Citat:
Ursprungligen postat av
Divination
Svenskarna är för det första ett fredsskadat folk. För det andra är svenskar närmast patologiskt naiva. Att det insmugits en viss grad av etnisk självbevarelsedrift de senaste 10-20 åren beror enbart på en dystopisk utveckling genom massinvandringen av icke-vita. Jag säger just viss grad för det existerar ingen allmänt utbredd etnisk medvetenhet bland svenskar utan på de flesta sitter den liberalmarxistiska värdegrunden alltjämt hårdkodad.
Det här behovet ”att göra något” är förstås mänskligt. Jag vet att nationella inte vill höra det jag har att säga. Men ni har ingen maktbas och kommer därför aldrig att kunna övertyga mer än kanske högst 10%. Inte så länge svenskarna kan leva bekvämt i sitt schlaraffenland i alla fall. Ska ni verkligen göra något som kan funka så snackar vi general Kolokotronis med ”eld och yxa”. Men sånt är helt främmande för den moderne svenskens demokratiska sinnelag.
Mitt råd är att odla färdigheter och förvärva reella kunskaper. Skaffa en gedigen utbildning, teoretisk eller praktisk. Samt bilda familj. Det är på det individuella planet. På kollektiv nivå handlar det bara om en sak ifall man vill åstadkomma förändringar. Nämligen makt. Eftersom nationella inte har någon makt och inte heller kan få inom ramen för nuvarande system så krävs allianser med aktörer som har makt och som åtminstone inte har intressen som kolliderar med de egna. Släpp alla illusioner om demokrati och eventuell skitnödighet kring svennebananers ”tyckande”. Makt handlar ytterst alltid om att ha det starkaste våldskapitalet och syftet med makt är att påtvinga andra sin vilja.
Nja, såpass många är medvetna om att något är fel så en femtedel av den röstberättigade befolkningen röstar för en förändring mot en mer etniskt positiv utveckling för svenskarna. Så även om utvecklingen går sakta, så sker den. Många saker som var omöjliga att diskutera och torgföra för 30 år sen är en del av samhällsdebatten idag.
Du har inte fel i din kritik eller analys. Fast även om premisserna stämmer så kan slutsatsen bli fel. Resultatet av dagens samhälle kommer vi se om 30 år. Hur vi påverkar det och förbereder oss för det kan ändras av en mängd olika faktorer. De som kallar sig konservativa börjar tydligen mer se på nationalismen och därmed skapas kontaktytor som gynnar nationella och Svensk nationalism.
Makt kan komma i många former, bland annat den makten information har. Enbart våldskapital skapar i regel kortvariga förändringar och gynnar inte den idé som drivs av den. Just nu är den många svenskar som bär på en känsla som de har svårt att konkretisera, en känsla kopplad till identitet, till gemenskap och hur framtiden kommer gestalta sig. Minns man SD på 90-talet och hur det ansågs vara en omöjlighet att de skulle sitta i riksdagen, nu är inte SD i sin nuvarande utformning svaret på problematiken, till att vara ett av Sveriges största partier. Det ger en fingervisning för hur stort underlaget är för de nationalistisks idéerna. Vi kan vara överens om att samhället kommer bli sämre och svensken är trög, men när väl förändringen börjat. Så kommer svensken vilja bli världsmästare även då.
Nu vet jag inte med säkerhet hur många som ryms inom den konservativa rörelsen, men om konservativa skulle diskutera och ansluta sig till de 20 teserna som diskuteras här så vinner den nationalistiska idéen fler anhängare.