2024-10-15, 19:53
  #467485
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
De ska alltså användas i Kursk? Tillåt mig hånle…


Här kommer mer info..

https://omni.se/uppgift-18-nordkoreaner-deserterade-i-ukraina/a/0V3q8o
Citera
2024-10-15, 19:57
  #467486
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Varför stavar du Krustjev så jävla märkligt?

Det tog mig säkert 5 minuter av googlande innan jag fattade vem du menade.

Viktigare nog är kanske att tänka på varför vi andra fortfarande talar om dom här gamla kommunistdiktatorerna och all skit och elände dom ställt till med här i världen.

(Jag för min del kommer alltid att ha en varm plats i mitt hjärta för Brezhnev och hans ögonbryn)
Citera
2024-10-15, 19:58
  #467487
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Här kommer mer info..

https://omni.se/uppgift-18-nordkoreaner-deserterade-i-ukraina/a/0V3q8o

Citat:
Varför de deserterade är ännu oklart, och den ryska armén uppges nu söka efter dem.
– Samtidigt försöker ryssarna dölja detta för sina befälhavare, säger en källa.

https://suspilne.media/858583-vijskovi-kndr-vze-tikaut-z-pozicij-na-kordoni-iz-branskou-ta-kurskou-oblastami-dzerela/

En gissning är väl de var hungriga, helt enkelt.
Citera
2024-10-15, 20:08
  #467488
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Detta är det kluriga med krigsföring mot Rössland.
Det första året går det alltid åt helvete för då lyser landets inkompetens igenom.
Då kastar man kroppar mot fienden medans krigsmaskineriet startar och man försöker lösa alla enorma brister.
Och så är väl lite fallet nu också.
Säger inte att Ryssland vinner eller gör bra ifrån sig men dom har ju klart blivit mer effektiva nu än första krigsåret.
Sen hur landet som helt och hållet gått över till krigsindustri ska överleva en fred utan att kollapa, det får genierna i Kreml svara på.

Det får man handskas med senare..

Putin & co har ju satsat allt de har, samt pantsätter landet för att få till något som man kan sälja som en "vinst". Finns en beslutsamhet där..

Det är skillnaden gentemot väst, som i värsta fall kan sägas vara snåla. I andra fall otillräckliga, och i få gånger adekvata. Genom allt dock sena, som nr 2 på bollen, och vem skall betala ?

Nu håller ju väst på att "rampa upp" produktionen. I början utav 2025 så kommer det att börja märkas, 2026-27 är det i mera full swing. Låt oss hoppas på två saker :

-Mindre gnällande om vem tar notan. Låt ryssarna ta den. "If you break it, you pay it !"
-Att Harris vinner valet, det ger mer förutsägbarhet.
Citera
2024-10-15, 20:39
  #467489
Avstängd
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
https://suspilne.media/858583-vijskovi-kndr-vze-tikaut-z-pozicij-na-kordoni-iz-branskou-ta-kurskou-oblastami-dzerela/

En gissning är väl de var hungriga, helt enkelt.
En annan gissning är att dom fattade att dom inte längre var i nordkorea...
Citera
2024-10-15, 20:42
  #467490
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Ukrainarna kanske kan göra en fuling?

Ett års tjänstgöring i ukrainska armén ger automatiskt uppehållstillstånd i Sydkorea.

😁

Nordkoreaner som flyttar till Sydkorea får ju medborgarskap på direkten.
Citera
2024-10-15, 20:47
  #467491
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Russophobia
NRN.
No Russophobia News.

Rotary - wing Aircraft in Action.

The grew of the MI - 28 NM destoyed the personnel and equipment of the ukrayinian armed forces in the border area of the Kursk region.
Sure pal men länka gärna.
Citera
2024-10-15, 20:50
  #467492
Medlem
Slakten av orcher fortsätter i Toretsk.

In Toretsk, not a single building remains intact. Soldiers of the 4th Battalion, 101st Brigade of the General Staff are searching through the ruins for Russian assault forces and target them with FPV drones

https://t.me/noel_reports/18862
Citera
2024-10-15, 20:52
  #467493
Medlem
Ha ha

18 North Korean soldiers have reportedly fled from positions near the Ukrainian border with Russia’s Bryansk and Kursk regions, according to Ukrainian intelligence sources. Russian forces are now searching for the deserters, while trying to hide the incident from higher command.

https://t.me/noel_reports/18867
Citera
2024-10-15, 20:53
  #467494
Medlem
An attack by units of the Russian 79th Guards Motorized Rifle Brigade was repelled north of Zhuravlivka, Belgorod region. In total, 3 BMPs were destroyed. Some weeks ago, skirmishes in and around this border town were reported

https://t.me/noel_reports/18868
Citera
2024-10-15, 20:53
  #467495
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chamdar
Vete fan om de inte söker sig till Sydkorea, snacka om prestigeförlust för nk då. Han skickar hjälp till Ryssland och resultatet blir en jäkla massa avhoppare till Sydkorea
Tyvärr straffar väl Nordkorea hela släkten om en hoppar av, men det kanske är svårare att kontrollera när dom varit i Ryssland och vänt. Det kanske är det som är planen.
Citera
2024-10-15, 20:55
  #467496
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Viktigare nog är kanske att tänka på varför vi andra fortfarande talar om dom här gamla kommunistdiktatorerna och all skit och elände dom ställt till med här i världen.

(Jag för min del kommer alltid att ha en varm plats i mitt hjärta för Brezhnev och hans ögonbryn)
Haha:
Nästa par ut är Vladimir Putin och Kim jung-un 👍

Säker på att nästa massmördare att dra löje över är Sovjets reinkarnade diktator Vladimir "Gollum look-alike" Putin när han förlorat både kriget och huvudet för sina obeskrivliga grymheter i Ukraina.


Emotser en kollaps (inom ett år?) av det nationalistiskt uppblåsta och förljugna Ryssland 🤬
__________________
Senast redigerad av Taggad 2024-10-15 kl. 21:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in