Ursprungligen postat av Bobbyboi
Varför har "den ryska ledningen incitament att förvandla större delen av Ukraina till en parkeringsplats/ett europeiskt Afghanistan"?
VARFÖR blir den psykotiske dvärgen i kreml "provocerad", känner sig "hotad", och "tvungen" att föra imperialistiska anfallskrig mot suveräna stater som går med i, eller ens antyder en önskan att gå med i, FÖRSVARS allianser? Låg det i farans riktning att Ukraina (som medlem i försvarsalliansen NATO eller ej) hade invaderat ryssland och tagit över hela landet inom kort med sin överlägsna (globohomojudenazidödsknarkar) militär för det fall putain INTE hade genomfört sin tre-dagars "defensiva fredsbevarande försvarsinvasion"?
"Att minimera mängden lidande, död och blodsutgjutelse" och nå fred i Ukraina vore mycket enkelt att uppnå. Det är bara för den psykotiske dvärgen i kreml, att kalla hem sina mordiska horder till skithålet "mother russia" och erlägga adekvat skadestånd för all död, förstörelse och lidande hens imperialistiska anfallskrig har förorsakat.
Citat:
Ursprungligen postat av
DaVinci
Det är meningslöst att diskutera med sådana som dig. Vi känner båda till den andra sidans argument redan (mina är Mearsheimers, dina är Carl Bildts), och kommer inte att ändra åsikt av ytterliga en rond.
Måste dock snabbt notera att det är beklämmande att du tror att jag skulle stötta den ryska sidan i moraliskt hänseende. Ingenting av det jag skriver tyder på att jag skulle göra det.
Om du INTE stöttar "den ryska sidan i moraliskt hänseende", varför refererar du då till mig som "andra sidan"???