2024-10-13, 21:58
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskhank
Ser det som ett icke problem i längden.

Byråkrater är (i detta fall) tillsatta för att göra världen bättre. När det står utan all rimlig tvivel att FSD gör världen bättre så kommer dom behöva acceptera det.
Visst, vissa kommer vara segare än andra, och folk kommer dö pga det men tids nog så tror jag snarare det blir reglerat att INTE köra FSD.

Som sagt, iom att dom redan börjat med FSD på valda ställen, så kommer det inte gå att blunda för resultaten detta gissningsvis kommer att ge.

Jag är otroligt bullish Tesla på sikt (även om jag tycker Musk är en idiot i lite för många ämnen).

Det räcker att ett land adopterar tekniken fullt ut. När vinsterna i landets ekonomi talar sitt tydliga språk har andra nationer helt enkelt inte råd att stå utanför.
Citera
2024-10-13, 22:01
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Var är konkurrensen till Teslas robotar? Jag vet att Japan ligger långt fram där men är inte så insatt.

Visste du inte? Robotar är bara en scam. https://youtu.be/TgMPwdkdUtk?si=E2TYKrVi6JfqIonr

Citera
2024-10-13, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Visste du inte? Robotar är bara en scam. https://youtu.be/TgMPwdkdUtk?si=E2TYKrVi6JfqIonr

Tack och har sett videon. Det är ett spännande område men verkar väldigt långt från Robocop. 🙂
Citera
2024-10-14, 00:04
Medlem
gladihattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humerus
Vet att det är lite off topic, MEN hur sjukt är det inte att SpaceX lyckades landa en 80m hög 120tons booster på ett par armar på ett torn som störtar ner i flera tusen km/h från atmosfären.

Fattar att det inte påverkar TSLA aktiekurs och det inte finns några riktiga paralleller som håller.

Men att göra något omöjligt möjligt är ganska imponerande, få hoppas att vi ser tillbaka på FSD på samma sätt innan årtiondet är över 🤓

Off topic eller inte så finns det rätt många paralleller: https://www.reddit.com/r/SpaceXLounge/comments/1g2qfug/reminder_elon_was_the_driving_force_behind_the/
Citera
2024-10-14, 01:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Humerus
Vet att det är lite off topic, MEN hur sjukt är det inte att SpaceX lyckades landa en 80m hög 120tons booster på ett par armar på ett torn som störtar ner i flera tusen km/h från atmosfären.

Fattar att det inte påverkar TSLA aktiekurs och det inte finns några riktiga paralleller som håller.

Men att göra något omöjligt möjligt är ganska imponerande, få hoppas att vi ser tillbaka på FSD på samma sätt innan årtiondet är över 🤓

Det säger dock en hel del om vad Tesla kan komma att uppnå inom snar framtid. Som investerare/potentiell investerare i Tesla är detta värt att beakta.
Citera
2024-10-14, 01:58
Medlem
Aja Bajas avatar
Jag kommer ihåg när SpaceX första gången skickade upp astronauter. Det fick Tesla-aktien att gå upp rejält.
Det var naturligtvis inget tekniskt genombrott. De hade ju skickat upp raketerna många gånger innan, fast utan människor. Folk blir imponerade av helt fel saker, så jag tvivlar på att någonting som var tekniskt avancerat fast utan den mänskliga aspekten, som det som hände igår, kan få någon aktiekurs att gå upp.
Citera
2024-10-14, 11:17
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aja Baja
Jag kommer ihåg när SpaceX första gången skickade upp astronauter. Det fick Tesla-aktien att gå upp rejält.
Det var naturligtvis inget tekniskt genombrott. De hade ju skickat upp raketerna många gånger innan, fast utan människor. Folk blir imponerade av helt fel saker, så jag tvivlar på att någonting som var tekniskt avancerat fast utan den mänskliga aspekten, som det som hände igår, kan få någon aktiekurs att gå upp.

Att investerare börjar fatta vad de såg 10/10 borde leda till en rekyl men Starship-landningen kan agera katalysator. Vem bryr sig hur marknaden reagerar kortsiktigt, vi ser ju själva hur Tesla fortsätter att ta jättekliv framåt mot sina mål. Ingenting annat än bullish nu.
Citera
2024-10-14, 16:32
Avslutad
Sålde av ett litet antal MSTR idag och köpte TSLA för det. Läge att positionera sig i dipp, och TSLA har en oerhörd potential.
Citera
2024-10-14, 16:42
Avstängd
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEarlGrey
Sålde av ett litet antal MSTR idag och köpte TSLA för det. Läge att positionera sig i dipp, och TSLA har en oerhörd potential.

Du kopierar min tabbe, alltså?
Citera
2024-10-14, 16:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Du kopierar min tabbe, alltså?

Du köpte innan dipp på 9%, jag efter. TSLA är upp 0,73% efter mitt köp. Hur kopierar jag din tabbe?
Citera
2024-10-14, 16:51
Avstängd
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEarlGrey
Du köpte innan dipp på 9%, jag efter. TSLA är upp 0,73% efter mitt köp. Hur kopierar jag din tabbe?

Du hade bättre tajming än jag. I övrigt hade vi samma (dumma?) idé.
Citera
2024-10-14, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Var är konkurrensen till Teslas robotar? Jag vet att Japan ligger långt fram där men är inte så insatt.
Usa är långt framme. Kolla in ex Figure 02 och Atlas 2
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in