Citat:
Ursprungligen postat av
Kassmachin
Del av yttrandefrihet är att man får kritsera media.
Nähä?
Vilket öht inte berör det jag skrev om.
Trump hotade med ang att ta ifrån dem licens för att det inte föll hans narcissistiska hjärna i smaken.
Citat:
Haha, du fokuserar på Elon Musik personliga sida. Jag snackar om plattformen i sig. Svaret är ja, en vänsterextremist får uttala sig på Twitter. Till skillnad från innan ägarbytet där den som uttalade sig högerexremt blev bannlyst.
Jag fokuserar inte på Musks personliga sida.
Isåfall hade jag diskuterat om det är Asperger som gjorde att han hoppade runt som en socialt inkompetent groda i Butler.
Jag fokuserar däremot på Musk eftersom han köpt upp Trump med mångmiljonbelopp.
Att han förefaller vara helt besatt av Trump och MAGA och har fått ett nytt särintresse.
Att han köpt sig en tjänst om Trump kommer till makten. Pengarna är således öronmärkta.
Att han röstfiskar via att erbjuda pengar (47$) till potentiella Trumpröstare.
Att han för aggressiv Trumpkampanj på X vilket inkluderar konspirationer (guess what..styra väder..).
Att då ens diskutera konspirationsteorier om deep state som ett pyrande sublimt hot är rent skrattretande med så mycket styrning från världens rikaste man.
Citat:
Angående abortfrågan. Det är ingen fråga som hotar demokratin. Tvärtom bra att det diskuteras. Nu är det upp till varje delstat att själv bestämma i frågan. Vad är problemet? Abortgränsen skiljer sig åt även i Europa.
Det hotar kvinnors liv skrev jag.
Det är problemet. Att kvinnor dött, att flera kvinnor varit väldigt nära att dö pga att Trump fört ner det på delstatsnivå och politiker gjort förbud eller grova restriktioner.
Dina patetiska lektioner om hur domare tillsätts ignoreras helt - eftersom jag snarare beskrev en processgång om vad som skett.
Citat:
Han är en superduper farlig brottsling för övrigt, såklart.
Melodrama som en fjollig kärring lönar inte, det indikerar mer att du börjar tappa mark i diskussionen.
Citat:
Tycker det är rätt att han ställs inför rätta, sedan tycker jag det är fel att de tar upp långt bakomliggande synder under pågående valrörelse.
Hahaha!
Det beror väl för fan på när det uppdagades el när stämning sker.
Han borde ha hållit kuken i styr snarare och gett fan i att försöka mörka.
... och ang övrigt har han (hans advokater) lyckats förhala via att överklaga så det kastas fram och tillbaka och är framskjutet till efter valet.
Det finns en ambivalens i det hela, för om det sker före valet kommer det garanterat ha gapats om valpåverkan.
Så situationen är ur ett perspektiv patologisk och han borde aldrig ha kandiderat för GOP enligt mig under pågående omständigheter.
Citat:
Särskilt eftersom presidenten ev kan benåda sig själv. Förstår inte vad de har väntat vad avser majoriteten av åtalen. Kan du förklara?
Har ingen aning vad du frågar om.
Om gubben kommer till makten, benådar dömda högerextremister och försöker undkomma straff är det riktigt illa.
Han kommer således kunna missbruka rollen som president till egen fördel.
Troligen försöka få åtal hävda.
Citat:
Du sitter alltså och är livrädd för en 78 årig gubbe. En 78 åring ska alltså genomföra en statskupp och avskaffa demokratin och sitta till han är 100 år. Du är för gullig:
Som sagt. Det lönar inte med melodrama och överdrifter.
Jag är dock bekymrad om en såpass labil och störd person återkommer till makten relaterat till hur han resonerat nyss ang Iran och kärnvapen. Ang hur han (och framförallt Vance) resonerar ang Nato och även Ukraina.
Att han tror sig vara KGBFF med Putin.