2024-10-14, 07:58
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoepag
Håller med men samtidigt kan man inte komma ifrån att få politiker använt så aggressiv och ibland direkt hatfull retorik som Trump.

Ta bara hans kommentar om invandrare som dödar och äter husdjur eller när han eldade på dem som försökte hindra överlämnandet av presidentskapet till Biden.

Han har fått miljontals amerikaner att tro att om han skulle förlora valet i år så kommer det bero på demokraternas fusk, kommer det leda till våld? Jag vet inte men risken är stor.

Fast det är ju sant att invandrarna från Haiti äter hundar och katter. De får ju lätt gratis mat på det sättet, att katterna (hundarna är väl inte så ofta ute ensamma) inte förväntar sig att bli dödade och ätna, utan går fram till människor och förväntar sig att bli kelade med. Det är hemskt fult att svika en levande varelses förtroende på det sättet. Därför måste man försöka undvika sådana kulturkrockar, genom att inte släppa in primitiva invandrare.

Och angående när Joe Biden vann valet, så visade det sig att till och med AVLIDNA människor - alltså länge sedan avlidna - hade röstat på Demokraterna. Är inte det LITE konstigt i alla fall? Trump vill att alla ska vara tvungna att registrera sig och visa legitimation för att få rösta - vilket borde vara en självklarhet - men Demokraterna motsätter sig detta. Varför tror du att de (Demokraterna) motsätter sig det? Jag ser bara två alternativ: a) de vet att deras väljare är så korkade och lata att de inte klarar av att ta reda på hur man registrerar sig, hur man skaffar en Id-handling, ta sig till en viss plats inom vissa klockslag o.s.v., eller b) de vill röstfuska även denna gång. Kanske en kombination av båda i och för sig.
Citera
2024-10-14, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast det är ju sant att invandrarna från Haiti äter hundar och katter. De får ju lätt gratis mat på det sättet, att katterna (hundarna är väl inte så ofta ute ensamma) inte förväntar sig att bli dödade och ätna, utan går fram till människor och förväntar sig att bli kelade med. Det är hemskt fult att svika en levande varelses förtroende på det sättet. Därför måste man försöka undvika sådana kulturkrockar, genom att inte släppa in primitiva invandrare.

Och angående när Joe Biden vann valet, så visade det sig att till och med AVLIDNA människor - alltså länge sedan avlidna - hade röstat på Demokraterna. Är inte det LITE konstigt i alla fall? Trump vill att alla ska vara tvungna att registrera sig och visa legitimation för att få rösta - vilket borde vara en självklarhet - men Demokraterna motsätter sig detta. Varför tror du att de (Demokraterna) motsätter sig det? Jag ser bara två alternativ: a) de vet att deras väljare är så korkade och lata att de inte klarar av att ta reda på hur man registrerar sig, hur man skaffar en Id-handling, ta sig till en viss plats inom vissa klockslag o.s.v., eller b) de vill röstfuska även denna gång. Kanske en kombination av båda i och för sig.

Och ändå, finns inte en ända rapport om saknade hundar eller katter hos myndigheterna i Springfield. Man har gått igenom alla rapporter och anmälningar ett år tillbaka i tiden, och sådana saknas helt. Dessutom Polischef, Borgmästare och Guvernören av Ohio har alla gått ut och sagt att det inte finns ett enda sådant fall rapporterar. Men i stället tycker du att vi skall tro på Trump och hans sektmedlemmar.
Citera
2024-10-14, 08:50
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Vad spelade dessa 100 tals miljoner in privata samtal på för utrustning 2005.

Detta var ett samtal ombord på en buss.
Tror knappast att det var en dåtidens videokamera.

Snowden berättade att NSA kunde avlyssna även dåtidens mobiler.

Väldigt många hade mobiler som kunde spela in redan 2005. Jag hade det i alla fall.
Citera
2024-10-14, 08:51
Medlem
llundberg57s avatar
DUH! Han är en lögnare! Räcker inte det?
Citera
2024-10-14, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Väldigt många hade mobiler som kunde spela in redan 2005. Jag hade det i alla fall.

Så om jag förstår dig rätt, så har som sitter brevid Trump på bussen en telefon i fickan som kan spela in ljud med bra kvalitet 2005.

Liksom 100tals miljoner andra.

Sen när denna vanliga man kom hem sparade han inspelning i 11 år.

Själv skulle jag sätta oddsen på under 1% att det var så det gick till.

Tror inte heller att Trump sa detta in i en mic som nån synligt höll upp.

Detta måste vara smyginspelning knappast med en mobil från 2005.Det är bra kvalité på ljudet.

Men vi har olika syn på verklighet.
Citera
2024-10-14, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Och ändå, finns inte en ända rapport om saknade hundar eller katter hos myndigheterna i Springfield. Man har gått igenom alla rapporter och anmälningar ett år tillbaka i tiden, och sådana saknas helt. Dessutom Polischef, Borgmästare och Guvernören av Ohio har alla gått ut och sagt att det inte finns ett enda sådant fall rapporterar. Men i stället tycker du att vi skall tro på Trump och hans sektmedlemmar.

Här är från deras lokala tv kanal 2023

https://youtu.be/Ty7fu_3Y9Zo?si=bdlXAv4qdgyj9dMm

Sen har jag sett en hearing på kommun när flera vittnar om ankor i parken och domestic animals.
Flera invånare som säger så.

Nu hittar jag inte det på yt.

Själv tycker jag det är väldigt dumt av Trump att ta upp det. Korkat.
Även om det kan finns en viss sanning i det.

Hade räckt om han belyst problemen med att ha 20 000 Haiter in en stad på 40 000.
Citera
2024-10-14, 09:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Trump betalar såklart samma tull på varor från Kina som alla andra. Skillnaden mellan han och Biden/Harris vad gäller tullavgifter är obefintlig. Att Trump vill tjäna pengar och att förlaget som tryckte böckerna söker det billigaste alternativet må chocka dig, men är naturligt för en affärsman. Skillnaden mellan Trump Presidenten och Trump affärsmannen är att den förra vill göra denna outsourcing dyrare för den senare. Det är oerhört positivt.

Och spela inte dum nu i ditt svar. Du förstår vad jag menar.
Hahaha!

Du har uppenbart ingen koll på vad han tjatar om på rally.
Jag har väl för bövelen inte tagit upp att han får mindre i tull!
Citera
2024-10-14, 09:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Nej det är inte sant och fullständigt dementerat och därför anmäldes Trump och Vance.

Du får konspirera i en annan tråd.
Citera
2024-10-14, 09:44
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej det är inte sant och fullständigt dementerat och därför anmäldes Trump och Vance.

Du får konspirera i en annan tråd.

Svara på frågan du då. Varför tror du att Demokraterna är så emot att folk ska behöva registrera sig och visa Id (så att funktionärerna kan kontrollera de röstberättigades identitet samt att de bara röstar en gång)? I Sverige får ingen rösta utan att a) stå med i röstlängden och b) visa Id. Och det vet jag efter att ha varit funktionär vid många val. Man kontrollerar Id, kontrollerar att personen finns i röstlängden, och därefter prickar man för så att personen inte kan rösta flera gånger. Därefter lägger man rösten i valurnan.
Citera
2024-10-14, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Här är från deras lokala tv kanal 2023

https://youtu.be/Ty7fu_3Y9Zo?si=bdlXAv4qdgyj9dMm

Sen har jag sett en hearing på kommun när flera vittnar om ankor i parken och domestic animals.
Flera invånare som säger så.

Nu hittar jag inte det på yt.

Själv tycker jag det är väldigt dumt av Trump att ta upp det. Korkat.
Även om det kan finns en viss sanning i det.

Hade räckt om han belyst problemen med att ha 20 000 Haiter in en stad på 40 000.

Vad har vildfåglar att göra med husdjur i Springfield. Ankor får du ju dessutom Haga i USA, så vad i består problemet.
Citera
2024-10-14, 09:47
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Nej. Han är hatat för att han är ett hot emot världsfreden.
Väldigt många som varit pro-trump har blivit anti-trump den här gången pga hans vurmande för diktaturer.

Ni på Dem-sidan har så mycket otur när ni tänker. Trump är den ende amerikanske presidenten som inte har startat något nytt krig i mammaminne... Annars brukar de alltid vilja starta ett krig någonstans, och lägga sig i främmande länders inre angelägenheter genom att avsätta ledare och liknande, för att gå till historien som en stor fältherre. (Naturligtvis följer de bara krigsoperationen i trygghet över videolänk i Vita huset. Det är 18-20-åriga pojkar, ofta från underprivilegierade familjer, som har lurats att ta värvning, som dör.)
Citera
2024-10-14, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Vad har vildfåglar att göra med husdjur i Springfield. Ankor får du ju dessutom Haga i USA, så vad i består problemet.

Då har du inte sett klippet från 2023..
Försvunna katter handlar det om, video på en som stjäl en katt.

Hearingen var det flera som vittnade om att dom vred nacken av ankor i stadens park framför barn och picknickande familjer.

Än en gång korkat och idiotiskt av Trump att ta upp det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in