Citat:
Ursprungligen postat av
EnCarte
Men du bevisar förstås det jag säger. Du tycker de som röstar på Trump är skit och hatar och föraktar dem. Så varför skulle de rösta på demokraterna, om de som stöder dem är som dig.
Nu kan drama Queen ta och tona ner melodramat för en gång skull.
Att ifrågasätta Trump är inte hat och förakt per automatik.
Det är heller inte att promota dems per omgående. Även om jag absolut skulle rösta på dems om jag bodde nu i usa.
Det handlar om att jag personligen ifrågasätter att basen för personkulten kring Trump är byggd på propaganda och konspirationer.
Att Trump ljuger värre än en häst travar och det skrämmande är att folk antingen ignorerar eller snabbt hakar på för att försvara rena lögner och dumheter.
Att det är sekteriskt går inte att ta miste på eftersom sakfakta rinner av som vatten på en gås och det finns en extrem vilja att sprida lögnerna vidare - för att försvara Trump.
Citat:
Sen om cancellera har jag förstås rätt. Vem medar du Trump har cancellerat genom att media och eliten har pekat ut den som en sämre människa utifrån den personens åsikter. Eller är det så att han faktiskt inte kan det?
Jag menar det jag skrev.
Trump gapar om fejkmedia och anser sig vara utsatt för cencur eller cancelleringar.
Att yttrandefriheten är i fara.
Beskyller Harris, vänstern, dems, marxister eller vad det nu än må vara som inte bejublar Trump och den etikett som används för dagen.
Den som alldeles nyss uppvisar just en vilja att ha censur är Trump.
Han har uttalat att media bör bli av med licensen och fått skarp kritik av FCC för att gå emot 1st Amendment och just free speech.
Vad som är obehagligt med just Trump är att han beundrar diktatorer, han har nyss ÅNYO höjt den fete i Nordkorea till skyarna och hans ledarskap.
Ett land som definitivt inte kvalar in på demokratiska värderingar.
Rent historiskt så är det mer än välkänt att diktaturer börjar med att attackera just media, att ägna sig åt selektiv propaganda.
Därför är Trump ett hot inför ett kommande presidentskap och version 2016 är inte vad som ses idag.
Han är mer gränslös, radikal och extrem och det är även även hans kampanj och de som han omger sig med.
Han har helt klart steppat upp i både retoriken och umgänge.
Om det så är att rövslicka högerextrema, kristna fanatiker eller annat.