2024-10-13, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
Ukraina har ett jättelikt gasfält. Putin vill inte att den gasen exporteras till väst. Han vill inte ha en annan aktör som ger Europa frihet från gasen Ryssland producerar. Gissa var det gasfältet ligger? I områden Ryssland vill annektera genom detta krig.

Ja kriget handlar om just detta. Ryssland har byggt upp detta i Ukraina under 40år. Den röda linjer är ju Ukrainska regimens försöka att sälja av det till väst. Det är bara kika på en karta, finns gas, gruvor industrier järnvägsnät och stora hamnar i området. Och bland världens bästa jordbruksmark.

Det handlar inte om nån rättvisa och sån bullshit.
Citera
2024-10-13, 15:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ironside79
Totalt sönder indoktronerad.

https://defensepoliticsasia.com/ukraine/

Dör kan du kika på realtid, månader bakåt och i dagsläget, Källorna är Ukrainska och Ryska geolokalisering.

Precis så. Låt pissryssen slakta sin egen befolkning. Vinn 200 m här, 300 m där. Låt piss ryssen inta någon grushög av det som återstår av en by på 1400 invånare.

Låt pissryssen känna att de håller på att vinna. Trots att de egentligen är på väg att fullständigt förstöra sitt eget land.

Ja, jättebra länk. En sida med enbart ryska framgångar. Ingen balans, ingenting om de ryska bakslagen. Bara hur ”bra” det går för Ryzzhelvetet. Då får vi hoppas att du och andra pissRyssarna åker ner till Ukraina och krigar. Eftersom det går så bra för er.
Citera
2024-10-13, 15:36
Medlem
Citat:
Ja kriget handlar om just detta. Ryssland har byggt upp detta i Ukraina under 40år. Den röda linjer är ju Ukrainska regimens försöka att sälja av det till väst. Det är bara kika på en karta, finns gas, gruvor industrier järnvägsnät och stora hamnar i området. Och bland världens bästa jordbruksmark.

Nej du ljuger medvetet. Det är Ryssland som inte vill att Europa ska göra Ukraina rikare. Det handlar om att han velat kontrollera Ukraina sedan den första dagen han blev president. Han vill inte att Ukraina ska kunna ty sig någon annanstans än Ryssland. Han vill inte att ryska folket ska se att alla länder som vänder sig bort från Ryssland blir rikare och mer välmående.
Citera
2024-10-13, 15:39
Bannlyst
Citat:
Det är en sida som indexerar alla missiler, eftersom du tycker det är ett mysterium hur Ryssarna kan bomba städer? Klarar du inte av att klicka och skrolla?

Ryssarna använde Iskander och Kinzhal mor flygbaser på västsidan i Veckan.

Jaha?

En sida som sammanställer en lista över gammalt ryskt skit, och med sidor som aldrig utvecklas klart. Och det är det här de har skickat till Iran? Jag hoppas verkligen att iranier inte har betalat nånting för det här värdelösa skrotet. Ingenting av det som finns med på det här sidan går att använda för att slå ut militära mål. Går enbart att skicka in dagis och sjukhus.

Jag skulle inte kalla det för ett mysterium, det är väl känt att pissryssarna inte har några missiler alls att komma med. Allt som har är gammal omodern skit utvecklad på sjuttiotalet. Alla försök som har gjorts med nyare missiler, har misslyckats totalt.

Alla kunde ju se den där Sarmat -28 som sprängde sig själv redan i på avfyringsplatsen, förra veckan.

Det enda piss ryssen har i sin arsenal är några glidbomber med 150 kg betongskrot

Så, nej, den värdelösa ryssen har ingenting att bomba med. Eller nöjeskvarteren i Kiev.

Har du verkligen ingenting bättre att komma med?
Citera
2024-10-13, 15:39
Bannlyst
Kiev regimen rekryterar fler frivilliga till fronten, ryssen får snart ännu hårdare motstånd kanske

https://www.rt.com/russia/605611-ukraine-recruiters-raid-kiev/
Citera
2024-10-13, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Jaha?

En sida som sammanställer en lista över gammalt ryskt skit, och med sidor som aldrig utvecklas klart. Och det är det här de har skickat till Iran? Jag hoppas verkligen att iranier inte har betalat nånting för det här värdelösa skrotet. Ingenting av det som finns med på det här sidan går att använda för att slå ut militära mål. Går enbart att skicka in dagis och sjukhus.

Jag skulle inte kalla det för ett mysterium, det är väl känt att pissryssarna inte har några missiler alls att komma med. Allt som har är gammal omodern skit utvecklad på sjuttiotalet. Alla försök som har gjorts med nyare missiler, har misslyckats totalt.

Alla kunde ju se den där Sarmat -28 som sprängde sig själv redan i på avfyringsplatsen, förra veckan.

Det enda piss ryssen har i sin arsenal är några glidbomber med 150 kg betongskrot

Så, nej, den värdelösa ryssen har ingenting att bomba med. Eller nöjeskvarteren i Kiev.

Har du verkligen ingenting bättre att komma med?

Hypersoniska missiler? Jag tror inte det är lönt att ens försöka förklara.
Citera
2024-10-13, 15:44
Medlem
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Varför har "den ryska ledningen incitament att förvandla större delen av Ukraina till en parkeringsplats/ett europeiskt Afghanistan"?

VARFÖR blir den psykotiske dvärgen i kreml "provocerad", känner sig "hotad", och "tvungen" att föra imperialistiska anfallskrig mot suveräna stater som går med i, eller ens antyder en önskan att gå med i, FÖRSVARS allianser? Låg det i farans riktning att Ukraina (som medlem i försvarsalliansen NATO eller ej) hade invaderat ryssland och tagit över hela landet inom kort med sin överlägsna (globohomojudenazidödsknarkar) militär för det fall putain INTE hade genomfört sin tre-dagars "defensiva fredsbevarande försvarsinvasion"?

"Att minimera mängden lidande, död och blodsutgjutelse" och nå fred i Ukraina vore mycket enkelt att uppnå. Det är bara för den psykotiske dvärgen i kreml, att kalla hem sina mordiska horder till skithålet "mother russia" och erlägga adekvat skadestånd för all död, förstörelse och lidande hens imperialistiska anfallskrig har förorsakat.

Citat:
Ursprungligen postat av DaVinci
Det är meningslöst att diskutera med sådana som dig. Vi känner båda till den andra sidans argument redan (mina är Mearsheimers, dina är Carl Bildts), och kommer inte att ändra åsikt av ytterliga en rond.

Måste dock snabbt notera att det är beklämmande att du tror att jag skulle stötta den ryska sidan i moraliskt hänseende. Ingenting av det jag skriver tyder på att jag skulle göra det.

Om du INTE stöttar "den ryska sidan i moraliskt hänseende", varför refererar du då till mig som "andra sidan"???
Citera
2024-10-13, 15:46
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Citat:
Alla krig handlar om ekonomi, och specifikt energi. Vi borde tatuera folk här i Sverige med orden "Vi har varit naiva" i pannan.

Exakt, därför är det oerhört viktigt att så mycket som möjligt av ekonomi, energi och resurser kontrolleras av civiliserade väst istället för ryska kleptokrater. Jag ser mer än gärna att Ryssland delas upp och att arbetet med att civilisera folket inledes. Väst får helt enkelt ta sitt ansvar - precis som vi gör idag med svagbegåvade och andra mentalt handikappade.
Citera
2024-10-13, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Detta skojade jag och andra i tråden om tidigare. Vad skulle komma efter kinesiska golfbilar och motorcyklar? Nu är de här:
Elsparkcyklarna!
https://x.com/wartranslated/status/1845400046663037077

Vi har sett dom där i typ ett år redan. Det är därför vi skämtar om det, just för att de redan används.
Senast redigerad av Kratatch 2024-10-13 kl. 16:04.
Citera
2024-10-13, 16:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Precis så. Låt pissryssen slakta sin egen befolkning. Vinn 200 m här, 300 m där. Låt piss ryssen inta någon grushög av det som återstår av en by på 1400 invånare.

Låt pissryssen känna att de håller på att vinna. Trots att de egentligen är på väg att fullständigt förstöra sitt eget land.

Ja, jättebra länk. En sida med enbart ryska framgångar. Ingen balans, ingenting om de ryska bakslagen. Bara hur ”bra” det går för Ryzzhelvetet. Då får vi hoppas att du och andra pissRyssarna åker ner till Ukraina och krigar. Eftersom det går så bra för er.

Du ska nog inte bara se på en källa, se på flera och sammanväg informationen så gör jag alltid
https://www.youtube.com/watch?v=dq0qdQRT9nQ
https://www.youtube.com/watch?v=CzQ1176ByHY

enjoy
Citera
2024-10-13, 16:02
Medlem
Citat:

Som tillhör Ukraina och som Ryssen ska ge fan i.
Citera
2024-10-13, 16:15
Medlem
Citat:
Eller hur.

Ukraina vinner kriget snabbt om dom får HIMARS.
Ukraina vinner kriget snabbt om dom får ABRAMS och Leopard 2.
Ukraina vinner kriget snabbt om dom får F16.

Svensk media går att lita på som sagt.

Vilket supervapen skriver Svensk media i dagsläget ska vinna kriget?
Jag läser mycket, men ingenstans har jag läst om någon snabb ukrainsk krigsseger med de villkoren du listar ovan. Inte ens något om en seger.

Var har du hittat de uppgifterna? Knappast i svensk media väl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in