mobbin.

De försöker skydda dessa trakaserier och mobbing med skyddsord som det är för barnen med mera.
Om deras fokus var barn hade de maskerat folk och skrivit en journalistisk text utan att dela kukbilder och chattloggar, utan att sprida identiteter.

Men de vill trycka ner, trakasera och mobba, känna av sin maktposition. Och så många som väljer och kollar åt andra hållet om allt de här bara för "det är för barnen" inga av deras mobbing videos på youtube hjälper barnen, de är ren å skär mobbing, som folk älskar för sitt underhållsvärde. Men de hjälper inte barn att prata om kukstorlek eller bilder/videos de fått och publicerat.

De gör va fan de vill å tänker bara på sig själva.
Kan inte göra fel, å påpekar andra tidningar när de gör fel, så är offerkofftan på direkt igen. Spikarna ut och aggressiv attack, och vänder till att det är för barnen.

Att råka fel publicera bilder och sedan inte ta ansvar å vända de emot tidningen som påpekade det med mera. Det är inte seriöst. "Vi tar lång tid för publication för om vi gör fel kan det få förödande konsekvenser" dom gör ju konstant fel. Så uppenbarligen ser de inte över sina "artiklar" ordäntligt. Jag använder artikel löst och motvilligt.
Det ända närheten av journalistik är deras korta inledninhs bloggtext.

Kollar man i lagen så begår de systematiskt tryckfrihetsbrott.
Helt rätt att dessa gäddor mobbas.
Men bästa vore ju om polisen tilläts ägna sig åt brottsprovaktion som i USA så att vi kan låsa in dom svenska folket vill.

Gör en folkomröstning huruvida man ska få använda sig av brottsprovaktion som privatperson eller som polis så hade majoriteten helt klart röstar för det.

Att dumpen finns ju beror ju på en lagstiftning som svenska folket inte stödjer när det gäller pedofiler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in