Citat:
Ursprungligen postat av
DaEzz
När jag gång på gång ser sånt här, dvs Trump´s oräkneliga, bisarra utspel inför öppen ridå är det som att jag på allvar undrar om jag förflyttats till ett parallelluniversum, där Trump nu är klar favorit till att bli USA´s President (igen) när Obamas beige kostym blev en stor snackis för ganska precis 10 år sedan och bland annat drog följande kritik från republikansk håll:
"U.S. Representative Peter King, a member of the Republican Party, deemed the suit's color combined with the subject matter of terrorism to be "unpresidential".
He went on: "There's no way, I don't think, any of us can excuse what the president did yesterday. I mean, you have the world watching"
Jepp. Samma s.k "konservativa" och "patrioter" i GOP som ansåg att bärandet av en beige kostym diskvalificerade Obama som President blundar som bekant helt för Trump´s gränslösa beteende som bokstavligen för tankarna till hur en hjärnskadad och/eller psyksjuk person kan tänkas agera och uttrycka sig .
Hur har det kunnat bli så här? På bara 10 år?
Jag minns tydligt hur Trump sensommaren 2020 stod och sade på ett valmöte i Pennsylvania (strömmat på Youtube) att "demokraterna planerar att spränga Mount Rushmore i luften om de vinner".

Bara ett exempel ur högen.
Han drar till med precis vilka skepparhistorier som helst, och hans supporters köper det utan att blinka,