2024-10-16, 13:22
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Nej, inte alla vi kvinnor.

Jag börjar bli jävligt trött på alla tjejer/kvinnor som super sig redlösa, följer med främmande män hem eller till hotellrum och som knappt minns nåt av natten men sen anmäler killen för våldtäkt. Det finns förvisso många äckliga våldtäktsmän där ute, men att inte ta sitt ansvar gentemot sig själv utan istället tycka att allt är andras fel är så tröttsamt.
Speciellt idag när det finns att läsa på nätet om vad som kan hända så kan man lägga energin på att använda hjärnan innan man som tjej följer med ex ett gäng afrikaner/araber till nåt hotellrum. Istf att senare slösa energi och skattemedel på våldtäktsanklagelser.
Tjejer över 15 år borde förstå detta.

Angående anklagelserna mot Mbappé är det ju ganska uppenbart att det handlar om en som är ute efter pengar och uppmärksamhet. Även om såna stjärnor förväntar sig att få allt de pekar på behöver de knappast våldta någon.
Och om det nu skett på hotellrummet, vad förväntade sig kvinnan skulle ske där då?
Kvinna+man+hotellrum = något uppenbart för alla med en hjärna.

Nej, jag förstår att inte "alla" kvinnor är sådana - ville bara dra det till sin spets för effekt.

Resten du skriver håller jag med varenda stavelse om - bra rutet!
Citera
2024-10-16, 13:22
Medlem
COYBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Konstigt att vänta två dagar med att anmäla en våldtäkt.
Min gissning att hon vaknade upp med smärtor dagen efter i den kroppsöppning som penetrerats. När det inte blivit bättre på lördagen, kanske värre, så sökte hon vård. På sjukhuset ställdes frågor om vad som hänt, när sjukvårdspersonalen får nys om att det inträffat ett par saker som hon inte var helt med på så uppmanas hon att anmäla. Typ: "Vi skulle ha vanligt sex men då tryckte han in en fjärrkontroll i röven på mig. Jag sa nej men han fortsatte, och nu kan jag inte sitta ned utan smärtor."
Citera
2024-10-16, 13:27
Bannlyst
Från Aftonbladet..” Kylian Mbappés advokat säger i en intervju att de välkomnar utredningen.
– Det finns 10 000 kameror på ett hotell, om det skulle vara han som är misstänkt, skulle det visa sig. Det finns liknande fall ,med idrottare som befunnit sig utomlands och där kameror har fångat upp exakt vad de gjort och inte gjort, säger advokaten”

Tror hon att ett svenskt hotell har 10.000 övervakningskameror 🤣🤣🤣
Hittar han ingen bättre advokat?
Citera
2024-10-16, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Har också svårt att tro det. En snygg vältränad fotbollsstjärna. Bara en snygg vältränad hockeystjärna kan väl slå det

Skämt åsido så kan han få nästan vilken tjej som helst, inkl svenska tjejer. Och även om han skulle vara maktgalen så är han nog inte så korkad att våldta någon och sätta sin karriär på spel.

Mtp hur det ser ut i landet - med anklagelser till höger och vänster och stupfulla tjejer som följer med främmande killar till hotellrum och som inte minns så mycket av natten men lik förbannat vet att det är våldtäkt - är det mer troligt att nån golddigger är i farten

Ja, det där är ett ytterst intressant fenomen - de minns ingenting för att de var dyngfulla och drogade, men nog minns de den lilla detaljen att de absolut INTE sagt ja till att nuppa, lite.
Citera
2024-10-16, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrandiosaMexicana
Mbappe har givetvis inte våldtagit någon. Qatar ägda PSG är skyldig honom 500-700 miljoner kr. Gör allt för smutskasta honom nu. Dåren valde helt fel land att besöka lättaste landet att bli svartmålad såhär i.

Och hur skulle detta hindra UEFA/FIFA att tvinga PSG att betala ut dessa penningar till Mbappé?
Citera
2024-10-16, 13:30
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
När kan vi få reda på vem kvinnan är?

I bästa fall när åtal väcks. Men det finns för många skvallerkärringar i administrationen så det dröjer nog inte länge. Stackars tjej.
Citera
2024-10-16, 13:30
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Så är det inte alls. Däremot är det fullt av folk här som ljuger om det för att ni av någon anledning känner er kränkta över att ni behöver samtycke för sex.

Snälla, det finns en anledning att Sveriges lagstiftning är väldigt extrem internationellt. Kvinnan kan i efterhand säga att hon inte gav samtycke, det är alltså omvänd bevisbörda. Mannen måste då bevisa att han är oskyldig.

Förstår du inte det faktumet är du antingen korkad eller oärlig.
Citera
2024-10-16, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
Det svenska rättssystemet fungerar inte så. Dra tillbaka anmälan, kom igen liksom

Nej, men man kan efter överenskommelse med Mbappés stab/advokat, ändra sitt ursprungliga vittnesmål och säga till åklagaren/polisen att man då ljög - finns många som skulle göra detta för xx antal miljoner...
Citera
2024-10-16, 13:35
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greatgargamel
Det kan tyvärr vara så som någon annan belyst tidigare att Bank hotel är så mån om sina internationella gäster att de undanhåller bevismaterial..det händer mycket sjuka saker på hotell i Sverige där det festas på detta sätt..droger och prostituerade är mer regel än undantag…
Vet inte vad lagen säger, men är inte hotell skyldiga att lämna ut övervakningsfilmer i brottmål?

Och även om det inte skulle vara så så skulle hotellets rykte få sig en törn. Speciellt om Mbappé skulle bli dömd. Gäster som är måna om sin säkerhet skulle kanske tänka sig för en extra gång.
Citera
2024-10-16, 13:36
Medlem
Hoppas Mbappe-stabben medior för förtal.
Citera
2024-10-16, 13:37
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibululan
Från Aftonbladet..” Kylian Mbappés advokat säger i en intervju att de välkomnar utredningen.
– Det finns 10 000 kameror på ett hotell, om det skulle vara han som är misstänkt, skulle det visa sig. Det finns liknande fall ,med idrottare som befunnit sig utomlands och där kameror har fångat upp exakt vad de gjort och inte gjort, säger advokaten”

Tror hon att ett svenskt hotell har 10.000 övervakningskameror 🤣🤣🤣
Hittar han ingen bättre advokat?
Hon verkar rätt oseriös. Möjligt att hon har koll på hur det är i Frankrike eller Spanien.
Men det lär bli en obehaglig överraskning när hon kommer i kontakt med svenska förhållanden på riktigt.
Citera
2024-10-16, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Hur känns det för sporttöntarna här på flashback att supporta en våldtäkts-apman med sitt hjärndöda intresse

Skaffa en hobby bitches

Jag är en av "sportnördarna", men supportar Mbappé för att jag anser detta lukta uppenbar scam och falsk tillvitelse. Hatar Real Madrid och negrer så där har jag ingen vurm. Vill ändå inte att han såsom varandes man få skaka galler för något han inte gjort, särskilt inte sexuellt övergrepp och/eller våldtäkt - det är en oerhörd dom att få på sig. Värre än mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in