2024-10-13, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Det är i denna forumdel man hittar IQ fiskmås. Alltid kul.
Du tror du kan dra några exempel och så gottgör det allt det dåliga?

Ja du är ett bra exempel på en individ mer begränsad kognitiv förmåga.

Hans politik var bra för amerikanska folket, lägsta arbetslösheten för african americans på ca 50 år mm.

Men men, hemskt tycker du. Du bevisar TS tes genom att inte ha någon koll på hans realpolitik utöver Aftonbladets artiklar.
Citera
2024-10-13, 15:56
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Som jag skrev hatar ingen !

Men min åsikt är han ashole precis som majoriten av amerikanerna verkar vara tyvär 😃

Men varför har du den åsikten om Trump?

Det är just den frågeställningen tråden avhandlar.
Att du tycker han är ett "Asshole" förstår vi, men vi undrar varför du tycker det.
Citera
2024-10-13, 15:57
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ska du citera mig så kommenterar du det jag skriver.
Inte med nån whataboutism.

Skribenten skrev om att dems hetsat till mord/mordförsök på Trump och sen nämndes om Hitler.

Du gav uttryck om oro för fri press.
Vill bara veta vad du jämför med?
Citera
2024-10-13, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Att inte förespråka frihet från ansvar är inte att förespråka censur.

Som sagt din individuella frihet tar slut vid vid den punkten där den överskrider andras individuella frihet.

Men du kanske även anser att det är censur att inte få skrika att det brinner eller på något annat sätt skapa panik som orsakar skador hos andra människor?

Censur är när du inte får yttra dig och inte när det blir förbjudet för andra att inte hålla med dig eller anse att du kan stå oemotsagd.
Jag förklarade tydligt att dina friheter tar slut där mina börjar. På min sida av staketet har HBTQ-industrin inget att hämta, menar du att jag inte har den rättigheten? Censur är mycket riktigt när jag inte får ha denna åsikt utan att hamna i trubbel, t.ex på arbetsmarknaden. Vi kan kalla det ”mjukcensur” om det hjälper din sorgliga skalle att absorbera innebörden.

Du har dessutom en äcklig ovana att lägga ord i munnen på folk, sluta med det. Jag anklagar t.ex. inte dig för att vilja ha sex med barn även om det skulle så rimliga tvivel över din ivriga medverkan i diskussionen.
Senast redigerad av Fetgirig 2024-10-13 kl. 16:02.
Citera
2024-10-13, 15:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Men du bevisar förstås det jag säger. Du tycker de som röstar på Trump är skit och hatar och föraktar dem. Så varför skulle de rösta på demokraterna, om de som stöder dem är som dig.
Nu kan drama Queen ta och tona ner melodramat för en gång skull.

Att ifrågasätta Trump är inte hat och förakt per automatik.
Det är heller inte att promota dems per omgående. Även om jag absolut skulle rösta på dems om jag bodde nu i usa.

Det handlar om att jag personligen ifrågasätter att basen för personkulten kring Trump är byggd på propaganda och konspirationer.
Att Trump ljuger värre än en häst travar och det skrämmande är att folk antingen ignorerar eller snabbt hakar på för att försvara rena lögner och dumheter.

Att det är sekteriskt går inte att ta miste på eftersom sakfakta rinner av som vatten på en gås och det finns en extrem vilja att sprida lögnerna vidare - för att försvara Trump.
Citat:
Sen om cancellera har jag förstås rätt. Vem medar du Trump har cancellerat genom att media och eliten har pekat ut den som en sämre människa utifrån den personens åsikter. Eller är det så att han faktiskt inte kan det?
Jag menar det jag skrev.
Trump gapar om fejkmedia och anser sig vara utsatt för cencur eller cancelleringar.
Att yttrandefriheten är i fara.

Beskyller Harris, vänstern, dems, marxister eller vad det nu än må vara som inte bejublar Trump och den etikett som används för dagen.

Den som alldeles nyss uppvisar just en vilja att ha censur är Trump.
Han har uttalat att media bör bli av med licensen och fått skarp kritik av FCC för att gå emot 1st Amendment och just free speech.

Vad som är obehagligt med just Trump är att han beundrar diktatorer, han har nyss ÅNYO höjt den fete i Nordkorea till skyarna och hans ledarskap.
Ett land som definitivt inte kvalar in på demokratiska värderingar.

Rent historiskt så är det mer än välkänt att diktaturer börjar med att attackera just media, att ägna sig åt selektiv propaganda.

Därför är Trump ett hot inför ett kommande presidentskap och version 2016 är inte vad som ses idag.
Han är mer gränslös, radikal och extrem och det är även även hans kampanj och de som han omger sig med.
Han har helt klart steppat upp i både retoriken och umgänge.

Om det så är att rövslicka högerextrema, kristna fanatiker eller annat.
Senast redigerad av develi 2024-10-13 kl. 16:04.
Citera
2024-10-13, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olcadan
Säger du som sprider rysspropaganda som en jävla bot. Ta Putins kuk ur din mun.

Sluta vara en tönt, bara för man är emot ett krig är man inte ett troll. Jag älskar USA och skulle gärna vilja att vi blev deras 51st.

Sedan tycker jag även Malmö med flertalet städer borde få rösta om de vill tillhöra ett annat land, demokrati kallas det.

Ta nu Aftonbladets penis ur din stjärt.
Citera
2024-10-13, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Enda sen Donald J. Trump i juni 2015 meddelade sin kandidatur för presidentposten 2016 så har allt från massmedia, talk shows, politiker (huvudsakligen Demokrater), etc, etc hånat och aktivt motarbetat honom. Och när han väl vann presidentvalet i 2016, så var det liksom bara en tidsfråga innan 3. världskriget skulle starta.

Men vad är egentligen skälet till detta hatet mot DJT? Jag har på 8-9 år ännu inte sett ett logiskt svar på det. Är det för att han var en outsider utan politisk erfarenhet, som liksom var motsatsen av "the establishment" i Washington? Är det p g a hans hårda retorik och direkta stil? ?

Du är snudd på korkad om du inte förstår det logiska i att människor reagerar när en dåre blir vald till presidentkandidat. Det finns många dårar i världen och Donald Trump var iof ingen nyhet för 10 år sedan. Upprördheten handlar naturligtvis om att han sätts på en maktposition. Resultatet har vi ju sett. Eller ja, vi andra, inte du uppenbarligen.
Citera
2024-10-13, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Att inte starta krig är inte att behålla en global fred när man gör så att diktaturer får göra som de vill. Han har sagt åt Putin att han kan invadera vilket land han vill och USA kommer inte bry sig.
Han vill att det ska råda krig i världen eftersom han stödjer diktaturer som är aggressiva emot sina grannar.

Han vill inte avsluta kriget i Ukraina på ett sätt som stoppar framtida aggressioner emot Europa. Hans version av fred är att ge Putin det han vill ha och sedan låta Putin gå in i nästa land.

Med Trump vid ratten kommer fler och fler nationer skaffa kärnvapen eftersom han vill avsluta alla försvarsallianser USA byggt upp runt om i världen just för att de inte vill att planeten ska vara full av kärnvapen nationer.

Ni verkar inte vara så intelligenta.

1 Du kommer aldrig gå till fronten för du är en fegis, din ”världsfred” grundar sig på att andra ska dö. Fegt är bara förnamnet. Exakt inget hindrar dig från din version av fred där du själv är den som är på fronten, utöver din feghet då…..

2 Han vill inte att amerikanska skattebetalarna ska stå för din ”världsfred” i europa utan att européerna skall betala för den. Kolla hur mycket USA betalar till Nato kontra Europeiska länder.

3 Tänk att ha varit president i 4 år, inte startat krig, avslutat krig för att någon fegis i Sverige ska sitta och påstå att han är ett hot mot fred, vilken ding ding värld.
Citera
2024-10-13, 16:09
Medlem
olcadans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZaraL
Sluta vara en tönt, bara för man är emot ett krig är man inte ett troll. Jag älskar USA och skulle gärna vilja att vi blev deras 51st.

Sedan tycker jag även Malmö med flertalet städer borde få rösta om de vill tillhöra ett annat land, demokrati kallas det.

Ta nu Aftonbladets penis ur din stjärt.
Man är inte emot ett krig bara för att man tycker att landet som invaderas ska ge upp. Hitler och Stalin var "emot krig" på samma sätt som du är.
Citera
2024-10-13, 16:10
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nu kan drama Queen ta och tona ner melodramat för en gång skull.

Att ifrågasätta Trump är inte hat och förakt per automatik.
Det är heller inte att promota dems per omgående.

Det handlar om att jag personligen ifrågasätter att basen för personkulten kring Trump är byggd på propaganda och konspirationer.
Att Trump ljuger värre än en häst travar och det skrämmande är att folk antingen ignorerar eller snabbt hakar på för att försvara rena lögner och dumheter.

Att det är sekteriskt går inte att ta miste på eftersom sakfakta rinner av som vatten på en gås och det finns en extrem vilja att sprida lögnerna vidare - för att försvara Trump.

Jag menar det jag skrev.
Trump gapar om fejkmedia och anser sig vara utsatt för cencur eller cancelleringar.
Att yttrandefriheten är i fara.

Beskyller Harris, vänstern, dems, Marxist er eller vad det nu än må vara som inte bejublar Trump och den etikett som används för dagen.

Den som alldeles nyss uppvisar just en vilja att ha censur är Trump.
Han har uttalat att media bör bli av med licensen och fått skarp kritik av FCC för att gå emot 1st Amendment och just free speech.

Vad som är obehagligt med just Trump är att han beundrar diktatorer, han har nyss ÅNYO höjt den fete i Nordkorea till skyarna och hans ledarskap.
Ett land som definitivt inte kvalar in på demokratiska värderingar.

Rent historiskt så är det mer än välkänt att diktaturer börjar med att attackera just media, att ägna sig åt selektiv propaganda.

Därför är Trump ett hot inför ett kommande presidentskap och version 2016 är inte vad som ses idag.
Han är mer gränslös, radikal och extrem och det är även även hans kampanj och de som han omger sig med.
Han har helt klart steppat upp i både retoriken..
Om det så är att rövslicka högerextrema, kristna fanatiker eller annat.
Jag ställer några frågor till dig och du gör två utläggningar om något helt annat. Du kör bara din agenda. Men utifrån det det du säger, tillhör väl även du en sekt på samma sätt. Nu är jag inte ens en Trump-fan, inte heller en Harris-fan. Utan förklarar bara varför man röstar på Trump.

De du kallar högerextrema och kristna fanatiker är inte en majoritet av han väljare, Det borde till och med du fatta. Men eftersom du inte gör det, ser jag nog dig som totalt inskränkt och som verkar se vänsterextremism som ett ideal, så är du förstås själv en extremist från andra sida. Du kanske borde lyssna på vad andra människor säger och inte bara det som passar dina extrema åsikter. Det är sådana som du som skapat Trump, så du får väl se han som din egen skapelse.
Just nu göder ni bara honom. Men eftersom du inte är resonabel, så är det förstås meningslöst att debattera med dig.
Citera
2024-10-13, 16:18
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av throwawayaccount1
Trump: "Yeah that's her with the gold. I better use some Tic Tacs just in case I start kissing her. You know I'm automatically attracted to beautiful... I just start kissing them. It's like a magnet. Just kiss. I don't even wait. And when you're a star they let you do it. You can do anything."

...

Vilket alltså inte betyder att de vill bli tagna på fittan, som du skrev.
Citera
2024-10-13, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olcadan
Man är inte emot ett krig bara för att man tycker att landet som invaderas ska ge upp. Hitler och Stalin var "emot krig" på samma sätt som du är.

Det är upp till Ukrainska folket om de vill slåss eller inte, jag har inget emot att stödja deras kamp men det blir löjligt när internetkrigare i Sverige som aldrig är nära fronten säger ”VI” ska kriga, fegt.

Som exempel kan vi ta finska vinterkriget, Finland blev erbjuden en deal de inte tog där de skulle få behålla Karelen.
De stred, vann första kriget till stor kostnad då Ryssland var illa förberett.
Ryssland kom igen till uppföljningskriget och Finland förlorade och tvingades avstå Karelen med mera.

De förlorade massa människor och det slutade med att de fick ge upp mer land än om de bara gått med på en deal från början.

Nyans, det är allt jag efterfråga från de som har Aftonbladet som sin ledsagare.

Ibland är det bättre att avsluta ett krig med människor som lever helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in