2024-10-15, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Dessa barn kan behöva allt skydd de man få så klart. Men Dumpen verkar mer intresserade av att få fram nån de kan kalla gädda och det får kosta vad det vill. Det kommer inte hjälpa dessa trasiga barn.

En till kanske haltande jämförelse. Ett ställe, en marknadsplats för droger, där det finns en förövare (säljaren) och ett offer (köparen). Om man nu vill hjälpa offret så går man ju inte på säljare, som KANSKE säljer, man försöker ju få offret att må bättre och som följd sluta söka sig till den sortens miljö.

Sveriges narkotikapolitik lämnar mycket att önska men polisen sätter inte dit nån som kanske säljer droger. Socialtjänsten som i den jämförelse är Dumpen försöker inte ”skamma” eventuella drogförsäljare.

Jag kan bara dra slutsatsen att Dumpen finns för att behandla Patriks o Saras trauman och för att ge dem sysselsättning. Det kan väl vara okej då länge de inte förstör livet för ev oskyldiga gäddors barn eller anhöriga.

Sen är ju mobbar och pöbel nåt jag har jävligt svårt för.
Jag håller inte med om din jämförelse.
Om det var fula "gubbar" som försökte locka till sig barn i mataffären, torget, utan för idrottshallen osv med godis /pengar så är det av intresse att konfrontera dessa även om chansen är låg att något barn hänger med den fula gubben.
Citera
2024-10-15, 15:52
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regislator
1.Deras metoder har ju lyft problemet oändligt mycket mer än någon media eller barnrättsorganisation tidigare lyckats göra i det här landet.

2. De har medverkat till att förövare dömts.

3. De har bidragit till att familjemedlemmar själva får välja om de vil leva med en patologisk lögnare till pedofil (ett val de inte hade innan avslöjandet).

4.De har bevisligen spridit en rädsla bland potentiella förövare vilket med all sannolikhet i någon grad minskat antalet sexbrott mot barn via nätet.

5. De bekostar behandling för drabbade barn.
https://www.facebook.com/groups/776883263665426/permalink/1166330854720663/

Vad har du själv gjort?
Du radar upp massa punkter som jag tror många absolut inte håller med om och sen frågar du vad nån har gjort.

Att de fört ämnet på tapeten kan jag hålla med om, men om det vara intentionen, så borde de ju byta spår. Dom det är nu bidrar de snarare till inflation och den tyngd detta ämne haft börjar avta.

Ang punkt 3. Det hade de kunnat få på annat sätt än tillsammans med svenska folket.

4. Varför i hela världen tror du det? Tror du dödsstraff är effektivt också? Förövarna, de värsta håller nog inte till på clearnet i huvudtaget. Iaf sedan dumpens intåg, tror du att det gynnar barnen i det stora hela?

Man ska kunna visa jävligt bra bevis på att man gör en väldigt stor nytta, om man som dumpen gör, tar lagen i egna händer och står för underhållningen för en stor del av svenska folket.
Citera
2024-10-15, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Jag håller inte med om din jämförelse.
Om det var fula "gubbar" som försökte locka till sig barn i mataffären, torget, utan för idrottshallen osv med godis /pengar så är det av intresse att konfrontera dessa även om chansen är låg att något barn hänger med den fula gubben.
Fast det var ju du som skrev att KIK besöks av trasiga barn. Det kan väl inte jämföras med torget eller ishallen. Vi är ju överens om att inga sunda barn använder Kik?
Citera
2024-10-15, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Det finns absolut ett problem med att trasiga barn och ungdomar knullar äckliga gubbar, antingen gratis eller mot betalning. Fattar inte hur någon missat detta. Att använda sex som självskadebeteende börjar inte när man är 20. "Utbilda barnen att inte vilja ligga med äckliga gubbar" alltså det gör man ju redan. "Var är statestiken på hur många barn de egentligen hjälpt" tanken är väl att de hjälpt barn genom att försöka ta bort de som vill knulla barn. Sen har ju flera av gubbarna faktiskt åkt dit för barnporr och våldtäkter och utnyttjande av faktiska barn, eftersom brott upptäckts när de fått lampan på sig. Faktiska brott, inte att dyka upp för att knulla en unge.

Jag har blandade känslor kring hela fenomenet och tycker absolut inte att dumpen gör någon stor journalistisk gärning, men du har helt fel i mycket du skriver. Man kan ju tycka att de har helt fel utan att hitta på massa trams om "statestiken", "medecinsk vård av pasienter"
Ok dumpen har fått några riktiga övergreppsmän på kroken, men faktum kvarstår. Alla vet att merparten av de 500 inte förtjänar uthängningen. Om dumpen hade tyckt det de gör är av vikt, hade de förstås varit EXTREMT noga med vilka de hänger ut och släpar i smutsen. Kom inte o säg att dumpen är svårflörtad. Hyckleri.
Citera
2024-10-15, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Det finns absolut ett problem med att trasiga barn och ungdomar knullar äckliga gubbar, antingen gratis eller mot betalning. Fattar inte hur någon missat detta. Att använda sex som självskadebeteende börjar inte när man är 20. "Utbilda barnen att inte vilja ligga med äckliga gubbar" alltså det gör man ju redan. "Var är statestiken på hur många barn de egentligen hjälpt" tanken är väl att de hjälpt barn genom att försöka ta bort de som vill knulla barn. Sen har ju flera av gubbarna faktiskt åkt dit för barnporr och våldtäkter och utnyttjande av faktiska barn, eftersom brott upptäckts när de fått lampan på sig. Faktiska brott, inte att dyka upp för att knulla en unge.

Jag har blandade känslor kring hela fenomenet och tycker absolut inte att dumpen gör någon stor journalistisk gärning, men du har helt fel i mycket du skriver. Man kan ju tycka att de har helt fel utan att hitta på massa trams om "statestiken", "medecinsk vård av pasienter"
Ok dumpen har fått några riktiga övergreppsmän på kroken, men faktum kvarstår. Alla vet att merparten av de 500 inte förtjänar uthängningen. Om dumpen hade tyckt det de gör är av vikt, hade de förstås varit EXTREMT noga med vilka de hänger ut och släpar i smutsen. Kom inte o säg att dumpen är svårflörtad. Hyckleri sysslar dumpen med.
Citera
2024-10-15, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbckguru
Du har missat poängen. De som groomar en fiktiv person pågår inga brott, därmed ej skyldiga till något. Deras (gäddornas) intentioner är ju dock det som avspeglas i deras chattar.

I Sverige så är man ganska skyddad som eventuell förövare - precis vad de är, eventuella förövare.
Du dyker upp till platsen för att dina chattar med vad du tror är ett barn, men du stoppas av Dumpen. Det finns alltså inget nästa steg. Vi, gäddan eller dumpen vet ej vad nästa steg skulle bli.

Vad finns det för nästa steg om det var ett barn som dök upp då? Våldtäkt, mord, kidnappning och vad mer?

Allt detta som sker kommer med tiden skapa mer och mer flås till den grad att den träffar retinan på rätt person(er) som kan göra förändring.

Vad är det som gör ont för förövaren? Skammen att åka dit. Oavsett om dem faktiskt fullbordat en våldtäkt eller ej, så är skammen om deras lik i garderoben tillräckligt hög.
Men har du missat att de numer inte behöver dyka upp på platsen? Dumpen kommer till dom?

Jag förvånas av att folk har så jövla svårt med att se de enorma fördelarna med rättssäkerhet och att inte ta lagen i egens händer.

Det är ju bara för att ämnet är så laddat. Att det är barn verkar vara sekundärt. Om det endast handlade om barnen skulle man ju se fler ta lagen i egna händer när det gäller tex kört för fort utanför skolade där det är 30. Nån som kör 50 där kan mycket väl förstöra ett barns liv genom att köra för snabbt. Men det och många andra grejer som är ett hot mot barn är så ointressant och saknar laddningen som PEDOFILI och ÖVERGREPP har.

Dumpen är snaskig underhållning som använder ämnet som förevändning för att skita i lagen och uppmuntra till medborgargarden och förnedring på torget.
Citera
2024-10-15, 16:34
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ok dumpen har fått några riktiga övergreppsmän på kroken, men faktum kvarstår. Alla vet att merparten av de 500 inte förtjänar uthängningen. Om dumpen hade tyckt det de gör är av vikt, hade de förstås varit EXTREMT noga med vilka de hänger ut och släpar i smutsen. Kom inte o säg att dumpen är svårflörtad. Hyckleri sysslar dumpen med.
Vad är det för smuts som gäddorna släpas i ?
Citera
2024-10-15, 17:23
Medlem
tens avatar
Citat:
Men har du missat att de numer inte behöver dyka upp på platsen? Dumpen kommer till dom?

Jag förvånas av att folk har så jövla svårt med att se de enorma fördelarna med rättssäkerhet och att inte ta lagen i egens händer.

Det är ju bara för att ämnet är så laddat. Att det är barn verkar vara sekundärt. Om det endast handlade om barnen skulle man ju se fler ta lagen i egna händer när det gäller tex kört för fort utanför skolade där det är 30. Nån som kör 50 där kan mycket väl förstöra ett barns liv genom att köra för snabbt. Men det och många andra grejer som är ett hot mot barn är så ointressant och saknar laddningen som PEDOFILI och ÖVERGREPP har.

Dumpen är snaskig underhållning som använder ämnet som förevändning för att skita i lagen och uppmuntra till medborgargarden och förnedring på torget.

Groomar man barn ska det ut till allmän kännedom. Sen får var och en bilda sig en egen uppfattning om farlighetsnivån för respektive gädda.
Citera
2024-10-15, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ten
Groomar man barn ska det ut till allmän kännedom. Sen får var och en bilda sig en egen uppfattning om farlighetsnivån för respektive gädda.
Ok. Men riktigt dåliga föräldrar, ska inte dom ut till allmän kännedom i så fall?

Många som stödjer dumpen verkar vara helt känslostyrda, då blir det svårt att föra diskussion. Fuck hade nån av mina ungar råkat ut för nåt eller jag själv hade gjort det, hade jag sökert känt likadant. Men jag tror jag skulle kunna förmedla varför jag skiter i sunt förnuft.

Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Vad är det för smuts som gäddorna släpas i ?
Fel fråga gullet.
Senast redigerad av LudvigSigurdDavid 2024-10-15 kl. 17:43.
Citera
2024-10-15, 17:57
Medlem
tens avatar
Citat:
Ok. Men riktigt dåliga föräldrar, ska inte dom ut till allmän kännedom i så fall?

Många som stödjer dumpen verkar vara helt känslostyrda, då blir det svårt att föra diskussion. Fuck hade nån av mina ungar råkat ut för nåt eller jag själv hade gjort det, hade jag sökert känt likadant. Men jag tror jag skulle kunna förmedla varför jag skiter i sunt förnuft.

Fel fråga gullet.

Vad menar du med riktigt dåliga föräldrar?
Citera
2024-10-15, 18:04
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ok dumpen har fått några riktiga övergreppsmän på kroken, men faktum kvarstår. Alla vet att merparten av de 500 inte förtjänar uthängningen. Om dumpen hade tyckt det de gör är av vikt, hade de förstås varit EXTREMT noga med vilka de hänger ut och släpar i smutsen. Kom inte o säg att dumpen är svårflörtad. Hyckleri.

En åsikt så god som någon.
Citera
2024-10-15, 18:14
Medlem
MeggieClearys avatar
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/polis-sexchattade-med-14-aring-doms-efter-dumpens-falla/

Heja Dumpen!
Vilken smuts blev han släpade i?
Jo, sin egen.
Senast redigerad av MeggieCleary 2024-10-15 kl. 18:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in