2024-10-13, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det spelas väl in några miljarder samtal varje dag så ja, det är helt naturligt för mig.

Så Orwells 1984 är ok för dig?
Citera
2024-10-13, 14:31
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Så Orwells 1984 är ok för dig?

Jag la ingen värdering i det. Jag påtalade bara fakta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
The New York Times has revealed the extent of the CIA’s covert support for Ukraine in a deep investigative report. Over the past 8 years, the agency has secretly trained and equipped Ukrainian intelligence officers, constructing a network of 12 bases along the Russian border.

This cooperation has proven tremendously valuable right from the start.

Vad exakt är du tolkar annorlunda.

Det finns transkript på hela nuland och pyatts samtal.
Googla om du vill läsa.

Vilken länk säger nåt annat?

L Graham vill inte ge Ryssland och Kina tillgång till mineraler

Det fanns flera farliga labb framgår solklart

Nordstream kommer att upphöra säger både nuland och biden

Nazist problemet framgår av BBC program från 2014

Jag klickade inte på resten av länkarna eftersom du gör det klassiska vatnik misstaget. Du länkar något som antingen är mhelt fel eller motbevisar det du försöker få fram.

Och ändå är det ingen annan som har skrivit om dessa hemliga baser på den ryska gränsen och som Ryssland inte verkar ha hittat fast de ockuperat större delarna av 4 oblast som låg invid den ryska gränsen. Märkligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Lyssna på klippet en gång till och återkom.

Trump: "Yeah that's her with the gold. I better use some Tic Tacs just in case I start kissing her. You know I'm automatically attracted to beautiful... I just start kissing them. It's like a magnet. Just kiss. I don't even wait. And when you're a star they let you do it. You can do anything."

Bush: "Whatever you want."

Trump: "Grab them by the pussy. You can do anything."

Jag kan tänka mig att kvinnor mer eller mindre kastat sina fittor efter honom och det är hans erfarenhet som han klargör, inte någon allmän kvinnosyn som gäller alla män/kvinnor.

Men fortsätt fäkta mot spöken för all del.

Vi är färdiga, du verkar inte nå vidare ölsällskap du heller
Citera
2024-10-13, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Okej, jag utgår från att du saknar egen uppfattning om Trump.

Tyvärr så är inte Hddv1 unik på något sätt, de flesta som hatar Trump kan inte förklara närmre varför.

"Det största hotet mot demokratin är dumma människor"
Donald J Trump
Skrev ingenstans att jag hatar honom ? Min fråga var vad finns det att gilla hos han ? Jag inte expert ,bessat av honom eller usa ! Men intrycket jag fick så är han ingen snäll människa 😔
Citera
2024-10-13, 14:37
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av throwawayaccount1
Trump: "Yeah that's her with the gold. I better use some Tic Tacs just in case I start kissing her. You know I'm automatically attracted to beautiful... I just start kissing them. It's like a magnet. Just kiss. I don't even wait. And when you're a star they let you do it. You can do anything."

Bush: "Whatever you want."

Trump: "Grab them by the pussy. You can do anything."

Jag kan tänka mig att kvinnor mer eller mindre kastat sina fittor efter honom och det är hans erfarenhet som han klargör, inte någon allmän kvinnosyn som gäller alla män/kvinnor.

Men fortsätt fäkta mot spöken för all del.

Vi är färdiga, du verkar inte nå vidare ölsällskap du heller

Jag har inte påstått att det skulle gälla ALLA män/kvinnor. Det handlar enbart om Trumps egna uppfattning i frågan och hans egna uppfattning i frågan är att han kan gå runt och ta tjejer på fittan eftersom han är rik och känd.
Citera
2024-10-13, 14:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Man röstar inte på honom i protest. Man röstar på honom för att han är det enda val man har om man är mot woke och cancelleringar och annat som vänstern står för. Varför skulle de rösta på de som förtrycker, föraktar och ser ned på dem. Det skulle förstås vara idiotiskt.
Men lägg ner om "cancelleringar".

Trump har med all tydlighet, alldeles nyss, visat att det är han som vill ägna sig åt detta och begränsa media.
Den media som inte duger ur hans perspektiv.

Frågan är väl mer hur i hela friden hans anhängare kan vara som fårskock och totalt ignorerar det som kommer ut Trump och sen projicera allt på Dems.
Citera
2024-10-13, 14:58
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Skrev ingenstans att jag hatar honom ? Min fråga var vad finns det att gilla hos han ? Jag inte expert ,bessat av honom eller usa ! Men intrycket jag fick så är han ingen snäll människa 😔

Nu har den aktuella tråden titeln

"Vad är skälet bakom allt detta hatet mot Donald J. Trump?"

Men du är heller inte unik när det kommer till bortförklaringar när man skrapat lite på ytan till detta hat.
Väldigt vanligt att människor svara att de inte är så insatta när man ber om fördjupning.
Citera
2024-10-13, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Haha, klockrent exempel på helt omotiverat och inlärt hat

Börjar inlägget med "ser inget hat", varpå en lång harang av smutskastning, förolämpningar och okvädningsord utan något konkret bakom följer

Tack för det humoristiska inlägget, jösses vilken fail...
De är som gläfsande aggressiva små hundar som husse (media) hetsar mot dem han inte gillar. Beteendet påminner även om tvåminutershatet i 1984, helt hjärntvättade människor utan förmåga till egen tankeverksamhet.
Citera
2024-10-13, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Trump är absolut ingen narcissist i jämförelse med Lyndon B. Johnson.

Oavsett så blir det bara löjligt att motståndarna ej gillar Trump p g a att han är en "narcissistisk galning" eller "orange man bad".

Det har gått i sport att ogilla Donald Trump.

Det är snarare orimligt att INTE ogilla en politiker som drivs av narcissism och inget annat. När man väl har sett det själv är det frustrerande att inte alla ser att kejsaren är en naken narcissist.
Sen kan man kanske av andra anledningar vilja att han vinner valet, men att han är en svinig narcissist, det borde vi faktiskt kunna enas om.
Citera
2024-10-13, 15:02
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 744glx
Det är snarare orimligt att INTE ogilla en politiker som drivs av narcissism och inget annat. När man väl har sett det själv är det frustrerande att inte alla ser att kejsaren är en naken narcissist.
Sen kan man kanske av andra anledningar vilja att han vinner valet, men att han är en svinig narcissist, det borde vi faktiskt kunna enas om.
Vilken politiker är inte narcissist? Dom är alla svin. Trump är bara ärlig på det sättet att han inte försöker dölja det.
Citera
2024-10-13, 15:02
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men lägg ner om "cancelleringar".

Trump har med all tydlighet, alldeles nyss, visat att det är han som vill ägna sig åt detta och begränsa media.
Den media som inte duger ur hans perspektiv.

Frågan är väl mer hur i hela friden hans anhängare kan vara som fårskock och totalt ignorerar det som kommer ut Trump och sen projicera allt på Dems.

Men vad anser du om demokraternas retorik riktad mot medier som X och liknande?
Misinformation och disinformation?

Känns inge bra det där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in