2024-10-13, 14:52
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Hon är helt hänsynslös ,om hon vill leva och klä sig på ett speciellt sätt kunde hon göra det helt anonymt. Förmodligen vill hon hämnas på sin man och skämmer ut sig offentligt. Barnen måste bara vilja krypa under en sten och gömma sig.

Hänsynslös, är ett milt uttryck. Tycks vara i total avsaknad av empati ( om det nu är pg.a någon form av personlighetsstörning, sjukdom,missbruk eller kombination? ).

Tycker synd om sig själv och anser att hennes situation är allt och allas fel.

Fläker ut sig själv på alla sätt i sina medier, utan minsta respekt för sina barn och anhöriga.

Hånar och mobbar de som bryr sig och försöker hjälpa. ( Vidrigt, hur hon beter sig mot Hassan! )

Extremt grandiost ego och noll självinsikt.

När jag upptäckte den här människan, tyckte jag att det var lite galet, roligt.
Nu tycker jag bara att hon blir alltmer obehaglig och osmaklig.
Citera
2024-10-13, 15:32
Medlem
marytraders avatar
Människor kan vara hemska. Det kan vara en kombination av personlighetsstörning, hormonrubbningar, psykoser, narcissism, bordeline, psykopati, grav ADHD etc + ett skenande missbruk. Ingen aning vad hon lider av annat än att hon är sjuk i alkoholism. Hon har noll sjukdomsinsikt och kan därför inte få hjälp. Hon kommer väl dö sedermera i någon alkoholrelaterad sjukdom eller situation hon försatt sig i. Tragiskt livsöde. Men ...

Men jag lider med hennes offer. Hennes barn. Två barn som tvingas gå i en skola där deras kompisar gör sig löjlig över deras mamma och säkert visar dem hennes senaste videos varje dag. Hur tokig hon är, hur knäpp hon är. Hur dålig mamma de har ... videos som kommer finnas på internet under säkert hela deras liv. De far illa i skolan pga. henne. Jag tycker synd om barnen. De har inte valt mamma. Usch och fy, vilka föräldrar det finns och vad psykisk sjukdom och alkoholism gör med folk. Usch, usch, usch.

Stackars barn. Jag hoppas hon blir tvångsintagen så hon inte kan fortsätta plåga sina barn med sina videoinspelningar. Att någon tar den där jävla mobilen ifrån henne när hon inte förstår själv vilket lidande hon utsätter sina barn för.
Senast redigerad av marytrader 2024-10-13 kl. 15:42.
Citera
2024-10-13, 15:33
Medlem
biljardballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marytrader
Människor kan vara hemska. Det kan vara en kombination av personlighetsstörning, hormonrubbningar, psykoser, narcissism, bordeline, psykopati, grav ADHD etc + ett skenande missbruk. Ingen aning vad hon lider av annat än att hon är sjuk i alkoholism. Hon har noll sjukdomsinsikt och kan därför inte få hjälp. Hon kommer väl dö sedermera i någon alkoholrelaterad sjukdom eller situation hon försatt sig i. Tragiskt livsöde. Men ...

Men jag lider med hennes offer. Hennes barn. Två killar som tvingas gå i en skola där deras kompisar gör sig löjlig över deras mamma och säkert visar dem hennes senaste videos. Hur tokig hon är, hur knäpp hon är. Videos som kommer finnas på internet under säkert hela deras liv. De far illa i skolan pga. henne. Jag tycker synd om barnen. De har inte valt mamma. Usch och fy, vilka föräldrar det finns och vad psykisk sjukdom och alkoholism för med folk. Usch, usch usch. Stackars barn.

Häxans död skulle vara bäst för alla inblandade parter.
Citera
2024-10-13, 21:10
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenOtroligaStruten
Jag slutar göra inlägg här för ett tag...

Flera av er tycks njuta av att, mer eller mindre öppet, bara håna...

Citat:
Ursprungligen postat av DenOtroligaStruten
Till er, ett par stycken, som citerat mig, så vill jag bara säga att det verkar svårt att ändra er syn på Pia...

Som jag skrev förut, så klart att Pia inte gör saker helt rätt, jag har aldrig påstått det, men det jag försöker är att försvara henne som person...

Ni säger att jag inget vet om henne, och hennes liv innan allt detta, men vet ni det...?

'When they come passning by, oh, så humble you should be'...

Tänk på det, som en bra regel...

Förstår inte varför du försvarar henne. Hon är en hemsk människa. Går inte att skylla på mental ohälsa eller missbruk.
Hon vägrar ta personligt ansvar, ägnar uppenbarligen inte en tanke åt sina barn eller hur hennes handlingar påverkar dem och tror att alla andra ska lösa hennes bekymmer. T.ex skrev någon en kommentar till henne att hon borde kontakta soc för att få hjälp så hon inte blir hemlös. Hennes svar var ”de får kontakta mig”.
En vidrig människa och personlighet rent ut sagt. Jag brukar kunna känna empati med utsatta människor då jag själv haft min beskärda del av mental ohälsa, missbruk och andra svårigheter i livet men denna kvinnan gör det verkligen inte lätt för mig.
Citera
2024-10-13, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Förstår inte varför du försvarar henne. Hon är en hemsk människa. Går inte att skylla på mental ohälsa eller missbruk.
Hon vägrar ta personligt ansvar, ägnar uppenbarligen inte en tanke åt sina barn eller hur hennes handlingar påverkar dem och tror att alla andra ska lösa hennes bekymmer. T.ex skrev någon en kommentar till henne att hon borde kontakta soc för att få hjälp så hon inte blir hemlös. Hennes svar var ”de får kontakta mig”.
En vidrig människa och personlighet rent ut sagt. Jag brukar kunna känna empati med utsatta människor då jag själv haft min beskärda del av mental ohälsa, missbruk och andra svårigheter i livet men denna kvinnan gör det verkligen inte lätt för mig.

Det här inlägget borde klistras i början av tråden för alla knäppa godhetsknarkare som kommer in, bra skrivet!
Citera
2024-10-14, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Du begriper inte vad du skriver.
Enligt dig "fattar du inte" varför någon försvarar henne. Är det inte märkligt att någon som förstår så lite tar sig ton och klankar ned på någon som inte tycker som du?
Med tanke på din brist av förståelse så borde du visa större ödmjukhet till de som begriper.

Du skriver även att hon "inte gör det lätt för dig". Det var klarsynt av dig, då du återigen hamnar i att du inte begriper så mycket. Med tanke på det så kanske du skall lämna format för lite enklare sysselsättning.
Tvätta strumpor kanske ...
Citera
2024-10-14, 08:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SnickeliSnack
Du begriper inte vad du skriver.
Enligt dig "fattar du inte" varför någon försvarar henne. Är det inte märkligt att någon som förstår så lite tar sig ton och klankar ned på någon som inte tycker som du?
Med tanke på din brist av förståelse så borde du visa större ödmjukhet till de som begriper.

Du skriver även att hon "inte gör det lätt för dig". Det var klarsynt av dig, då du återigen hamnar i att du inte begriper så mycket. Med tanke på det så kanske du skall lämna format för lite enklare sysselsättning.
Tvätta strumpor kanske ...

Det är ingen vits att förklara för såna som honom, det är Zyklon-B som gäller.
Citera
2024-10-14, 14:43
Medlem
Tomatsteks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biljardballe
Hon åker nog ut ur Hassans lägenhet innan hon måste lämna sin.
Det kommer att bli väldigt ensamt och kallt för henne framöver.

Inte en chans att hon får några pengar på sitt konto efter att lägenheten blir såld - hon har skulder och banklån att betala tillbaka.
Det blir inga pengar för toktanten i vinter.

Vad yrar du om, varför sitta och gissa? Senast jag såg någon kolla upp hennes skuld hos kronofogden var den på drygt 300k, en stor del har ju redan betalats av hennes exman och familjen i finland. Hon har inget lån på lägenheten. Hon köpte den då hon och exmannen sålde huset med ordentlig vinst.
(var ju vinstskatten hon inte betalade som hamnade hos kronofogden som familjen gick in och betalade en betydande av för att hon skulle kunna bo kvar för barnens skull, men då slutade hon istället betala alla räkningar)

Ränknar man lågt säljs lägenheten för kanske 1,5 mille. Räknar vi högt landar hennes skulder på kanske 500k. Hon kommer alltså ha närmare en miljon på kontot.

Hon skulle lätt kunnat vända sitt liv med dom pengarna, om hon hade en gnutta friskhet kvar i hjärnan, men det har hon inte. Hon vill bo "i stan" och inte va en "jävla lantis" så att köpa sej ett boende där hon har råd är uteslutet.

Jag har personligen gett henne många förslag. Hon säger att hon ska skänka pengarna till ett katthem, men det lutar nog åt att dom hamnar på systembolaget istället samt läggs på dyr mat och lustiga kläder till kontot är tomt igen.
Senast redigerad av Tomatstek 2024-10-14 kl. 14:47.
Citera
2024-10-14, 15:15
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatstek
Vad yrar du om, varför sitta och gissa? Senast jag såg någon kolla upp hennes skuld hos kronofogden var den på drygt 300k, en stor del har ju redan betalats av hennes exman och familjen i finland. Hon har inget lån på lägenheten. Hon köpte den då hon och exmannen sålde huset med ordentlig vinst.
(var ju vinstskatten hon inte betalade som hamnade hos kronofogden som familjen gick in och betalade en betydande av för att hon skulle kunna bo kvar för barnens skull, men då slutade hon istället betala alla räkningar)

Ränknar man lågt säljs lägenheten för kanske 1,5 mille. Räknar vi högt landar hennes skulder på kanske 500k. Hon kommer alltså ha närmare en miljon på kontot.

Hon skulle lätt kunnat vända sitt liv med dom pengarna, om hon hade en gnutta friskhet kvar i hjärnan, men det har hon inte. Hon vill bo "i stan" och inte va en "jävla lantis" så att köpa sej ett boende där hon har råd är uteslutet.

Jag har personligen gett henne många förslag. Hon säger att hon ska skänka pengarna till ett katthem, men det lutar nog åt att dom hamnar på systembolaget istället samt läggs på dyr mat och lustiga kläder till kontot är tomt igen.

Ja, någon med en liten gnutta sunt förnuft kvar, hade sett det det positiva i det negativa nu.
Och med, lite hjälp/råd kunnat vända misären till något bättre.
Inte alla, som har en sån möjlighet.

Ingen aning, men dyr mat, lustiga kläder , svit på Grand och fylleexcesser, känns närmare här?
Tills pengarna är slut.
Citera
2024-10-14, 15:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Ja, någon med en liten gnutta sunt förnuft kvar, hade sett det det positiva i det negativa nu.
Och med, lite hjälp/råd kunnat vända misären till något bättre.
Inte alla, som har en sån möjlighet.

Ingen aning, men dyr mat, lustiga kläder , svit på Grand och fylleexcesser, känns närmare här?
Tills pengarna är slut.
Precis Jag tror som ni att pengarna efter försäljningen går till det du skriver.

Nu säger hon att H och hon har räknat på hennes ekonomi och att hon har sökt försörjningsstöd. Hon uppger att hon inte har haft råd att betala avgiften till BRF och att hon har en el skuld på 10.000. Sen sa hon att hon tjänar ca 6.000 i månaden.
Men förstår hon inte att hon måste använda dom pengarna hon får efter försäljningen.
Citera
2024-10-14, 16:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Precis Jag tror som ni att pengarna efter försäljningen går till det du skriver.

Nu säger hon att H och hon har räknat på hennes ekonomi och att hon har sökt försörjningsstöd. Hon uppger att hon inte har haft råd att betala avgiften till BRF och att hon har en el skuld på 10.000. Sen sa hon att hon tjänar ca 6.000 i månaden.
Men förstår hon inte att hon måste använda dom pengarna hon får efter försäljningen.

Blir dramatiska hotellvräkningsvideor kan man tro
Citera
2024-10-14, 16:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Porr-Arne
Blir dramatiska hotellvräkningsvideor kan man tro
Japp Det tror jag också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto