2024-10-16, 05:09
  #467569
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russophobia
NRN.
No Russophobia News.

MI - 28 NM. Rapoteringsnamn Havoc som NRN tidigare skrev om i ett tidigare inlägg.

Är då den femte generationens ryska attackhelikopter med en startvikt på 11,500 kg och kan bära en bomb raket missillast upp till 2,300 kg och huvudbeväpningen består av den nya 30x165 mm Sjipunov 2A -72 automatkanonen som även Kamov KA - 50 bär med sig och som då ersatt den gamla 2A - 42 som var exakt samma som BNP - 2 BMD - 2 -3 BTR - 90 är beväpnade med.

Helikoptrarna av de senaste NM modellerna är även då utrustade med det nya hjälmsystemet och lågradarsystem och lite extra speciell och hemlig utrustning.

Nej men fy vad primitivt. Lika bra att tiga va?
Citera
2024-10-16, 05:15
  #467570
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flogistoneter
Man vill undvika en utvidgning av konflikten. Skulle man slå ut fronten med lättare kärnvapen finns risk att Biden får en knäpp och startar krig.

Varför bedriver Ryssarna hybridkrigsföring i Europa om de vill undvika meskalering? Ett felsteg från ryssen och de befinner sig i krig med NATO.
Citera
2024-10-16, 06:46
  #467571
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Har är definitivt inte ett skämt.
Han är inte bara en stordrömmare om Mother russia, han är försupen och har en och annan skruv lös.
Det kan vara överdrivet men när wagner närmaste sig Moskva sas det att Putin och alla höjdare flydde hals över huvud medans Han stannade kvar och söp ner sig.
Har inte detta kriget lärt oss åtminstone att skruvade ryssar är jävligt farliga?

Medvedev gör bara som Putin säger åt honom att göra. Allt som kommer från den mannen är godkänt av Putin.
Citera
2024-10-16, 06:58
  #467572
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Om jag inte går in på historien om varför ryssarna gick in för att befria de rysktalande i Ukraina - så kan jag bara säga att Ukraina bombade de rysktalande i Donbass i 8 år. Det var i huvudsak detta som Putin ville ha slut på.

Han kunde dragit tillbaka sina trupper från Donbas så hade det varit slut där och då.
Citera
2024-10-16, 07:01
  #467573
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Nordkoreanerna lär ha får ID kort utfärdade i en rysk federation. Så smidigt.

3000soldater totalt som ska användas i köttvågor. Det kommer räcka i några dagar.

Kanske kriget inte bara leder till att Ryssland kollapsar, med lite tur kollapsar Nordkorea också i farten.

https://x.com/igorsushko/status/1846084210957877290

USA borde skicka dit en hangarfartygsgrupp (svarta havet) och sedan hävdar man att det inte alls är Amerikanare utan en flotta från en länge förlorad Ukrainsk enklav utanför Bahamas.
Citera
2024-10-16, 07:16
  #467574
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapsillen
Tyvärr straffar väl Nordkorea hela släkten om en hoppar av, men det kanske är svårare att kontrollera när dom varit i Ryssland och vänt. Det kanske är det som är planen.

Frågan är väl hur mycket empati/sympati och humanism man besitter efter att ha vuxit upp i NK.
Citera
2024-10-16, 07:27
  #467575
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Han kunde dragit tillbaka sina trupper från Donbas så hade det varit slut där och då.

Det hade inte varit slut, utan inbördeskriget hade fortsatt.

Eller menar du att Ukraina skulle ha genomfört en etnisk rensning i Donbass?
Citera
2024-10-16, 07:29
  #467576
Medlem
StigEngstroms avatar
Gud vad smidigt för Rocketman.
Inte en enda nordkoreansk soldat dödad i strid, dock en jävla massa från Burjatien!
Citera
2024-10-16, 07:35
  #467577
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Knepigt krig det här, Putin skriver regelboken om vilka som får kriga på motståndarsidan och vilka vapen de får använda och vart de får skjuta medans han själv utan problem drar in alla sina kompisar i kriget utan att blinka.

Nordkorea har dessutom en enorm armé och de har byggt upp ett enormt lager av ammunition och vapen under alla år då de verkligen vill ha krig. Nackdelen med grabbarna är väl att de gärna ser sin möjlighet att fly landet nu när de kanske får chansen att komma utanför landets gränser. Vi kommer nog se ett flertal desertera från NK.

Det bästa hade varit att göra parkeringsplats av både ryssland och nordkorea.
Citera
2024-10-16, 07:36
  #467578
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Det hade inte varit slut, utan inbördeskriget hade fortsatt.

Eller menar du att Ukraina skulle ha genomfört en etnisk rensning i Donbass?

Varför skulle de genomfört en etnisk rensning i Donbas? Inget tydde på det, varekn innan eller efter Ryssarna startade kriget 2014.
Citera
2024-10-16, 07:39
  #467579
Medlem
Från verkligheten:
1 450 ockupanter och 30 BBM drogs tillbaka från Försvarsmakten på en dag
Iryna Balachuk – onsdagen den 16 oktober 2024, 08:20

"Ukrainas försvarsstyrkor fortsätter att orsaka förluster mot angriparlandet Ryssland - bara under den senaste dagen neutraliserade de 1 450 inkräktare, brände 9 stridsvagnar, 29 artillerisystem och 30 BBM."

Källa: Generalstab för Ukrainas väpnade styrkor på Facebook

Detaljer: De totala stridsförlusterna för ryssarna från 24.02.22 till 16.10.24 uppgick ungefär till:

personal - cirka 672 850 (+1 450) personer,
tankar – 8 997 (+9) enheter,
bepansrade stridsfordon – 17 969 (+30) enheter,
artillerisystem – 19 459 (+29) enheter,
RSZV – 1 231 (+0) enheter,
luftvärnsutrustning - 978 (+0) enheter,
flygplan – 369(+0) enheter,
helikoptrar – 329 (+0) enheter,
UAV på operativ-taktisk nivå - 17 050 (+31) enheter,
kryssningsmissiler – 2 620 (+0) enheter,
fartyg/båtar – 28 (+0) enheter,
ubåtar – 1 (+0) enheter,
fordonsutrustning och tankbilar – 26 732 (+78) enheter,
av specialutrustning - 3 441 (+0) enheter.
Uppgifterna håller på att verifieras.

Rysslands förluster i kriget

https://www.pravda.com.ua/news/2024/10/16/7479891/

Den ryska katastrofen fortsätter.
Citera
2024-10-16, 07:40
  #467580
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honkenbonken
‘Elite’ Ukrainian troops surrendering in Kursk Region – Chechen commander
Despite Kiev’s efforts to maintain morale, many members of their nationalist units can no longer fight, Apty Alaudinov has said
Many members of the ‘elite’ Ukrainian units that invaded Russia’s Kursk Region surrender because they are no longer able to fight and want to stay alive, Major-General Apty Alaudinov, commander of the Akhmat Special Forces from Russia’s Chechen Republic, has said.

https://www.rt.com/russia/605755-elite-ukrainian-troops-surrender-kursk/

RT Klart det är sant då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in