2024-10-12, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Hela systemet är riggat för att gynna en liten klick av människor som äger och styr allt.

Därför inbillar man idioter att bry sig om porrstjärnor och fittor som om det var viktigt för människors vardag. Eller så låtsas de at de bryr sig för att de saknar riktiga argument. De vill att folk ska bry sig om "trans" och annat trams. Bröd och skådespel.

Jag skiter väl i Trump. Det är bara helt uppenbart för en person även med ett ensiffrigt IQ att eliten är emot honom av rädsla för att det finns en risk att någon gång i framtiden så kan vanliga människor riskera att få komma till tals.

De vill att en liten klick ska styra och den stora majoriteten ska styras så som det alltid har varit.

Ty den som har, åt honom skall varda givet; men den som icke har, från honom skall tagas också det han menar sig hava

Mycket att fundera över här.
När du skriver ”någon gång i framtiden” så vet du väl att han faktiskt redan varit president i fyra år?
Vem vann under de åren de rika eller de med låga inkomster? Vad hände med träsken försvann de?

Bilden av att en förmögen man som leder det republikanska partiet och som ärvt en förmögenhet skulle vara någon riddare för vanliga människor är minst sagt optimistisk.

Trump är eliten och han stöds av eliten.
Citera
2024-10-12, 21:59
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bamboofighter
Det är ju ett faktum att en majoritet av alla som röstar på trump för det inte efter vem han är eller var han säger. Det är deras plånböcker och deras rädsla som gör att dom rostar på han. Men alla som har en IQ cell mer än normalt förstår kanske att det ända sättet att göra det bättre för en själv är att se till att alla i sin omgivning har det bra också. Med tanke på att vi lever globalt idag så gäller detta överallt. Folk hade inte sökt sig till USA eller Europa om deras hemländer inte var i disträ och vem om inte vi har utnyttjat det i hundra år?

En stor andel av invånarna i USA har ju fan knappt gått ut gymnasiet. Inte konstigt att dom är så efterblivna och röstar på han (republikanerna).
Känns som lite lördagsfylla här, utifrån det du skriver, eller så är du inte så bildad själv. Vad är man rädd för menar du?
Citera
2024-10-12, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoepag
Mycket att fundera över här.
När du skriver ”någon gång i framtiden” så vet du väl att han faktiskt redan varit president i fyra år?
Vem vann under de åren de rika eller de med låga inkomster? Vad hände med träsken försvann de?

Bilden av att en förmögen man som leder det republikanska partiet och som ärvt en förmögenhet skulle vara någon riddare för vanliga människor är minst sagt optimistisk.

Trump är eliten och han stöds av eliten.

Vanliga människor fick det faktiskt bättre. Därför som Bush och det republikanska etablissemanget är och var emot honom, det som finns kvar.

Som sagt så ligger fokus på att en liten maktelit vill att det ska finnas två likvärdiga alternativ att "välja mellan" så att ingenting någonsin förändras.

Kongressen är helt styrd av dessa lobbyister så troligen blir det ingen förändring oavsett vem som blir president.

Som enskild människa så behöver man inte ta den i röven av eliten gratis åtminstone utan be om betalt i så fall, om du är en av dem som köps för att "tycka rätt" är ju svårt att veta.
Citera
2024-10-12, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Som jag skrev:
Trump försökte nyss gapa om CSB och han fick skarp kritik av FCC om att han snarare själv var ute och cyklade ang free speech.
Han efterlyste begränsningar och straff som var orimliga och inte i enlighet med 1st Amandment.

Gubben är således ute och cyklar själv men försöker projicera skuld på Harris i frågan.

Trump:
"CBS should lose its license, and it should be bid out to the Highest Bidder, as should all other Broadcast Licenses, because they are just as corrupt as CBS—and maybe even WORSE!"

Svaret:
https://eu.usatoday.com/story/news/politics/2024/10/11/trump-60-minutes-kamala-harris-interview-fcc/75627642007/

Ambitionsnivån god ang Musk?
😂
Tack för ett gott skratt ang Dark Maga som han döpt sig själv till.
Han häckar med högerextremister, vurmar om en absolut yttrandefrihet - vilket är absurt - men när det kommer till honom själv (el Trump) så censurerar han kritiker.
Senast fick han secret service på sig (bevakad) för att han undrade varför ingen försökte mörda Harris (vilket sker).
Han repeterade det på besök hos Tucker och de båda satt och skrockade som två byfånar.

Jag framställer det helt korrekt. Trump tillsatte tre republikanska domare i HD och hävde Roe v Wade.
Vilket har gett återverkan så att kvinnor dött och är en valfråga.
Övervägande antal amerikaner vill att Roe v Wade återställs enligt OU.

Nåt "Ja, kanske" finns inte.
Han är dömd och således brottsling. Point of no return.
Han är unik i usas historia som enda dömda expresident.

Nej det är inte bra att det finns "lite skit" om gubben försökt mörka inför presidentkandidatur och är även dömd för sexuella övergrepp samt förtal.

Det vittnar snarare om att hans låga karaktär och att han har skenat från ökänd snuskhummer till brottsling.

Vidare har han fler åtal över huvudet och de kan göra att han hamnar i fängelse.

Så enbart att han är en grav narcissist borde flagga om att han är olämplig och version 2.0 kommer vara mer extrem och radikal.
Om han är redo att hämnas, dvs en narcissist värre utpost som kränkt och självutnämnt offer.
Hans tal vittnar mångt och mycket om detta.

Han bör sitta så långt från koder som möjligt.

Del av yttrandefrihet är att man får kritsera media. Vet att ni inom vänstern vill ha en envägsdiskusssion, men det är inte att föredra. Uttalandet är inte det minsta kontroversiellt, utan snarare enkom sunt. Han kritiserar ett aktiebolag och hur det styrs. Det han säger är att någon annan marknadskonkurrent bör ta över styret, vilket är fullt legitim kritik. Du får det till att han vill ändra första tillägget. Trams.

Haha, du fokuserar på Elon Musik personliga sida. Jag snackar om plattformen i sig. Svaret är ja, en vänsterextremist får uttala sig på Twitter. Till skillnad från innan ägarbytet där den som uttalade sig högerexremt blev bannlyst.

Angående abortfrågan. Det är ingen fråga som hotar demokratin. Tvärtom bra att det diskuteras. Nu är det upp till varje delstat att själv bestämma i frågan. Vad är problemet? Abortgränsen skiljer sig åt även i Europa.

Du verkar inte heller förstå hur supreme court fungerar. Det finns 9 platser varav Trump satt dit tre stycken ersättare pga dödsfall. Obama tillsatte också tre domare till högsta domstolen. Bush dessförinnan tillsatte fyra domare.

Han är en superduper farlig brottsling för övrigt, såklart. Tycker det är rätt att han ställs inför rätta, sedan tycker jag det är fel att de tar upp långt bakomliggande synder under pågående valrörelse. Särskilt eftersom presidenten ev kan benåda sig själv. Förstår inte vad de har väntat vad avser majoriteten av åtalen. Kan du förklara?

Du sitter alltså och är livrädd för en 78 årig gubbe. En 78 åring ska alltså genomföra en statskupp och avskaffa demokratin och sitta till han är 100 år. Du är för gullig
Senast redigerad av Kassmachin 2024-10-12 kl. 22:17.
Citera
2024-10-12, 22:23
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 744glx
Karln är ju så barnsligt narcissistisk att det inte går att göra satir på honom. Satiren blir helt enkelt inte värre än verkligheten. Helt otroligt att någon tycker det är OK, alldeles oavsett om han har sunda politiska idéer (men det har han inte, han vill bara vara president).
Trump är absolut ingen narcissist i jämförelse med Lyndon B. Johnson.

Oavsett så blir det bara löjligt att motståndarna ej gillar Trump p g a att han är en "narcissistisk galning" eller "orange man bad".

Det har gått i sport att ogilla Donald Trump.
Citera
2024-10-12, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
För militärutgifterna minskade kraftigt under Trump?

MIK kommer att få sina pengar oavsett. En orsak är att det är arbetsmarknadspolitik. Tänk, som hur Sollefteå tycker det är bra med upprustning och röstar på den som vill ha regementen där, och att dessa väljare skulle vara viktiga för vem som vinner ett val.
Ja, de kommer ju inte budgetera 0 dollar till försvaret om Trump vinner. Det handlar om helhetsbilden. Trump är ett järnspett i ekrarna för de typ av intressen jag räknade upp. Och jag har inte ens nämnt Big Pharma och massmedia.
Citera
2024-10-12, 22:27
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Bara att kolla i tråden så inser man hur många det är som hjärntvättats. Gissar att de som hatar Trump också är de som mRNA-huggit sig.
Jag har fortfarande inte sett ett enda bra svar i den här tråden om varför de ej gillar Trump.
Citera
2024-10-12, 22:27
Medlem
Tok-Franss avatar
Här är en äldre amerikan som tappar det helt och hållet.

https://x.com/_johnnymaga/status/1845162093135200414?t=nVTSgEc_6IxSzXwSGNb3ZA&s=19

Han lyckas inte förklara varför, men Trump bara måste dö.
Problemet är att gubben förlitar sig på den media han alltid använt sig av, och märkte aldrig när den övergick från journalistik till ren propaganda.

"Det största hotet mot demokratin är dumma människor."
-Donald J Trump
Citera
2024-10-12, 22:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kassmachin
Del av yttrandefrihet är att man får kritsera media.
Nähä?

Vilket öht inte berör det jag skrev om.
Trump hotade med ang att ta ifrån dem licens för att det inte föll hans narcissistiska hjärna i smaken.
Citat:
Haha, du fokuserar på Elon Musik personliga sida. Jag snackar om plattformen i sig. Svaret är ja, en vänsterextremist får uttala sig på Twitter. Till skillnad från innan ägarbytet där den som uttalade sig högerexremt blev bannlyst.
Jag fokuserar inte på Musks personliga sida.
Isåfall hade jag diskuterat om det är Asperger som gjorde att han hoppade runt som en socialt inkompetent groda i Butler.

Jag fokuserar däremot på Musk eftersom han köpt upp Trump med mångmiljonbelopp.

Att han förefaller vara helt besatt av Trump och MAGA och har fått ett nytt särintresse.

Att han köpt sig en tjänst om Trump kommer till makten. Pengarna är således öronmärkta.

Att han röstfiskar via att erbjuda pengar (47$) till potentiella Trumpröstare.

Att han för aggressiv Trumpkampanj på X vilket inkluderar konspirationer (guess what..styra väder..).

Att då ens diskutera konspirationsteorier om deep state som ett pyrande sublimt hot är rent skrattretande med så mycket styrning från världens rikaste man.
Citat:
Angående abortfrågan. Det är ingen fråga som hotar demokratin. Tvärtom bra att det diskuteras. Nu är det upp till varje delstat att själv bestämma i frågan. Vad är problemet? Abortgränsen skiljer sig åt även i Europa.
Det hotar kvinnors liv skrev jag.
Det är problemet. Att kvinnor dött, att flera kvinnor varit väldigt nära att dö pga att Trump fört ner det på delstatsnivå och politiker gjort förbud eller grova restriktioner.

Dina patetiska lektioner om hur domare tillsätts ignoreras helt - eftersom jag snarare beskrev en processgång om vad som skett.
Citat:
Han är en superduper farlig brottsling för övrigt, såklart.

Melodrama som en fjollig kärring lönar inte, det indikerar mer att du börjar tappa mark i diskussionen.
Citat:
Tycker det är rätt att han ställs inför rätta, sedan tycker jag det är fel att de tar upp långt bakomliggande synder under pågående valrörelse.
Hahaha!
Det beror väl för fan på när det uppdagades el när stämning sker.
Han borde ha hållit kuken i styr snarare och gett fan i att försöka mörka.

... och ang övrigt har han (hans advokater) lyckats förhala via att överklaga så det kastas fram och tillbaka och är framskjutet till efter valet.

Det finns en ambivalens i det hela, för om det sker före valet kommer det garanterat ha gapats om valpåverkan.

Så situationen är ur ett perspektiv patologisk och han borde aldrig ha kandiderat för GOP enligt mig under pågående omständigheter.
Citat:
Särskilt eftersom presidenten ev kan benåda sig själv. Förstår inte vad de har väntat vad avser majoriteten av åtalen. Kan du förklara?
Har ingen aning vad du frågar om.

Om gubben kommer till makten, benådar dömda högerextremister och försöker undkomma straff är det riktigt illa.
Han kommer således kunna missbruka rollen som president till egen fördel.
Troligen försöka få åtal hävda.
Citat:
Du sitter alltså och är livrädd för en 78 årig gubbe. En 78 åring ska alltså genomföra en statskupp och avskaffa demokratin och sitta till han är 100 år. Du är för gullig:
Som sagt. Det lönar inte med melodrama och överdrifter.

Jag är dock bekymrad om en såpass labil och störd person återkommer till makten relaterat till hur han resonerat nyss ang Iran och kärnvapen. Ang hur han (och framförallt Vance) resonerar ang Nato och även Ukraina.
Att han tror sig vara KGBFF med Putin.
Senast redigerad av develi 2024-10-12 kl. 23:23.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jag har fortfarande inte sett ett enda bra svar i den här tråden om varför de ej gillar Trump.
Vad är ett bra svar, enligt dig?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZaraL
Han är ju den enda presidenten som inte påbörjat nya krig samt avslutat ett 20-årigt menlöst krig i mellanöstern.

Han är den enda som inte vill göda vapenindustrin och avsluta kriget i Ukraina.

Fan vilka jävla får svenskar är.

Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Det är Demokraterna som driver på krig som mest just nu.
https://youtu.be/4ijDYETyIts?si=0E2PJU4j66N38l-R

Att inte starta krig är inte att behålla en global fred när man gör så att diktaturer får göra som de vill. Han har sagt åt Putin att han kan invadera vilket land han vill och USA kommer inte bry sig.
Han vill att det ska råda krig i världen eftersom han stödjer diktaturer som är aggressiva emot sina grannar.

Han vill inte avsluta kriget i Ukraina på ett sätt som stoppar framtida aggressioner emot Europa. Hans version av fred är att ge Putin det han vill ha och sedan låta Putin gå in i nästa land.

Med Trump vid ratten kommer fler och fler nationer skaffa kärnvapen eftersom han vill avsluta alla försvarsallianser USA byggt upp runt om i världen just för att de inte vill att planeten ska vara full av kärnvapen nationer.

Ni verkar inte vara så intelligenta.
Senast redigerad av Kratatch 2024-10-12 kl. 23:02.
Citera
2024-10-12, 23:03
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nähä?

Vilket öht inte berör det jag skrev om.
Trump hotade med ang att ta ifrån dem licens för att det inte föll hans narcissistiska hjärna i smaken.

Du verkar insatt, blir ditt jobb att förklara varför intervjun blev så olika?

https://x.com/realDonaldTrump/status/1844349221673095258?t=WvIoYT8-51dN3g-D4fapvg&s=19

Edit: medans du funderar så kan du även passa på att förklara vad Harris menar med det riktiga svaret på frågan, inte det CBS klippte ihop själva.
Senast redigerad av Tok-Frans 2024-10-12 kl. 23:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in