2024-10-16, 19:21
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jahapp.

Nu ha Trump berättat att Harris ska förbjuda kossor samt fönster i byggnader.

A confused Trump goes on a delusional rant: “They just come up, they want to do things like no more cows and no windows in buildings”

https://x.com/KamalaHQ/status/1845204347971309864
EU har ju börjat förbereda det så demokraterna inte vill va sämre.

"The European Commission, which drafts EU laws, last year proposed that all cattle, pig and poultry farms with over 150 livestock units face the limits "

https://www.reuters.com/business/environment/eu-countries-seek-weaken-livestock-emission-limits-2023-03-16/

Egentliga syftet är att göra maten svindyr så bara de rika kan äta kött resten får nöja sig med insekter eller "lab-grown meat".
Citera
2024-10-16, 19:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Herregud, när man tror att han inte kan bli värre så börjar han yra om kossor och fönster

Och detta ska alltså föreställa en presidentkandidat...
Ja, haha!
Han är så korkad att det knappt går att göra parodi på honom.

Om det inte gällde en så extremt allvarlig post så skulle jag dock njuta mer.
Citera
2024-10-16, 19:23
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ouelet
Jag är tveksam om den nordkoreanska propagandaapparaten är i nivå med den som Trumps sykofanter bedriver. Det är liksom ingen idé att jag förklarar vidare för dig...du är bevisligen för korkad för att fatta ändå; när du tror att dina ögon och öron ljuger för dig, och att den enda som går att lita på är Trump:
Haha jag gissade att ditt gensvar skulle vara lustigare, vilket det är.
Du är sån lustigkurre du! grattis
Citera
2024-10-16, 19:25
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knash
Under blm-upploppet så revs statyer av pöbeln och politiker rösta igenom beslut att plocka undan byst och statyer på historiska personer. Om man hade låtit dem fortsätta så är det inte så dålig gissning att mount Rushmore hade rykt...

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_monuments_and_memorials_removed_during_the _George_Floyd_protests

Nej då.

There are good people on both sides.
Dont worry. Be happy.
Citera
2024-10-16, 19:34
Medlem
Ouelets avatar
Citat:
Haha jag gissade att ditt gensvar skulle vara lustigare, vilket det är.
Du är sån lustigkurre du! grattis
Bilden av en sjuk gammal orangea clown som svajar psykotiskt i en halvtimme till HBTQ-rörelsens favorit hits med texten "Trump was right about everything" projicerat på scenen är bland det bisarraste jag sett. Men det tyckte inte du eller hur?
Citera
2024-10-16, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, haha!
Han är så korkad att det knappt går att göra parodi på honom.

Om det inte gällde en så extremt allvarlig post så skulle jag dock njuta mer.
Japp, Trump var ofta galet underhållande att följa i media under sin tid som president (och även senare) - just pga alla sina bisarrerier och sin totala brist på respekt för/insikt om andra människors gränser. Han uppfattar inte ens när folk avläser honom som en korrupt lögnhals eller storskrävlare, han bara kör på och bröstar sig med mer dumheter.

Sällan har man sett en tydligare narcissist på den politiska scenen. Hans gester och mimik är också mycket speciella och skojiga - men jag får väl tilägga att jag skrattar ÅT honom och vad han säger, inte med honom.

Och ja, jag hade också föredragit att det inte handlade om en så allvarlig position.
Citera
2024-10-16, 19:41
Medlem
Citat:
Jag är tveksam om den nordkoreanska propagandaapparaten är i nivå med den som Trumps sykofanter bedriver. Det är liksom ingen idé att jag förklarar vidare för dig...du är bevisligen för korkad för att fatta ändå; när du tror att dina ögon och öron ljuger för dig, och att den enda som går att lita på är Trump:
Utmärkt diagnos på Knashatrollet där. Killen bara blandar och ger utan att någonsin kolla upp täckningen för vad han säger.
Citera
2024-10-16, 19:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Japp, Trump var ofta galet underhållande att följa i media under sin tid som president (och även senare) - just pga alla sina bisarrerier och sin totala brist på respekt för/insikt om andra människors gränser. Han uppfattar inte ens när folk avläser honom som en korrupt lögnhals eller storskrävlare, han bara kör på och bröstar sig med mer dumheter.

Sällan har man sett en tydligare narcissist på den politiska scenen. Hans gester och mimik är också mycket speciella och skojiga - men jag får väl tilägga att jag skrattar ÅT honom och vad han säger, inte med honom.

Och ja, jag hade också föredragit att det inte handlade om en så allvarlig position.
Ja, precis.
Exakt alla stolligheter kokar mer i hans grava narcissism - och hans följare har inga problem med det. Han är så seriös och pålitbar.

Den version han var 2016 höll ihop mer. Lika manipulativ, lika lögnaktig.
Han har tappat kontrollen över masken, troligen både pga av ålder och stress.
Stress är högst utlöst av att Harris har kommit ikapp honom till skillnad från Biden.
Han vill bli pres utifrån sin narcissism - för att försöka häva sins egna åtal, benåda sig själv.
Han går väl och självdör snart, har inget att förlora, och DET kan vara problematiskt.
Han har hintat rejält om att han kommer driva en politik som är allt annat än normal.
Citera
2024-10-16, 20:14
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Utmärkt diagnos på Knashatrollet där. Killen bara blandar och ger utan att någonsin kolla upp täckningen för vad han säger.
haha ni tror ni är så smarta...

För att ge belägg för att det är ni som är nordkoreaner:

"FBI quietly revised 2022 crime data to show violent offenses rose rather than dropped

During the Sept. 10 presidential debate, Trump was fact-checked by ABC News moderator David Muir, who noted that the “FBI says overall violent crime is coming down in this country.”"

https://nypost.com/2024/10/16/us-news/fbi-quietly-revised-2022-crime-data-to-show-violent-offenses-rose-rather-than-dropped/

"For months, Trump has expressed deep concerns about rising violent crime across the United States, attributing much of the surge to the influx of migrants at the southern border.

His assertions were often met with skepticism and outright dismissal by Vice President Kamala Harris, mainstream media outlets, and Democratic leaders who claimed that violent crime was on the decline.

However, the FBI's recent revisions to its crime data tell a different story.

RealClearPolitics reports that the Bureau stealthily amended its statistics, showing a shocking 4.5% increase in violent crime since 2022, a stark contrast to previous claims of a 2.1% drop."

https://redstateobserver.com/article.asp?id=222405

Övermakten ljög och ni gick på det... återigen.

"Fool me once, shame on you; fool me twice, shame on me "
Senast redigerad av knash 2024-10-16 kl. 20:27.
Citera
2024-10-16, 20:59
Medlem
Ouelets avatar
Citat:
haha ni tror ni är så smarta...

För att ge belägg för att det är ni som är nordkoreaner:

"FBI quietly revised 2022 crime data to show violent offenses rose rather than dropped

During the Sept. 10 presidential debate, Trump was fact-checked by ABC News moderator David Muir, who noted that the “FBI says overall violent crime is coming down in this country.”"

https://nypost.com/2024/10/16/us-news/fbi-quietly-revised-2022-crime-data-to-show-violent-offenses-rose-rather-than-dropped/

"For months, Trump has expressed deep concerns about rising violent crime across the United States, attributing much of the surge to the influx of migrants at the southern border.

His assertions were often met with skepticism and outright dismissal by Vice President Kamala Harris, mainstream media outlets, and Democratic leaders who claimed that violent crime was on the decline.

However, the FBI's recent revisions to its crime data tell a different story.

RealClearPolitics reports that the Bureau stealthily amended its statistics, showing a shocking 4.5% increase in violent crime since 2022, a stark contrast to previous claims of a 2.1% drop."

https://redstateobserver.com/article.asp?id=222405

Övermakten ljög och ni gick på det... återigen.

"Fool me once, shame on you; fool me twice, shame on me "
Det där går att jobba bort. Bokstavligen. I alla fall om man ska tro dig och din dröm att kunna ge dina egna barn möjligheten att dra på sig förslitningsskador innan de har hunnit bli könsmogna. Eller har du ångrat dig? Du kanske inte längre finner att barnslaveri förbättrar familjelivet, samhällsklimatet och i förlängningen minskar brottsligheten?
Speaking of Trump wanting children to work: Did you know that his Project 2025 agenda literally calls for eliminating child labor protections that keep kids from working in dangerous workplaces, like mines and meatpacking plants?

https://x.com/AFLCIO/status/1846617714049024335
Citera
2024-10-16, 21:22
Medlem
develis avatar
Nu är Trump även ‘father of IVF’.

"Trump declares himself ‘the father of IVF’ while speaking on reproductive rights"

Trots att det är hans initiativ att störta Roe v Wade som även gjort att IVF hamnat i farozonen.

Det bästa han gjort och stoltserat över, dvs att politiker i delstaterna nu fattar beslut som är rena jeopardy.

Trots att hans partner Vance röstade emot IVF i juni.

Nu är det annat ljud i pipan.

"During the town hall, Trump also criticized some states for placing restrictions on abortion that he called “too tough,”

https://www.google.com/amp/s/amp.cnn.com/cnn/2024/10/16/politics/ivf-donald-trump-abortion

Han talade inför enbart kvinnor i Georgia och kallade senatorn Katie Britt "fantastiskt attraktiv".
Senast redigerad av develi 2024-10-16 kl. 21:35.
Citera
2024-10-16, 21:28
Medlem
knashs avatar
Citat:
Det där går att jobba bort. Bokstavligen. I alla fall om man ska tro dig och din dröm att kunna ge dina egna barn möjligheten att dra på sig förslitningsskador innan de har hunnit bli könsmogna. Eller har du ångrat dig? Du kanske inte längre finner att barnslaveri förbättrar familjelivet, samhällsklimatet och i förlängningen minskar brottsligheten?
Speaking of Trump wanting children to work: Did you know that his Project 2025 agenda literally calls for eliminating child labor protections that keep kids from working in dangerous workplaces, like mines and meatpacking plants?

https://x.com/AFLCIO/status/1846617714049024335
Byt inte ämne innan du fattar poängen. Jag vet redan att du byter ämne varje gång du blir ägd men nångång måste du sluta peka åt någon annan än DIG SJÄLV.

Biden och Kamala släpper in 10-20 miljoner illegala flyktningar och samtidigt påstår att gränsen är säker.
En normal person förstår att våldsbrotten går upp i en sån situation. Men media och demokraterna mörkar och säger att det är falsk. De påstår att Trump ljuger.
Och ni tror blint på dom.
Nu visar det sig att Trump hade rätt. Jag hade rätt. Alla som tänkt efter hade rätt.

Så hur många lögner från media måste ni äta innan ni tänker efter en enda gång?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in