Citat:
Ursprungligen postat av
HungerCut
Svar till Artmovie
Han själv hävdar ju det också. (Som du skrev att N hävdar) Dock vill han vara säker för sin egen skull och det görs inte tester för att nån vill vara säker när det redan är utrett att han är far.
Blir inte annorlunda för att du eller jag eller nån annan tycker det.
Blir bara på bekostnad av potentiell tid med C.
Men det kanske inte är så viktigt att få tid med sin dotter som ni försöker påskina…jag tycker ju det och därför är han dum som gör så här. Tiden går pga honom.
Vad får dig att tro att det är en rättighet i detta läget för både A och C?
Kommer det fram att det är fel, vilket är ytterst ovanligt när myndigheterna utrett så har C all rätt att få veta vem det är och A har rätt att slippa stå som juridisk far.
Kan ej hålla med dig här....
& jag anser ej att A är dum i denna fråga. Tvärtom.
Hade N bara varit medgörlig , vilket är oförståeligt att hon inte är så hade detta varit ur världen för länge sedan & det var också vad A hade hoppats på.
Att leva med att gå omkring och Anta/undra att/om man är pappa till ett barn istället för att få det dokumenterat kan knäcka vem som helst energetiskt.
Det är i detta fall inte A som valt att den här processen ska ta tid, utan N eftersom hon ej ger sitt medgivande.
A har en större förmåga att se ett steg längre än vad N har.
A har valt att gå vidare i livet efter en lång tid av känslomässigt mörker och med hänsyn till sin ev. dotter & sin nuvarande sambo så visar han stor respekt genom sitt val & som jag ser det gör helt rätt för alla inblandade parters skull.