Du svarade inte på några av frågorna.
Var fär du statestiken om "flera" gäddor som åkt dit?
Polisgäddan - inte dömd för något med barn utan tjänste fel mm.
Instagramgäddan - kunde åkt dit utan dumpens hjälp, så vad biddrog de egentligen med mer än att stå å filma och skratta medans pllisen grep denna man? (Ifrån deras artikel är det så de frsmstår)
Gustav - varför har inte dessa personer stigit fram tidigare? Om han anmäls nu kunde han gjorts de tidigare, dessutom verkar åklagare tveksam till om de barnen berättar är brottsligt, snarare mer gråzonenen.
Det skall altså till en stor uppståndelse innan föräldrar och lärare bryr sig på riktigt? Denna man kunde anmälts och straffats utan dumpens hjälp.
Många av de fall på dömda kan man typ läsa "dumpen fick in tips om denna mannen" i deras artiklar. Alltså hade polisen kunnat klarat av att dömma denna person utan dumpen.
Dumpens loggar kan inte leda till förundersökningar om inte personen inkriminaliserar sig i dem. Alltså bidrar inte dumpens material till att dessa dömda döms.
Eller vad bidrar dumpen med där?
Polisen har ju uttryckt att de inte är glada över de dumpen gör. Läs artikeln ifrån deras it avdelning i kungsbacka ex.
De har även nämnts att om de spenderat månader på att bygga ett fall emot någon och är redo att slå till, så konfronterar dumpen och personen raderar allt inkriminerande material med mera. Så nu kan inte personen dömmas för de bevis de va ute efter är borta.
Polisen jobbar med dessa fallen, men de jobbar i de tysta. Även i den artikeln som polisen i kungsbacka är med i står det att de brukar göra areateringar på sätt som inte skadar anhöriga eller att barnen får en dålig syn på förälder eller polis.
Dumpen skiter i allt och alla bara de får sina swish igenom sitt spektakel. Deras uppgifter grundar sig inte på något.
Om vi tar ditt argument, några är dömda.
Så om man har en handfull personer som begått brott är det då ok att dömma ut övriga? Polisen fångar en mördare i ett litet samhälle på 100personer, personen döms, så de åker tillbaks och griper övriga 99 för de bodde i samma miljö, umgås med mera.
Ditt argument om att de har hittat folk som blivit dömda talar mer för att de borde publicera folk de fått dömda snarare än alla. Det vore mer rätt. Alternativt publicera på ett sätt som inte utpekar någon.
Riktiga artiklar ist för deras "det här är våra bevis för att vi talar sanning" om någon jag pratar med konstant behöver bevisa de de säger blir jag mer skeptisk för om det är sanning, både när de ska hitta bevis och de gör att de de säger när de inte ska bevisa väger mindre.
Om informationen kommer direkt ifrån sara och patriik är den troligen inte sann eller otroligt kryddad, så som info om unika besökare eller såhär många har vi hjälpt mm. Det är bara gjort för att legitimisera sig själva. Försök hitta info om dessa två saker med en annan källa.
Jag kan stå och säga att jag är miljionär och äger flertalet hästar, det gör inte uppgiften sann. Utan då får man leta upp uppgifter som att jag ex skulle äga en hästgård. Men det går inte i de två fallen.
När patrik pratar unika besökare är det troligen en feltolkning av statestiken.
När sara pratar statestik om hjälpta och hur bra de är är det förmodligen en påkryddad sanning med modifikation för att ego boost och visa hur bra de är för att dra in swish och sympati.