2024-10-14, 07:43
  #467185
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ironside79
Tur att väst dragit ut på kriget och strider till sista Ukrainska soldaten
Av ren godhet så kommer vi kräva att Ryssland betalar.
När vi sen glömmer Ukraina om nått år, så gör vi det av ren kärlek.

Nej, ni kommer göra det eftersom sanktionerna inte kommer försvinna innan ni betalat av er skuld.
Citera
2024-10-14, 07:50
  #467186
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Kursk-offensiven är helt meningslös, de är inte ens i närheten av strategiskt viktiga mål. En liten utbuktnad över gränsen, ett irritationsmoment. Pokrovsk och Vulhedar däremot har verklig krigsmässig betydelse.

Vad bra. Då slipper du att oroa dig.
Citera
2024-10-14, 07:53
  #467187
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Den "krigskassan" skulle dessutom egentligen varit till pensioner, infrastruktur, vård, civil industri, skola och annat sånt som ryssar faktiskt kunde haft lite glädje av. Nu blir det inte så.

Den skulle räckt i 30år. Men Putin körde ner den i Ukraina kriget under 3 år istället. Bra jobbat Putin och grattis Rysslands pensionärer.
Citera
2024-10-14, 07:54
  #467188
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Kursk-offensiven är helt meningslös, de är inte ens i närheten av strategiskt viktiga mål. En liten utbuktnad över gränsen, ett irritationsmoment. Pokrovsk och Vulhedar däremot har verklig krigsmässig betydelse.

Vilken strategisk nytta (för Ukraina) hade Vulhedar menar du?
Citera
2024-10-14, 07:58
  #467189
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flogistoneter
Så. Ukraina är avskurna i Kursk och överlämnar sig just nu att smattras mer utan motstånd. Ytterligare 30000-50000 man till spillo. Ukrainas framtid finns inte mer. Är alla Johnsonfans nöjda nu med att Zliensky svek fredsavtalet?

Svek vilket fredsavtal? Det som de inte kommit överrens om? Är du glad över att Putin svek det Ukrainska fredsavtalet? Varför ville inte Putin ha fred? Ukrainas fredsavtal var väldigt realistiskt till skillnad från Putins fantasier.
__________________
Senast redigerad av Kratatch 2024-10-14 kl. 08:05.
Citera
2024-10-14, 08:01
  #467190
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Vilken strategisk nytta (för Ukraina) hade Vulhedar menar du?

Det har jag redan svarat på, du får backa i tråden.
Citera
2024-10-14, 08:01
  #467191
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Du förstår väl att man fått enorma stöd från hela västvärlden för att kunna bedriva krig mot Ryssland? Som jag sagt tidigare så innehåller Ukraina-trådarna de mest känslodrivna inläggen på hela forumet, värre än relationsdelen.

De får hjälp att försvara sig emot Ryssland, inte för att bedriva krig emot Ryssland. Att du är för efterbliven för att förstå skillnaden är ju inte förvånande iofs. Ryska skolan är så jävla dålig att ni bara lär er sjunga lovord till Stalin och Putin.

Ukraina har dessutom mängder med begränsningar på vad de får göra med sin utrustning. Så ryssland slåss emot ett Ukraina som har ena armen bakbunden. Och ändå så misslyckas ni så fruktansvärt dåligt att det här kriget kommer gå till historien som Rysslands genom tidernas största blunder.
Citera
2024-10-14, 08:03
  #467192
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Det har jag redan svarat på, du får backa i tråden.

Länka ditt inlägg där du svarar på det. För jag har frågat tidigare och aldrig fått ett svar.
Citera
2024-10-14, 08:09
  #467193
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Du har svårt för nyanser, både i text och tal. Har du inte?

Och du har särskilt svårt för sarkasm, eller hur?

Du kan ta din attityd och stoppa upp där inte solen lyser.

Lev som du lär istället , du är ju själv petnoga åt andra.

Så återigen de ryska SU-34 är inget 5-Gen fpl utan härstammar från F-15 eran.
Citera
2024-10-14, 08:15
  #467194
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Rapport från verkligheten:

Försvarsstyrkor eliminerade ytterligare 1 260 inkräktare per dag
Anastasia Prots — Måndagen den 14 oktober 2024, 07:59

"Generalstaben uppdaterade information om ryska förluster i kriget - sedan början av den fullskaliga invasionen har försvarsstyrkorna neutraliserat mer än 670 tusen inkräktare, mer än 19,4 tusen artillerisystem, mer än 17,8 tusen BBM och 8 975 tanks"

Källa : Försvarsmaktens generalstab

Detaljer : De totala stridsförlusterna för ryssarna från 24.02.22 till 10.10.24 uppgick ungefär till:

personal - cirka 670 190 (+1 260) personer,
tankar – 8 975 (+5) enheter,
bepansrade stridsfordon – 17 895 (+19) enheter,
artillerisystem – 19 421 (+11) enheter,
RSZV – 1 231 (+0) enheter,
luftvärnsutrustning - 978 (+0) enheter,
flygplan – 369(+0) enheter,
helikoptrar – 329 (+0) enheter,
UAV:er på operativ-taktisk nivå - 17 009 (+17) enheter,
kryssningsmissiler - 2619 (+0) enheter,
fartyg/båtar – 28 (+0) enheter,
ubåtar – 1 (+0) enheter,
fordonsutrustning och tankbilar – 26 622 (+38) enheter,
specialutrustning - 3 437 (+2) enheter.
Uppgifterna håller på att verifieras.

förluster i krigets generalstab i Ryssland

https://www.pravda.com.ua/news/2024/10/14/7479567/

Den ryska katastrofen rullar vidare. Ett tag till. Ryssarna går på fälgarna ekonomiskt, materiellt, personellt och moraliskt. Krigsbrotten fortsätter dag efter dag.

Tillägg

Ukraina har nu flyttat sin Generalsstab i Ryssland. Och rapporterar därifrån.
Citera
2024-10-14, 08:20
  #467195
Medlem
ariberts avatar
Ryssland har intagit staden Selidovo.
Nu när det av i rask takt mot Pokrovsk.

Spelet är slut för juntan i Kiev.
Citera
2024-10-14, 08:21
  #467196
Medlem
Kursk region

After weeks of Russian attacks, Ukrainian forces have restarted offensive operations north of Martynovka and gained ground towards Kruglik, geolocated footage shows. The advance is likley deeper, but this is still unconfirmed

https://t.me/pilotblog/16451
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in