2024-10-14, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HungerCut
Han jävlas på så sett att han vill ha något han inte kan få.

Vilket är?
2024-10-14, 22:43
Medlem
Citat:
Svar till Artmovie

Han själv hävdar ju det också. (Som du skrev att N hävdar) Dock vill han vara säker för sin egen skull och det görs inte tester för att nån vill vara säker när det redan är utrett att han är far.
Blir inte annorlunda för att du eller jag eller nån annan tycker det.
Blir bara på bekostnad av potentiell tid med C.
Men det kanske inte är så viktigt att få tid med sin dotter som ni försöker påskina…jag tycker ju det och därför är han dum som gör så här. Tiden går pga honom.
Hör du inte hur dumt det låter !
Vill fortfarande veta hur det är fastställt att A är pappan då N vägrat namnge han om inget test tas 🤔
Så hur kan socialnämden och domstolen besluta något utan Ns el As medgivande ?
För mig vetligen så har N fortfarande ej namngett varken han el nån annan
2024-10-14, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upp-till-bevis
Vilket är?
Undrar jag oxå
2024-10-14, 22:46
Medlem
Citat:
Vilket är?
Orkar du läsa ett par inlägg alldeles ovan s står det där då det är det som skrivs om nu
2024-10-14, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
Brödrost😴

#teamChiarasRättigheter🩷
Precis, el så har det blivit hack i skivan igen 🤫🫣

#teamChiarasRättigheter alla dar I veckan 🩷#
2024-10-14, 22:51
Medlem
Citat:
Orkar du läsa ett par inlägg alldeles ovan s står det där då det är det som skrivs om nu
Att A vill göra ett DNA-test? (Då kan han knappast vara ointresserad av C) eller är det N:s tolkning att han gör det för att förhala och slippa undan då han vet att hon nekar?
Så varför gör hon då det undrar jag! Då är det hon som sätter käppar i hjulet i så fall!
2024-10-14, 22:54
Medlem
Citat:
Att A vill göra ett DNA-test? (Då kan han knappast vara ointresserad av C) eller är det N:s tolkning att han gör det för att förhala och slippa undan då han vet att hon nekar?
Så varför gör hon då det undrar jag! Då är det hon som sätter käppar i hjulet i så fall!
Varför ber han om något som inte har stöd i lagen? Han FÅR OCH KAN inte göra det.
2024-10-14, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molgan098
Vill fortfarande veta hur det är fastställt att A är pappan då N vägrat namnge han om inget test tas 🤔
Exakt! 🙏👍 men dom kanske har egna lagar och kan fatta detta beslut utan föräldrarnas medgivande🤔 kommer inte tro på nånting förrän det finns ren fakta på det som sägs då jag mfl har hört något annat . Vet inte känns mer som önsketänkande från ett pars sida att det är så
2024-10-14, 22:56
Medlem
Citat:
Varför ber han om något som inte har stöd i lagen? Han FÅR OCH KAN inte göra det.
Men den stora frågan är ju varför hon nekar. Det måste ju ändå myndigheterna höjt på ögonbrynen åt. Är det för att hon blir kränkt? Hade mamman till mitt ev barn vägrat mig ett test hade jag verkligen känt att det är nödvändigt.
2024-10-14, 22:57
Medlem
Det finns en av er som har förstått hur lagen funkar och förstår varför det ser ut som det gör nu. EN som kan tolka en text och faktiskt se vad som står.
2024-10-14, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molgan098

Att du tycker det låter dumt är ju nåt helt annat. Ta reda på hur det är istället. Jag har inte format lagarna och rutinerna.
2024-10-14, 22:59
Medlem
Citat:
Men den stora frågan är ju varför hon nekar. Det måste ju ändå myndigheterna höjt på ögonbrynen åt. Är det för att hon blir kränkt? Hade mamman till mitt ev barn vägrat mig ett test hade jag verkligen känt att det är nödvändigt.
Nekar nåt som inte erbjuds eller görs? Hur tänker du nu? 🤔 Tror du blandar ihop nåt du tror har gjorts och hur det går till.
Läs lagtexten några inlägg längre upp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in