2024-10-13, 22:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Att tro att halva USA är en sekt är förstås dumheter. Det borde du förstås inse själv, man kan inte tänka utanför det narrativet som skapats. Man har skapat ett hot om att världen kommer i stort sett gå under om han vinner och man drivs av rädsla för det hot man själv har skapat. Man skrämmer upp sig själva. För du drivs väl av en sorts rädsla ändå. En skräck för framtiden.
Jag tog bort 2/3 eftersom tråden inte handlar om mig utan vad jag mfl anser om Trump.

Kan du sluta vara drama Queen?

Jag har öht inte sagt att halva usa är en magasekt.
Tvärtom, Maga är som en parasiterande sekt inom GOP.

Det är absolut inte alla reps som avgudar Trump - och det är just de här jag hoppas det finns ett mörkertal kring; att de väljer Harris och sätter demokratin och landet före partiet i detta val.

Jag är inte ett dugg rädd för framtiden, du kan sluta dramatisera som sagt.

Men jag är absolut bekymrad å Ukrainas vägnar och Nato eftrsom jag anser Trump vara en störd jävel.
Senast redigerad av develi 2024-10-13 kl. 22:36.
Citera
2024-10-13, 23:05
Medlem
Flusens avatar
Hatet är lika obefogat som hatet emot Sverigedemokraterna till en början var.

I grund och botten existerar väldigt lite hat,
Det är en fiktiv bild massmedia målar upp i hopp om att påverka valresultat och folks syn.

Självklart påverkas väldigt många fårskallar av propagandan men ställer du dem frågan ”vad är det du hatar med Trump? Så fryser sig deras hjärnor snabbt och dom lägger benen på ryggen och flyr undan frågan.

Dom vet själva inte svaret, dom vet bara att dom hatar, för att massmedia hjärntvättat dom till att göra så.
Senast redigerad av Flusen 2024-10-13 kl. 23:08.
Citera
2024-10-13, 23:13
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag tog bort 2/3 eftersom tråden inte handlar om mig utan vad jag mfl anser om Trump.

Kan du sluta vara drama Queen?

Jag har öht inte sagt att halva usa är en magasekt.
Tvärtom, Maga är som en parasiterande sekt inom GOP.

Det är absolut inte alla reps som avgudar Trump - och det är just de här jag hoppas det finns ett mörkertal kring; att de väljer Harris och sätter demokratin och landet före partiet i detta val.

Jag är inte ett dugg rädd för framtiden, du kan sluta dramatisera som sagt.

Men jag är absolut bekymrad å Ukrainas vägnar och Nato eftrsom jag anser Trump vara en störd jävel.
Fast jag är ingen dramaqueen. Jag förklarar saker och du vill inte debattera dem utan återgår upprepar bara en massa saker om honom. Du har förstås påstått att jag tillhör en sekt, utifrån ingenting.
Tråden handlar om hatet mot honom, så min analys av det, är nog spot on när det gäller ämnet. Trots att du då tar bort det.

Men om nu majoriteten som röstar på honom, inte tillhör en sekt, så måste det förstås finnas en anledning till att de gör det, trots det du maler på om?
Citera
2024-10-13, 23:42
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flusen
Hatet är lika obefogat som hatet emot Sverigedemokraterna till en början var.

I grund och botten existerar väldigt lite hat,
Det är en fiktiv bild massmedia målar upp i hopp om att påverka valresultat och folks syn.

Självklart påverkas väldigt många fårskallar av propagandan men ställer du dem frågan ”vad är det du hatar med Trump? Så fryser sig deras hjärnor snabbt och dom lägger benen på ryggen och flyr undan frågan.

Dom vet själva inte svaret, dom vet bara att dom hatar, för att massmedia hjärntvättat dom till att göra så.

Vilken media skriver om hat mot Trump, och gör de det för att hjälpa honom?

TS använder ordet och det är en tolkning av vad hen tycker sig märka.

I verkligheten är media mycket återhållsamma, till skillnad från vanligt folk.
Citera
2024-10-13, 23:43
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hickoryyy
Politisk ståndpunkt ska avgöra om någon är en dåre eller ej menar du? Nej såklart inte.
Men tycker du inte att politiken borde vara det avgörande? Och vad vst det egentligen som Trump gjorde under hans presidentskap som liksom var så fruktansvärt hemskt?
Citat:
Ursprungligen postat av Flusen

You just nailed it.

Jag har på över 9 år nu inte sett ett enda sakligt och/eller vettigt svar från motståbdarna om varför de hatar Trump, allt de kommer upp med är att han är en dåre, en galning, en idiot osv. Fascinerande
Citera
2024-10-13, 23:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Fast jag är ingen dramaqueen. Jag förklarar saker och du vill inte debattera dem utan återgår upprepar bara en massa saker om honom. Du har förstås påstått att jag tillhör en sekt, utifrån ingenting.
Tråden handlar om hatet mot honom, så min analys av det, är nog spot on när det gäller ämnet. Trots att du då tar bort det.

Men om nu majoriteten som röstar på honom, inte tillhör en sekt, så måste det förstås finnas en anledning till att de gör det, trots det du maler på om?
Nej, du överdriver och ägnar dig år melodrama.

Jag skrev att din analys är rätt vag eftersom du gillar Trump och försvarar honom som din högra arm.
Men skriv för all del, jag gillar inte censur som Trump däremot gör.

De i tråden som beskrivit varför de antingen hatar, avskyr eller ogillar Trump har däremot besvarat frågeställningen av TS.

GOPare kan rösta på Trump för att de röstar republikanskt - men kan likaväl avsky honom.

Maga däremot röstar Trump för att de avgudar honom.

Därför kan det finnas ett mörkertal - eftersom flera inom GOP nu kampanjar för Harris.
Men alla kanske inte vill utsättas för en shitstorm och offentliggör inte sin åsikt, det finns reps som beskrivit detta i media.
Senast redigerad av develi 2024-10-14 kl. 00:11.
Citera
2024-10-14, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Hur många gånger måste jag överbevisa dig.

Jo ryssarna vet om

MOSCOW

Russia said Thursday that there are more bases of the US Central Intelligence Agency (CIA) in Ukraine than recent media reports claim.

Commenting in an interview with Russia's Pervy TV channel on media reports claiming the CIA has built 12 “secret spy bases” along the Russian border in Ukraine that act as the “nerve center” of Kyiv’s military, Kremlin spokesman Dmitry Peskov said "it is not a secret."

"There are for sure not 12 CIA bases, but many more. It's not a secret, and we all know it perfectly well. We are the enemy for the CIA… We are opponents for them. They are working against us," he said.

Jag tror inte att du och jag har samma definition av ordet "bevisa" eller "bevis".

Ja, för Ryssarna är så trovärdiga. 100% tillförlitliga.
Citera
2024-10-14, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZaraL
1 Du kommer aldrig gå till fronten för du är en fegis, din ”världsfred” grundar sig på att andra ska dö. Fegt är bara förnamnet. Exakt inget hindrar dig från din version av fred där du själv är den som är på fronten, utöver din feghet då…..

2 Han vill inte att amerikanska skattebetalarna ska stå för din ”världsfred” i europa utan att européerna skall betala för den. Kolla hur mycket USA betalar till Nato kontra Europeiska länder.

3 Tänk att ha varit president i 4 år, inte startat krig, avslutat krig för att någon fegis i Sverige ska sitta och påstå att han är ett hot mot fred, vilken ding ding värld.

1. Jag försökte men nekades pga hälsoskäl. Men bra försök av dig där.

2. Ja, det skulle de tänkt på innan de började ingå allianser så att Europa inte skaffade kärnvapen. Sverige övergav sitt kärnvapenprogram pga det för att ta ett exempel.

3. Tänk att ha varit president i 4år utan att det pågått ett storkrig bland dina närmaste allierade. Much wow.
Citera
2024-10-14, 02:23
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ska du bemöta det jag skrev om att Trump hyllar Kinas ledare, håller brandtal om handel och tull - men själv importerar billiga biblar där och går i stor vinst i år?
Trump betalar såklart samma tull på varor från Kina som alla andra. Skillnaden mellan han och Biden/Harris vad gäller tullavgifter är obefintlig. Att Trump vill tjäna pengar och att förlaget som tryckte böckerna söker det billigaste alternativet må chocka dig, men är naturligt för en affärsman. Skillnaden mellan Trump Presidenten och Trump affärsmannen är att den förra vill göra denna outsourcing dyrare för den senare. Det är oerhört positivt.

Och spela inte dum nu i ditt svar. Du förstår vad jag menar.
Citera
2024-10-14, 03:42
Medlem
HyperboreanCREW-14s avatar
Ännu ett mordförsöket stoppat. Vänsterliberalerna blir allt extremare och mer desperata, dags att ta det vänsterextrema våldet på allvar.

Och kom inte och påstå att det bör kallas något annat vi vet alla att ett mordförsök på Harris skulle stämplas som ett högerextremt dåd.
Citera
2024-10-14, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Jag tror inte att du och jag har samma definition av ordet "bevisa" eller "bevis".

Ja, för Ryssarna är så trovärdiga. 100% tillförlitliga.

Trump hotar med att avslöja det politiska fulspelet och propagandan.
Det är väl därför han är hatat, och riskerar sitt liv.

Du skriver märkligt att ryssarna inte visste om CIA baserna..

Varvid jag visar dig ett klipp från en rysk tidning.

Det tycker jag visar att ryssarna visste.

Sen dömmer du ut ryssarnas trovärdighet,
Vilket jag förstår, men USA är inte ett dugg bättre.

Vietnamkriget gick man in i efter en påstådd attack i Tongkin bukten för att skydda jorden mot kommunism.

Afghanistan för att befria kvinnorna och införa demokrati.

Irak för att dom hade massförstörelsevapen

Libyen tidigare Afrikas mest välmående land för Gadaffi var en diktator.
Visserligen ville han inte sälja olja i US dollar men det hade inte med förstörelsen av Libyen att göra. Det var demokrati man krigade för.

Bombningar av Serbien var för att skydda muslimer, inte för man ville bygga en stor bas i Kosovo, vilket man gjorde.

Assange var en spion. Nord Stream sa man först att det var ryssarna som sprängde.
Visserligen har ryssarna flera ggr försökt få en internationell utredning i FN men USA har veto och stoppat det.

Regeringar ljuger särskilt stormakter.

Men Sverige också.

Varför togs hela minnescermonin Estonia bort från Svt när flera av talarna visade på en lögnaktig utredning. Varför har amerikanarna hemligstämplad delar av utredningen för deras nationella säkerhet.

https://youtu.be/vAKfndwDiS0?si=-fEWgDOhyHoJ0b1s

Tidigare riksdagsmannen Ångströms tal på SVT inför bla kungen och statsministern
Nu bortplockad.

Eller vad har Peter Hultqvist att dölja ang Nato

https://youtu.be/QKVBTQY9geI?si=zQQzuUlw6FZXbCin

Du kanske bör vara misstänksam mot båda sidor.

Politiker ljuger.
Citera
2024-10-14, 04:40
Medlem
platyzmas avatar
För att han är Putins dräng, behövs inte mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in