2024-10-06, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chipmonk
är ni för snåla för att beställa förrätt och efterrätt? Det är väl det normala man gör på en bättre restaurang om man är hungrig.

Alla går inte till sådana restauranger. TS hade en lunchrestaurang som exempel, det serveras inte trerätters då. Det finns visserligen lunchrestauranger som erbjuder bröd och salladsbuffé tillsammans med dagens lunch. Men långt ifrån alla. Annars vore det ett sätt att bidra till ökad mättnad.

Något annat som jag har märkt av är att portionsstorleken varierar. På vissa ställen har de portioner som man blir mätt på även om man bara beställer en rätt, medan det serveras mindre mat på något annat ställe. Besöker man ett ställe för första gången så kanske man inte vet det.
Citera
2024-10-06, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chipmonk
är ni för snåla för att beställa förrätt och efterrätt? Det är väl det normala man gör på en bättre restaurang om man är hungrig.
Kosntigt inlägg.... Det flesta blir mätta på en varmrätt, en förrätt är ok. Men en efterrätt är det inte alla (som jag) som uppskattar. Men som jag skrev har aldrig fått ett nej för extra pommes tex.
Citera
2024-10-06, 19:32
Medlem
Blir mestadels thai buffe eller kebab på lunchen endel husmanskost på buffe! Nej mätt blir man inte utan buffe.
Citera
2024-10-09, 15:53
Medlem
PingPongZongs avatar
Kom inte och snacka om att vara mätt med mig. Äter buffe varje dag på jobbets restaurang. Kostar 40kr.

Dumma jävla frågor om mättnad och om man orkar äta upp. Idioter. Jag är inte hungrig. Men äta måste man. Mat är ett helvete. Hatar handla mat, laga mat, äta mat. Tänk då att göra det 6 ggr om dagen. Äta alltså. Spelar ingen roll om nu maten är färdiglagad. Äta mat är jobbigt. Det är ett jobb. Jobba 9 timmar om dagen. Ja man är ju på jobbet 9 jävla timmar om dygnet. Och så ska man fixa med maten. Nä fan jag blir helt tokig. Och börjar någon skoja om kyckling ris och broccoli. Då vet jag inte vad jag gör.

"Blir inte mätt..." Var glad för det. Jävla kycklingar.

På frågan vad är det värsta enligt dig med och ha ett jobb. Det är och äta. Alltså jag hatar och jobba. Det i kombination med och äta som man ska... Nej fyfan.
Senast redigerad av PingPongZong 2024-10-09 kl. 15:58.
Citera
2024-10-09, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Kom inte och snacka om att vara mätt med mig. Äter buffe varje dag på jobbets restaurang. Kostar 40kr.

Dumma jävla frågor om mättnad och om man orkar äta upp. Idioter. Jag är inte hungrig. Men äta måste man. Mat är ett helvete. Hatar handla mat, laga mat, äta mat. Tänk då att göra det 6 ggr om dagen. Äta alltså. Spelar ingen roll om nu maten är färdiglagad. Äta mat är jobbigt. Det är ett jobb. Jobba 9 timmar om dagen. Ja man är ju på jobbet 9 jävla timmar om dygnet. Och så ska man fixa med maten. Nä fan jag blir helt tokig. Och börjar någon skoja om kyckling ris och broccoli. Då vet jag inte vad jag gör.

"Blir inte mätt..." Var glad för det. Jävla kycklingar.

På frågan vad är det värsta enligt dig med och ha ett jobb. Det är och äta. Alltså jag hatar och jobba. Det i kombination med och äta som man ska... Nej fyfan.

Det är du som valt att leva så, du MÅSTE inte 6 ggr om dagen.
Citera
2024-10-12, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Inte meningen att man ska bli mätt utan man ska bli nöjd
Vissa ser mat som bränsle. Vi andra gör det inte
Citera
2024-10-12, 11:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aelul
Är det någorlunda klass på stället backar dom portionen. Annars får man väl välja buffén.

Nej, dom backar inte portionen.
Citera
2024-10-12, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallerstrom
Nej, dom backar inte portionen.

Byt restaurang.
Citera
2024-10-12, 11:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aelul
Byt restaurang.

Absolut inte.
Jag är jättenöjd på dom restauranger jag gärna besöker.
Om jag är hungrig beställer jag mer mat från menyn.

Var har du ätit där du har fått mer mat när efter att du har ätit upp?
Citera
2024-10-12, 11:56
Medlem
TonyBergmans avatar
Håller med TS. Dock är jag ute och äter lunch är de inte hela världen om jag inte blir "proppmät" blir ofta nöjd. Men undviker ställen likt ts beskriver. Är Ja ute o äter är de oftast iaf nått ställe dom har OK salladsbuffé och bra bröd så kan man grunda lite.
Värre nästan på kvällsresturanger då man kan få väldigt lite ibland och ofta betydligt dyrare än lunch.
Citera
2024-10-12, 11:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Håller med TS. Dock är jag ute och äter lunch är de inte hela världen om jag inte blir "proppmät" blir ofta nöjd. Men undviker ställen likt ts beskriver. Är Ja ute o äter är de oftast iaf nått ställe dom har OK salladsbuffé och bra bröd så kan man grunda lite.
Värre nästan på kvällsresturanger då man kan få väldigt lite ibland och ofta betydligt dyrare än lunch.

Oftast är menyn på en ’kvällstestaurang’ anpassad för att du ska beställa minst två rätter.
Citera
2024-10-12, 12:01
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallerstrom
Oftast är menyn på en ’kvällstestaurang’ anpassad för att du ska beställa minst två rätter.

Precis. Blir ju ofta 3-400 minst då.
Inte mig emot egentligen men nu handlade tråden om "att bli mätt" och ibland kan man va jävligt hungrig och vill bli riktigt mätt
Är nästan alltid ute på kvällen för den sociala biten då är öl o sällskapet viktigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in