2024-10-14, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatstek
Vad yrar du om, varför sitta och gissa? Senast jag såg någon kolla upp hennes skuld hos kronofogden var den på drygt 300k, en stor del har ju redan betalats av hennes exman och familjen i finland. Hon har inget lån på lägenheten. Hon köpte den då hon och exmannen sålde huset med ordentlig vinst.
(var ju vinstskatten hon inte betalade som hamnade hos kronofogden som familjen gick in och betalade en betydande av för att hon skulle kunna bo kvar för barnens skull, men då slutade hon istället betala alla räkningar)

Ränknar man lågt säljs lägenheten för kanske 1,5 mille. Räknar vi högt landar hennes skulder på kanske 500k. Hon kommer alltså ha närmare en miljon på kontot.

Hon skulle lätt kunnat vända sitt liv med dom pengarna, om hon hade en gnutta friskhet kvar i hjärnan, men det har hon inte. Hon vill bo "i stan" och inte va en "jävla lantis" så att köpa sej ett boende där hon har råd är uteslutet.

Jag har personligen gett henne många förslag. Hon säger att hon ska skänka pengarna till ett katthem, men det lutar nog åt att dom hamnar på systembolaget istället samt läggs på dyr mat och lustiga kläder till kontot är tomt igen.

lol, det har jag inte förstått att hon köpte en lägenhet för pengar hon egentligen inte hade pga tidigare vinstskatt?
Eller spenderes övriga vinstpengar innan skatten var betald?
Citera
2024-10-14, 17:38
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Precis Jag tror som ni att pengarna efter försäljningen går till det du skriver.

Nu säger hon att H och hon har räknat på hennes ekonomi och att hon har sökt försörjningsstöd. Hon uppger att hon inte har haft råd att betala avgiften till BRF och att hon har en el skuld på 10.000. Sen sa hon att hon tjänar ca 6.000 i månaden.
Men förstår hon inte att hon måste använda dom pengarna hon får efter försäljningen.

Har nu även stackars H, räknat på hennes kalkyl? Tror inte att han räknat vad han kan få?
Utom kanske våld och slag?
Exmaken, kunde nog parera bättre? Han är lång och talar med socialtjänst verserat.

Hon är ju aggressiv.
Och kan nog misshandla Hassan.
Som är ” kort ”?
Och Dum?

Det finns kvinnor som misshandlar män/ kvinnor/människor.

Hoppas att Hassan inte blir en av dem.

Efter
Citera
2024-10-14, 18:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Har nu även stackars H, räknat på hennes kalkyl? Tror inte att han räknat vad han kan få?
Utom kanske våld och slag?
Exmaken, kunde nog parera bättre? Han är lång och talar med socialtjänst verserat.

Hon är ju aggressiv.
Och kan nog misshandla Hassan.
Som är ” kort ”?
Och Dum?

Det finns kvinnor som misshandlar män/ kvinnor/människor.

Hoppas att Hassan inte blir en av dem.

Efter
Japp Ja hon har ett jäkla humör. Jag har också funderat på om hon ger sig på honom fysiskt med tanke på att hon är väldigt aggressiv. Men vi får hoppas att det inte blir så.
Sen har hon tydligen inte fattat att hon inte kan få något försörjningsstöd när hon får pengar över från lägenheten. H är dum snäll och det kommer drabba honom tyvärr.
Senast redigerad av tindraninni 2024-10-14 kl. 18:05.
Citera
2024-10-14, 19:19
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Japp Ja hon har ett jäkla humör. Jag har också funderat på om hon ger sig på honom fysiskt med tanke på att hon är väldigt aggressiv. Men vi får hoppas att det inte blir så.
Sen har hon tydligen inte fattat att hon inte kan få något försörjningsstöd när hon får pengar över från lägenheten. H är dum snäll och det kommer drabba honom tyvärr.

Ja, tanten får pengar på kontot, vill inte ha hjälp.

Och fortsätter ” misshandla” Hassan?

För det är precis det hon gör? Oavsett kön?
Påverkad, aggressiv, obehaglig?
Marcus de Morte;s upplägg på TT ( Tack Marcus! ), var bara det obehagligt.
Citera
2024-10-14, 19:29
Avslutad
Citat:
Ja, tanten får pengar på kontot, vill inte ha hjälp.

Och fortsätter ” misshandla” Hassan?

För det är precis det hon gör? Oavsett kön?
Påverkad, aggressiv, obehaglig?
Marcus de Morte;s upplägg på TT ( Tack Marcus! ), var bara det obehagligt.
Håller helt med dig
Citera
2024-10-14, 19:30
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Precis Jag tror som ni att pengarna efter försäljningen går till det du skriver.

Nu säger hon att H och hon har räknat på hennes ekonomi och att hon har sökt försörjningsstöd. Hon uppger att hon inte har haft råd att betala avgiften till BRF och att hon har en el skuld på 10.000. Sen sa hon att hon tjänar ca 6.000 i månaden.
Men förstår hon inte att hon måste använda dom pengarna hon får efter försäljningen.

Nej du!

När det finns så många människor, som hamnat i oförskyllda situationer!

Och det här människan då, som haft alla möjligheter länge, med nätverk/ släkt, som hjälpt till, Usch!
Citera
2024-10-14, 19:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DenOtroligaStruten

Tänk på vad sönerna lär sig om allt detta...

'Så här gjorde pappa mot mamma...'

Exakt vad menar du med detta? Förklara dig.
Citera
2024-10-14, 19:38
Avslutad
Citat:
Nej du!

När det finns så många människor, som hamnat i oförskyllda situationer!

Och det här människan då, som haft alla möjligheter länge, med nätverk/ släkt, som hjälpt till, Usch!
Precis
Citera
2024-10-14, 19:40
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Håller helt med dig

Ja, skulle det vara.
Citera
2024-10-14, 19:45
Avslutad
Citat:
Ja, skulle det vara.
Ingen fara Jag förstod det
Citera
2024-10-14, 20:00
Medlem
DenOtroligaStrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilipsDP18
Exakt vad menar du med detta? Förklara dig.

Jag tänkte inte skriva mer ang detta ämne, men eftersom du ber mig förklara mig så svarar jag bara kort på detta.

Pia's exman har ju, enligt Pia, tagit barnen ifrån henne.
Han har begärt, och fått ensam vårdnad, och pojkarna får inte träffa Pia hemma hos henne.

De får endast ha några timmars kontakt, minns inte om det var varje, eller varannan vecka, ute på något café, eller liknande ställen.

Jag vet ju inte om även socialen håller med om detta, att det är det bästa för barnen, men initiativet var ju pappans/exmannens.

Jag kan inte uttala mig om ifall detta är för barnens bästa, men jag tror att det bästa för barn ändå är delad vårdnad.

Pia verkar väl inte våldsam mot barnen, vad jag förstått. Beter sig inte alltid så bra visserligen, men en mamma är ju ändå en mamma för sina barn.

Så jag tycker detta är grymt mot Pia, och som jag sa, jag tror inte att det är det bästa för pojkarna heller.

När de blir vuxna kan de kanske se det från sin mammas sida och då kan de komma att även få en annan syn på sin pappa ang hans handlande.

Nu har jag gett en förklaring till vad jag menade, och med det får det räcka.
Tack!
Citera
2024-10-14, 20:17
Medlem
DenOtroligaStrutens avatar
Detta jag nu skrev är med reservation för att Pia inte talar sanning om hur allt gått till, utan att det ev är socialen som, efter utredning, gett ex-mannen ensam vårdnad.

Då ber jag pojkarnas pappa om ursäkt i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in