2024-10-16, 14:09
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reflective
Det ena har inte med det andra att göra.
Det är smärtsamt men inte konstigt att utsatta kvinnor väljer att ta pengarna framför en förnedrande rättegång dom på förhand vet har liten chans att vinna (eller i korrupta länder med säkerhet vet dom kommer förlora). I synnerhet i situationer där förbrytaren kan förväntas ha stort samhällsstöd. Kvinnor i missbruk och prostitution är nog särskilt drabbade.
Citera
2024-10-16, 14:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Skulle inte bli förvånad om det blir vilda spekulationer om en sammansvärjning mot Mbappé:

Varför skulle Mbappé ta sig ända till Stocholm för att slå runt med en massa tjejer? Han skulle lika gärna kunna göra det i Madrid eller hemma i Frankrike. Och som Expressen beskriver det i en artikel i dagens tidning så är det inte alldeles ovanligt att svenska tjejer flygs ned till kontinenten för fester med fotbollstjärnor.

Så varför kom han till Stockholm? Eget initiativ eller lockad till landet som har världens kanske strängaste syn på vad som är våldtäkt?

Det enda skulle kunna kunna va då att folk tvingas lämna ifrån sig sina mobiler?
Leonardo di Caprio gillar inte att bli fotad när han är ute på klubbar, men blir det hela tiden.
Tror inte många ställen kan förbjuda alla gäster att lämna ifrån sig sina mobiler.
Varför ville han inte synas på bild i Sverige?
Citera
2024-10-16, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Helt klart bara en tjej som ser lätta pengar… smärtar mig som kvinna att ens tänka så men…

Hur kan det vara så klart? Har du svårt att se din lilla gulliga mulattgosse göra något sådant? Du verkar vara ett riktigt luder.
Citera
2024-10-16, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det är en viss typ av tjejer, för det är i samma ålder som seriösa tjejer studerar på universitetet. Jag tror också de har föräldrar och andra anhöriga som inte förbjuder dem att leva så. Det blir som en subkultur.
Javisst är det så. Tippar totalt några tusen kvinnor som jag kallar kändispatrask. De är ”alltid redo” om ”storheter” som Mbappé närmar sig.
Kriterier:
1. Wannabesyndrom
2. Avsaknad av impulskontroll
3. Materiella prioriteringar
4. Svag självrespekt
5. Intellektuellt omogen/obegåvad
Citera
2024-10-16, 14:24
Medlem
Ja var om inte averige finns dessa kvinnor som vill ha lätt väg.
Citera
2024-10-16, 14:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av claan719
Vilken övrig bevisning pratar du om ?
Det är inget bevis för våldtäkt att en tjej har sperma eller blod i trosorna.
Räcker inte alls långt det du nämner.

Precis, i så fall skulle arbetet son hotellstäderska vara väldigt lönsamt.

Vem vet, kanske hotellstäderskan som haft tillgång till hans DNA har totalt ihop något.
Citera
2024-10-16, 14:28
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammanmedbollar
Om det visar sig att hon har skador i underlivet och att hans säd finns där inne så antar jag att du inte försvarar svinet?

Om man är tvärsäker på att en kvinna som man inte har en aning om vem det är ljuger så är man nog beredd att försvara Mbappe in i döden, även om hon skulle vara blåslagen.
Citera
2024-10-16, 14:30
Medlem
Blaskas avatar
Tror tyvärr detta handlar om en brud som vill få uppmärksamhet och tjäna enkla pengar. Väldigt lätt sätt att bli känd på!
Citera
2024-10-16, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av claan719
Vilken övrig bevisning pratar du om ?
Det är inget bevis för våldtäkt att en tjej har sperma eller blod i trosorna.
Räcker inte alls långt det du nämner.

Från tidningen
https://www.leparisien.fr/sports/football/direct-affaire-mbappe-suivez-les-dernieres-informations-sur-lenquete-16-10-2024-IKZXAOM5CJC6VCC4OAXX WO5HIU.php

"Sedan #MeToo-rörelsen och den 1 juli 2018 har Sverige antagit mycket specifik lagstiftning kring samtycke.

För offret finns det inte längre något behov av att bevisa att hon blivit hotad, att hennes angripare misshandlat henne eller att hon var i en svag ställning på grund av alkohol, det räcker med att uttrycka att hon inte "fritt" deltog i agera. Det är upp till den åtalade att förklara vad som fick honom eller henne att tro att hans eller hennes partner samtyckte.

Två år efter införandet av den här ”samtyckeslagen” noterades en 75-procentig ökning av fällande domar för våldtäkt, enligt en studie från Brottsförebyggande rådet."
Citera
2024-10-16, 14:34
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matarakka
Javisst är det så. Tippar totalt några tusen kvinnor som jag kallar kändispatrask. De är ”alltid redo” om ”storheter” som Mbappé närmar sig.
Kriterier:
1. Wannabesyndrom
2. Avsaknad av impulskontroll
3. Materiella prioriteringar
4. Svag självrespekt
5. Intellektuellt omogen/obegåvad
6. Påhejad utav feministmedia, det är vår tur nu, You go girl!
7. Jag gör vad jag vill, det är min kropp!
8. Ingen status direkt, men ändå slynkändis!
9. Mellan 20 & 25 år, hoe phase, la vida loca!
Senast redigerad av Wayahead 2024-10-16 kl. 14:38.
Citera
2024-10-16, 14:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Vet inte vad lagen säger, men är inte hotell skyldiga att lämna ut övervakningsfilmer i brottmål?

Och även om det inte skulle vara så så skulle hotellets rykte få sig en törn. Speciellt om Mbappé skulle bli dömd. Gäster som är måna om sin säkerhet skulle kanske tänka sig för en extra gång.

Jo, men tror ärligt talat att hotellet skiter i lagen om de kan tjäna pengar...de tänker i första hand på sin verksamhet...
Citera
2024-10-16, 14:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bromsback
Vem undersöker hotellets ev inblandning i brottet, våldtäkt/bedrägeri.

Bra fråga, jag har hört ifrån olika källor att det har hänt mycket skumt på just Bank Hotell (bakom stängda dörrar) vem äger detta hotell egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in