2024-10-16, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Packetipiketen
Du ska ha tack för för de funderingarna, Lookalike. Det är förvisso inte lätt att hålla tungan rätt i munnen med alla rörliga delar på "spelplanen" på och runt Sveavägen, och Dahlén-gängets rörelser liksom även frågan om "intermezzot" med Östlund hade jag själv visserligen snabbtittat på för något år sedan men aldrig gjort någon grundlig tröskning.

Nu när Faderlig tagit upp ämnet i tråden tänkte jag att jag skulle ge mig i kast med en lite bättre utredning och då kunde jag lika gärna göra den enligt "tänka högt"-modellen – dvs att jag helt enkelt skriver medan jag arbetar på det och postar anteckningarna i tråden. Det blir mycket utdrag ut förhör men det hoppas jag läsarna kan leva med.

Vad jag visste sedan tidigare var att det var ganska många som var med i det stora Dahlén-gänget som "förfestade" på Sturehof och sedan gick vidare till Kårhuset. Jag hade även sett att det troligtvis delade på sig i två delar så att ena delen av gänget gick på östra trottoaren medan andra gänget gick på västra trottoaren när de rörde sig norrut på Sveavägen.

Jag kallar dem nu för östra respektive västra Dahlén-gänget, och nu har jag försökt "räkna gubbar" i vardera gänget och får det till sex stycken i östra gänget och fyra i västra gänget, inklusive Dahlén själv som naturligtvis fanns med på västra trottoaren. Det västra gänget stannar vid Najics korvkiosk när Dahlén stött på Ryttestål & Karlsson och vill prata med dem några minuter. Under tiden de pratar handlar de andra korv.

Östra gänget stannar inte på vägen utan fortsätter raka spåret norrut mot Kårhuset. Gängen ligger nog inte riktigt "i jämnhöjd" med varandra längs Sveavägen utan troligtvis ligger Dahléns gäng något efter. Delningen i två bitar verkar ha skett vid godisbutiken på Kungsgatan, även om det inte är helt säkert utan det kan ha varit vid bankomaten också. Oavsett vilket kan det skilja någon eller några minuter mellan gängen i höjd med Adolf Fredriks Kyrkogata där korvkiosken låg, och då är det ganska säkert östra gänget som ligger före.

Vad jag ville visa med utläggningen här, det är att östra Dahlén-gänget ligger alldeles för tidigt för att kunna vara identiskt med Morelius' "ungdomsgäng" som han ser passera mordplatsen kort innan mordet. De här ungdomarna har passerat mordplatsen redan innan Morelius kommer dit och parkerar.

När det sedan gäller "Östlund-intermezzot" där han jagar bort några "punkare" ("ungdomar" enligt Pia Engström) som sparkat på busskuren så finns ingen i Dahlén-gänget som erinrar sig något sådant intermezzo. Likväl tänkte jag förut att det nog ändå kunde vara västra Dahlén-gänget, men att Östlund bara kokat ihop det där med "punkare" – för jag tror inte Dahlén och kompani var punkare.

Om Dahlén vore punkare skulle hon knappast vara kompis med sådana tjejer som Ryttestål & Karlsson som vi ju har bilder på. Det är ju inga punktjejer direkt. Så det var två saker som liksom inte ville gå ihop: den ena var "punkarna" och den andra var att ingen mindes intermezzot i förhören. Ändå tyckte jag tiden verkade stämma ungefärligen, men nu när jag tittat närmare på saken så tycker jag inte längre det utan intermezzot ligger för sent i tiden för Dahlén-gänget. Det diffar på minst fem minuter och på fem minuter hinner mycket hända en fredagskväll på stan.

Intermezzo-gänget verkar alltså inte vara Dahlén-gänget utan något annat gäng. De kommer söderifrån säger Pia Engström, och då menar jag att de knappast kan ha kommit hela vägen längs Sveavägen. För i och med att intermezzot ligger hela 8-10 minuter efter mordet så måste de ju i så fall ha passerat mordplatsen efter mordet. Att gå den biten från mordplatsen till ABF-huset tar ju bara cirka tre minuter.

Att intermezzo-gänget är ett annat gäng än Dahlén-gänget ser jag ganska tydligt nu efter ett par kvällars tröskning, men jag har ingen klar lösning på vad det är för gäng eller var de egentligen kommer ifrån. Det enda vi kan säga med hyfsat god säkerhet, det är att intermezzo-gänget inte gått uppför Sveavägen utan måste ha kommit in från någon sidogata. Då finns det ju bara två sidogator att välja på om de ska komma söderifrån vid busskuren, och det är Adolf Fredriks Kyrkogata eller Kammakargatan. Av de två verkar Kammakargatan mer sannolik, men AFK är ju inte omöjlig heller.

Mer än så kan jag inte säga i dagsläget. Nuförtiden jobbar jag ju mer på sådana här "sidoproblem" när det gäller förloppen snarare än på "huvudproblemet" om hur paret Palme och gärningsmannen rörde sig och hur de då förhöll sig till de olika ekipagen som var ute på Sveavägen och längs flyktvägen.

Just nu är jag lite tröskningstrött och tänkte lata mig lite men ska återkomma senare med lite mer om Danica Najic och hennes polisanmälan av bilinbrottet. Det sidoförloppet hakar ju också i IM-tiden för anmälan som upprättas om bilinbrottet och även till larmtiden för Palmemordet, som poliserna får höra talas om när de kört tillbaka till vaktdistriktet för att dricka kaffe efter rundan med Danica.

Favoriten där för folk med rå humor är vad (troligtvis) Helin svarar när de här poliserna hör av sig till ledningscentralen för att fråga hur de kan hjälpa till med jakten på Palmes mördare. De får då beskedet att de kan dricka sitt kaffe i lugn och ro. Det tycker jag säger en del om hur det gick till.

Men som sagt ska jag återkomma längre fram till en tröskning av det förloppet också, plus kanske andra relaterade sidoförlopp typ Sigge Cedergrens "bilstångning" med en vit Volvo i backen på Luntmakargatan, där det ligger en riktigt fet hund begraven.

När det gäller Dahlén-gänget och intermezzot så känns det som om jag inte kommer längre i dagsläget, utan det jag sagt sammanfattar var jag står. Möjligen kan något framkomma som gör att man kan "hitta" intermezzo-gänget genom andra vittnesuppgifter, fast realistiskt sett tvivlar jag på det utan tror vi får leva med mysteriet. Det gör ju ändå ingen skillnad i det stora hela.
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Jag håller med om de huvudsakliga invändningarna emot att intermezzo(fanns väl ett gammalt band som kallade sig så?)gänget skall ha varit det gäng ungdomar som Inge M säger sig ha observerat.
Jag har kommit till samma slutsats gällande buset vid hållplatsen.
Det är inte D gänget det rör sig om här..och D gänget kan inte vara liktydiga med den hop ungdomar som Inge M anser sig ha sett.
Jag har samma intryck,de foton som finns av exempelvis Rytterstål samt Karlsson talar om välvårdad gymnasieungdom som synes ha varit hyggligt modemedvetna.Ungdomar såg ju ovanligt välartade ut tidpunkt ifråga.Det var det modet som gällde.Jag var själv gymnasium vid tidpunkten och flashbacken när man kollar exempelvis Rytterstål är av direkt slag..:-)..en liten revolt emot föräldragenerationens mera flumaktiga stil har jag alltid känt.F-n..ibland hade jag vitskjorta utan krage samt svart fluga på mig när jag gick i plugget på den tiden.
Ungdomssynder..:-)

Jag har dock svårt att bortse från Inge Ms observation av ett större ungdomsgäng.
Är det inte intermezzogänget han sett så blir det i sådant fall ytterligare ett annat ungdomsgäng.
Absolut ingen omöjlighet naturligtivs.Det är Fredagskväll på Sveavägen.

Hoppar in i denna GM-neutrala diskussion

Gällande Dalen-gänget (ej att förväxla med dalen-nätverket) , så när jag läst eran diskussion så blev jag intresserad och tänkte på Bofors-gängen. De har delas upp i tid och rum, mycket beroende på att några är mer påstrykna.

Så vad vet vi om Dalen-gänget. När delas de upp i tid och rum? Kan de på Östra sidan kommit på efterkälke precis som Boforsgänget?
Citera
2024-10-16, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 14thInt
I mitten av februari 1982 kördes också en larmövning med kuppförsvar, så vi hade alltså årliga övningar mot strategiskt överfall. I normala fall borde alltså försvaret blivit larmat av polis eller regeringskansli när statsministern blir skjuten. I verkligheten dröjer det några timmar innan milobefälhavaren larmar Svea Livgarde och försvarsområdesbefälhavaren Rolf Frykhammar enligt DN 1986-03-13. Ordern är att avvakta och då låter det rimligt. Min hickup är den första timmen efter mordet. Varför händer inget?

En förklaring skulle kunna vara att försvaret med bland annat FJS genomför övning Mjölkört i centrala Stockholm. Om det är en del av Cosi fan Tutte är oklart.

Ett spännande gäng att kolla närmare på är den fallskärmspluton inom FBU Västerås som gick under benämningen Jonassons FBU-pluton bestående av gamla FJS:are. Den användes som ”fientlig” fallskärmstrupp under tidigt 80-tal i bland annat kuppövningar i östra militärområdet. Det fanns givetvis flera andra liknande initiativ på andra platser i landet.

Lyfter att annat gammalt inlägg angående kuppförsvaret.
Citera
2024-10-16, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Jag håller med om de huvudsakliga invändningarna emot att intermezzo(fanns väl ett gammalt band som kallade sig så?)gänget skall ha varit det gäng ungdomar som Inge M säger sig ha observerat.
Jag har kommit till samma slutsats gällande buset vid hållplatsen.
Det är inte D gänget det rör sig om här..och D gänget kan inte vara liktydiga med den hop ungdomar som Inge M anser sig ha sett.
Jag har samma intryck,de foton som finns av exempelvis Rytterstål samt Karlsson talar om välvårdad gymnasieungdom som synes ha varit hyggligt modemedvetna.Ungdomar såg ju ovanligt välartade ut tidpunkt ifråga.Det var det modet som gällde.Jag var själv gymnasium vid tidpunkten och flashbacken när man kollar exempelvis Rytterstål är av direkt slag..:-)..en liten revolt emot föräldragenerationens mera flumaktiga stil har jag alltid känt.F-n..ibland hade jag vitskjorta utan krage samt svart fluga på mig när jag gick i plugget på den tiden.
Ungdomssynder..:-)

Jag har dock svårt att bortse från Inge Ms observation av ett större ungdomsgäng.
Är det inte intermezzogänget han sett så blir det i sådant fall ytterligare ett annat ungdomsgäng.
Absolut ingen omöjlighet naturligtivs.Det är Fredagskväll på Sveavägen.

Tack igen för mera synpunkter på det här. Vi verkar ligga på ungefär samma våglängd vad Dahlén-gänget och "intermezzo-gänget" beträffar. Västra delen av Dahlén-gänget ligger för tidigt för intermezzot och östra delen ligger för tidigt för att kunna vara Morelius' ungdomsgäng som passerar mordplatsen strax innan mordet. Intermezzo-gänget kommer från någon annanstans men ligger för sent för att rimligtvis ha kommit uppför Sveavägen hela vägen förbi mordplatsen.

Vi har två kvarvarande "mysterier" här: (1) Vad är intermezzo-gänget för några och var kommer de ifrån? samt (2) Vilka är Morelius' ungdomsgäng?

På (1) har jag inga bra svar annat än att de måste ha kommit in på Sveavägen från Kammakargatan eller möjligtvis Adolf Fredriks Kyrkogata. Utöver det vet vi inget om dem mer än att Östlund säger att de var punkare. Vad Östlund säger är dock inte alltid riktigt, utan i många fall verkar han säga vad polisen vill att han ska säga – och inte sällan utan uttrycklig påminnelse om vad det är de vill han ska säga. Nu har de visserligen inte sagt att gänget var punkare, men man tycker att Pia Engström i så fall borde ha nämnt något i den riktningen. Så jag tvivlar på den uppgiften, precis som allt annat som Östlund säger.

Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
Hoppar in i denna GM-neutrala diskussion:)

Gällande Dalen-gänget (ej att förväxla med dalen-nätverket) , så när jag läst eran diskussion så blev jag intresserad och tänkte på Bofors-gängen. De har delas upp i tid och rum, mycket beroende på att några är mer påstrykna.

Så vad vet vi om Dalen-gänget. När delas de upp i tid och rum? Kan de på Östra sidan kommit på efterkälke precis som Boforsgänget?

"Det finns tre platser där Dahlén-gänget kan ha delat upp sig: (a) Sturehof dvs att ena halvan lämnar tidigare än den andra, (b) vid bankomaten på Kungsgatan eller (c) godisaffären som också låg på Kungsgatan.

E1096-06 uppger i förhör:
"Hela sällskapet lämnade restaurangen samtidigt och promenerade Kungsgatan upp i riktning mot Sveavägen. Hon säger att under promenaden, så delade gänget på sig, så att det blev två grupper."
https://wpu.nu/wiki/Uppslag:E1096-06

Då verkar det som om vi kan lägga (a) åt sidan till förmån för (b) eller (c). Det finns ingen information i materialet som gör det möjligt för oss att säga exakt när delningen skedde, men det kanske heller inte spelar så jättestor roll om det är vid (b) eller (c) eftersom tidsskillnaden ändå blir förhållandevis liten. Annat vore det om ena halvan satt kvar på Sturehof efter att den andra gått, för i så fall kunde ju tidsskillnaden ha blivit ganska betydande. Men de lämnade alltså Sturehof i samlad tropp.

När det gäller Morelius' ungdomsgäng så är det numera min uppfattning att det är Boforsarna med Björkman som han sett där, och att de försvunnit in på banken kort före skotten. När de sedan kommer ut igen ligger Olof Palme död på trottoaren men de märker inget av det – just därför att de inte hört några skott när de befann sig inne på banken. Fauzzi ser heller inget ungdomsgäng på östra trottoaren, som ju i så fall skulle vara i vägen och skymma sikten för honom när han tittar. Det kan man förklara med att det gänget var inne på banken inte bara vid skotten utan även när Fauzzi kollar, och att de kommer ut strax efter att Fauzzi tittar klart och fortsatt norrut igen.

Ifall något annat ungdomsgäng passerat mordplatsen så pass kort före skotten så är det dels orimligt att de inte skulle ha hört skotten och dessutom skulle de alltså skymma sikten för Fauzzi. Den rimliga anledningen till att de varken givit sig tillkänna eller skymt sikten är att de inte funnits därute på trottoaren. Men om de inte gjort det måste de ju ha försvunnit någonstans, och då blir banken det "hål i väggen" där de försvinner en stund och så att säga missar hela kalaset.

Ungefär så ser jag på saken i dagsläget, mot bakgrund av vad jag känner till om de här förloppen.
Citera
2024-10-16, 19:21
Medlem
Jahbrahs avatar
Hej hej förstår att denna tråd är blockad i delar av Europa, kraftigt kontrollerad osv, känsligt ämne, men hoppas kunna ställa frågan iallafall:

Skulle ni säga att det är många eller få som tror på att gubben fick hiv, icke passade in p.g.a. detta och således slussades iväg mot södra Europa och överlevde där tills typ 2010 (vissa säger aids, andra 2006), är detta en antagen fråga eller helt dementerat?

Ska sätta mig in mer, har grymma böcker som säkert nämnts här, bara en stilla undran, börjar skrapa på ytan...
Citera
2024-10-16, 19:59
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Hej hej förstår att denna tråd är blockad i delar av Europa, kraftigt kontrollerad osv, känsligt ämne, men hoppas kunna ställa frågan iallafall:

Skulle ni säga att det är många eller få som tror på att gubben fick hiv, icke passade in p.g.a. detta och således slussades iväg mot södra Europa och överlevde där tills typ 2010 (vissa säger aids, andra 2006), är detta en antagen fråga eller helt dementerat?

Ska sätta mig in mer, har grymma böcker som säkert nämnts här, bara en stilla undran, börjar skrapa på ytan...

Det är ytterst få som tror att "gubben" fick hiv. De som torgför detta på regelbunden basis (samt annan kränkande skit om OP och mordet) borde dras inför domstol, förtal är det minsta de kommer/borde åka dit för. Varför de år ut och år in envisas med att pissa på Palme och desinformera om mordet är delvis en gåta. Dock går det tämligen fort att inse, att dessa inte har alla hästar hemma; tämligen sorgliga och trasiga individer som befinner sig i olika slags utanförskap. Tyvärr har de ett mindre apberg som applåderar dem, dock härstammar de inte från samhällets gräddhylla, för att uttrycka saken diplomatiskt. Alltid något.
Citera
2024-10-16, 22:11
Medlem
"I samband med beslag hos ”Ö” hittade tullkriminalen stora mängder vapen och ammunition – bland annat en patron (alltså en icke avskjuten kula med hylsan kvar) som visade sig vara av samma typ som de rätt ovanliga kulorna som hittats på Sveavägen efter Palmemordet, nämligen Winchester-Western .357 Magnum, metal-piercing."

"Jag reagerade över denna Palmepatron. Och jag var inte ensam om det. En laborator på FOA (Försvarets Forskningsanstalt), Bo Janzon, som analyserat viss ammunition åt smuggelutredarna hade i en skriftlig rapport gjort en tydlig markering om just det fyndet.

För Janzon var det ett känt faktum att magnumrevolvrar inte har något stort legalt användningsområde i Sverige. Vapnet används varken av polis eller militär och givetvis inte heller i jakt. I princip förekommer tillåtet bruk av magnumrevolvrar bara i samband med tävlingsskytte. Och i sådana sammanhang
finns det inget behov av just den här speciella sortens magnumkulor, ”metal-piercing”, "

https://gunnarwall.wordpress.com/2024/07/04/dansk-podcast-avslojar-nyheter-om-palmesparet-som-forsvann-os-beslagtagna-magnumpatron/
Citera
2024-10-16, 22:37
Medlem
Lebels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah

Rättsläkaren Kari Ormstad visade obduktionsbilderna för kommissionen 1995 (även de följande sidorna är läsvärda). Bilderna är inte offentliga, men Ormstads beskrivning av dem är.

Enligt Claes Hedberg är de närvarande med i konspirationen.

Palme gick på kontroller hos doktor Elias Bengtsson (1918 - 1997) på Roslagstulls sjukhus. Orsaken var en latent interstitiell nefrit (ej akut). Palme var fullt frisk vid tiden för sin död. Han var 59 år, hade hyfsad kondition och hade slutat röka flera år tidigare. Screeningen vid obduktionen var blank.

Ormstad och kommissionen diskuterar även GM:s längd med utgångspunkt i skottkanalen och vittnesuppgifterna. Fyra personer (som föreställer tre olika GM och Palme) kan lätt göra samma experiment. Palme var 175 cm lång (enligt obduktionsprotokollet). Låt GM1 vara 170 cm, GM2 180 cm och GM3 190 cm lång. Med ingångshålet 140 cm från fotsulan, utgångshålet 137 cm från fotsulan, nio graders lutning på skottkanalen, den vänstra handen på Palmes vänstra axel och mynningen 30 cm från ryggen (10 - 30 cm enligt undersökningen av krutstänken på kläderna). Det blir mycket obekvämt för GM1, obekvämt för GM2 och bekvämt för GM3.

En användare invände att skottavståndet kan ha varit större (eftersom Bundeskriminalamt i Västtyskland använde en tre tums pipa vid undersökningen och mordvapnet hade minst fyra tums pipa på grund av frånvaron av uppsvampning av kulornas bas). Även om skottavståndet var något större kvarstår faktum att vittnet Inge Mårelius såg att GM hade sin vänstra hand på Palmes vänstra axel. Vittnet Anders Björkman (som var närmare tio meter bakom GM och paret Palme och själv är vänsterhänt) såg inte att GM hade sin högra hand på Palmes högra axel. Björkman såg att GM höjde sin högra hand (Björkman såg inte vapnet).

Andra vanliga myter är att Hans Holmér och hans dåvarande älskarinna (polisen Åsa Kylén) var i Stockholm och inte i Borlänge, att polismannen Rolf Dahlgren var Holmérs chaufför under mordkvällen, att de upphittade kulorna var falska, att GM flydde Luntmakargatan norrut, att skottordningen var omvänd och att vittnena Anders Delsborn och Anders Björkman såg att GM samtalade med paret Palme.

Handlingar visar att Holmér betalade rummet i Borlänge (och att rätt receptionist signerade notan), att Dahlgren slutade som Holmérs chaufför i januari 1986 (och arbetade med ungdomsgäng i tunnelbanan), att kommissarie Lange såg en hinna av human fettvävnad på blydelen av "Olof-kulan" som inte fanns på "Lisbeth-kulan" (eftersom den kulan inte passerade genom en kropp) den 3 mars (före rengöringen av kulorna den 5 mars) och att vittnena Hans Johansson och Lars Jeppsson avvisade (i förhören 1986 och rättegångarna 1989) att GM flydde Luntmakargatan norrut.

Lisbeth uppgav den 1 mars att hon kände smärtan efter andra skottet. Varför måste du läsa detta på Flashback? Därför att journalister ofta har svårt att läsa förhör (inte minst har de svårt att jämföra förhör). Ett vanligt misstag är att händelse A hände före händelse B bara för att vittnets utsaga (eller ett referat av vittnets utsaga) nämner A och B i den ordningen.

I Dagens Ekos intervju den 1 mars och förhöret den 3 mars påpekade Delsborn och Björkman att de bara fick intrycket att GM och paret Palme var ett sällskap under sekunderna före skotten och därför kunde ha samtalat med varandra.
Senast redigerad av Lebel 2024-10-16 kl. 22:41.
Citera
2024-10-16, 23:02
Medlem
The ammunition was old - not manufactured in 1984/85 - older than that.
Go look at the ammunition Svanberg had for his S&W - it matches what you are looking for!
USA military grade.

I would bet Svanberg test fired his weapon out at the summer house. Run a metal detector out there and find some.

Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
"I samband med beslag hos ”Ö” hittade tullkriminalen stora mängder vapen och ammunition – bland annat en patron (alltså en icke avskjuten kula med hylsan kvar) som visade sig vara av samma typ som de rätt ovanliga kulorna som hittats på Sveavägen efter Palmemordet, nämligen Winchester-Western .357 Magnum, metal-piercing."

"Jag reagerade över denna Palmepatron. Och jag var inte ensam om det. En laborator på FOA (Försvarets Forskningsanstalt), Bo Janzon, som analyserat viss ammunition åt smuggelutredarna hade i en skriftlig rapport gjort en tydlig markering om just det fyndet.

För Janzon var det ett känt faktum att magnumrevolvrar inte har något stort legalt användningsområde i Sverige. Vapnet används varken av polis eller militär och givetvis inte heller i jakt. I princip förekommer tillåtet bruk av magnumrevolvrar bara i samband med tävlingsskytte. Och i sådana sammanhang
finns det inget behov av just den här speciella sortens magnumkulor, ”metal-piercing”, "

https://gunnarwall.wordpress.com/2024/07/04/dansk-podcast-avslojar-nyheter-om-palmesparet-som-forsvann-os-beslagtagna-magnumpatron/
Citera
2024-10-17, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Packetipiketen

"Det finns tre platser där Dahlén-gänget kan ha delat upp sig: (a) Sturehof dvs att ena halvan lämnar tidigare än den andra, (b) vid bankomaten på Kungsgatan eller (c) godisaffären som också låg på Kungsgatan.

E1096-06 uppger i förhör:
"Hela sällskapet lämnade restaurangen samtidigt och promenerade Kungsgatan upp i riktning mot Sveavägen. Hon säger att under promenaden, så delade gänget på sig, så att det blev två grupper."
https://wpu.nu/wiki/Uppslag:E1096-06

Då verkar det som om vi kan lägga (a) åt sidan till förmån för (b) eller (c). Det finns ingen information i materialet som gör det möjligt för oss att säga exakt när delningen skedde, men det kanske heller inte spelar så jättestor roll om det är vid (b) eller (c) eftersom tidsskillnaden ändå blir förhållandevis liten. Annat vore det om ena halvan satt kvar på Sturehof efter att den andra gått, för i så fall kunde ju tidsskillnaden ha blivit ganska betydande. Men de lämnade alltså Sturehof i samlad tropp.

Men hur kan vi dra slutsatsen att tidsskillnaden måste vara liten mellan gängen.

Varför kan den inte hypotetiskt vara stor?

Fulla människor kan vara väldigt omständiga, inte ha koll på var dom har pengar osv. Tänker nu på besöket i godisbutiken.

Kan vi vara säkra på att det inte är säg 5 min mellan gängen?
Citera
2024-10-17, 00:24
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Det är ytterst få som tror att "gubben" fick hiv. De som torgför detta på regelbunden basis (samt annan kränkande skit om OP och mordet) borde dras inför domstol, förtal är det minsta de kommer/borde åka dit för. Varför de år ut och år in envisas med att pissa på Palme och desinformera om mordet är delvis en gåta. Dock går det tämligen fort att inse, att dessa inte har alla hästar hemma; tämligen sorgliga och trasiga individer som befinner sig i olika slags utanförskap. Tyvärr har de ett mindre apberg som applåderar dem, dock härstammar de inte från samhällets gräddhylla, för att uttrycka saken diplomatiskt. Alltid något.

Nja, förtal hit och dit. Palme var en offentlig maktperson. Om folk ”förtalar” honom, well, karma säger jag. Folk som stryker Palme medhårs är inte gräddhyllan heller. Makten ska tåla, precis som vi andra någonstans ska tåla att de har makten och fattar beslut över våra huvuden. HIV hade han nog inte, nej. Idén om löntagarfonder får mig dock att undra om han inte hade långt framskriden syfilis.
Senast redigerad av DrComfort 2024-10-17 kl. 00:29.
Citera
2024-10-17, 00:36
Medlem
DrComforts avatar
En jävla massa spår hit och dit och ensamma gärningsman. Bland polis, journalister och privatspanare är det väldigt tunt angående vapenaffärerna. Varför? Möjligheten att Palme dog som en simpel vapenhandlare och mutkolv, är det känsligt för typ alla?
Citera
2024-10-17, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer

Kan Ö varit med i SB?

Vad var det man hitta hemma hos honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in